Skocz do zawartości

Centralny zamek podłączenie sterowania z pilota


Gość adison420

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Pacjent to Astra G. Jak kupowałem auto to zamontowany był uniwersalny centralny zamek z kluczyka bez pilota. Po sprawdzeniu okazuje się, że jest to centralka wheels ncl 15. Siłownik master tylko w drzwiach kierowcy. Dla wygody chciałem zamontować sterowanie centralnym z pilota padło na moduł stinger 60. Stwierdziłem, że podłączenie kilku kabelków mając schematy nie będzie jakimkolwiek problemem. Jak już wiecie skoro piszę ten temat to problem jest... Po zabraniu się do roboty i wcześniejszym przeszukaniu for wnioskuję, że aby utrzymać otwieranie z kluczyka jak i dodać otwieranie z pilota to muszę zostawić sterownik (wspomniany wcześniej whells ncl 15) i podłączyć dodatkowo zakupiony moduł (stinger 60). I tu pojawia się problem z podłączeniem. Oczywiście na samym początku popełniłem błąd nie sprawdzając czy mam sterowanie minusem czy plusem.
Schematy podłączenia modułu poniżej:
post-44243-0-26962800-1479459099_thumb.jpg
post-44243-0-42883600-1479459130_thumb.jpg
Co do sterownika i siłowników:
Ze sterownika idzie 6 kabli: czarny (masa), czerwony (plus), niebieski i zielony (kable idące z centralki do każdego z siłowników, więc zapewne sygnałowe), biały i brązowy (zastosowania nie znam, idą do siłownika master). Próbowałem znaleźć opis kabli i schemat na internecie i nawet wczoraj mi się udało, ale dzisiaj już nie mogę tego znaleźć :-( .
Siłownik master 5 kabli: Wszystkie kable jak powyżej prócz kabla czerwonego (plus).
Siłowniki slave 2 kable: niebieski i zielony

Zacznijmy od tego, że na początku nie wiedząc całkowicie co i jak odciąłem sterownik centralnego i chciałem podłączyć sam moduł, oczywiście bezskutecznie. Ogarnąłem sprawę plusa i minusa ale reszta to czarna magia. W sumie połączenie kabli otwierania/zamykania (tutaj metodą prób i błędów mamy tylko 2 próby) to też żaden problem. Najgorzej z podłączeniem pozostałych kabli jak wnioskuję sterujących. Jeżeli jest sterowanie masą to gdzie to podłączyć? Do masy czy wpiąć do któregoś z innych kabelków? To samo dotyczy sterowania plusem.

Przy ponownym podłączaniu samego sterownika przez nieuwagę i nierozłączenie aku po zetknięciu kabli (czerwonego i niebieskiego) spalił się bezpiecznik. Rozłączyłem aku, wymieniłem bezpiecznik i chciałem bezpiecznie podłączyć ponownie sterownik w celu sprawdzenia czym centralny jest sterowany. Niestety po podłączeniu i zaizolowaniu kabli tak by nic znowu się nie zwarło podłączyłem aku i niestety centralny w ogóle przestał działać. Tzn. po przekręceniu kluczyka do otwarcia 0 reakcji, przekręcenie do zamknięcia lekko zadrgał rygiel w tylnych drzwiach od strony kierowcy. Kable skręcałem na szybko, więc są spore szanse że gdzieś po prostu nie stykają bądź po prostu sterownik się spalił podczas opisanego powyżej przypadkowego zwarcia kabli. Na chwilę obecną przyjmijmy, że sytuacja nie miała miejsca i wszystko jest ok. Tzn. sprawdzę dokładnie bezpieczniki, połączenia kabli a w ostateczności wymienię sterownik.
Jeżeli jest ktoś ogarnięty to poprosiłbym o schematy z w miarę dokładnym opisem do 2 opcji:
- Sterowanie plusem
- sterowanie minusem
Proszę również o informację jak sprawdzić dokładnie czym sterowany jest cz.


EDIT:
Centralny z kluczyka zamyka normalnie.
Przez wspomniane zwarcie nie otwiera, połączenie kabli itd. prawidłowe... na internecie znalazłem informację, że niebieski kabelek jest od otwierania, więc pewnie coś poszło w sterowniku. Kurde... chciałem polepszyć sobie a na chwilę obecną jestem całkowicie bez cz.

EDIT 2Problem zażegnany dzięki pomocy znajomego. Okazało się, że źle podłączałem sterowanie. Teraz wszystko gra i buczy :). Nie chce zakładać kolejnego tematu więc zadam kolejne pytanie w tym, może ktoś teraz pomoże :).Chcąc wykorzystać drugi kanał jaki oferuje mi moduł sterowania centralnym postanowiłem "podłączyć klapę bagażnika". W sumie wystarczyłoby mi by unosiła się do pozycji pozwalającej jej ręczne uniesienie, jednak w praktyce wygląda to całkiem inaczej bo klapa jest zbyt ciężka i w efekcie z otwartej domknie się na pierwszą pozycję otwarcia. Będzie tak jakby uchylona ale nie da rady się jej otworzyć. Dlatego pozostaje zrobienie całkowitego jej wypychania i otwieranie z pilota do końcowej fazy. To też nie jest takie łatwe bo siłowniki nawet nowe raczej nie poradzą sobie z wagą klapy. Na internecie znalazłem informacje, że potrzebne są jakieś sprężynki, które wspomogą wypchanie klapy. Do tego oczywiście wymieniłbym siłowniki. Sprawa wygląda tak, że każdy pisze o tych sprężynkach ale nie znalazłem dokładnej informacji co to za sprężynki i gdzie je można nabyć i taką informację chciałbym uzyskać w miarę możliwości z linkiem do zakupu :) . Jakie polecilibyście siłowniki? Oryginalnie do Astry czy może od innego auta? A może jakieś siłowniki, które same dadzą radę i nie potrzebne będą dodatkowe sprężynki? Polecicie coś? Edytowane przez adison420

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po prostu bardziej wykręciłem odbojniki, ciężej się zamyka, ale odskakuje po otwarciu z pilota.

Nie dziw się, że mam corsę B, jestem kombinator i nie tylko to mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po prostu bardziej wykręciłem odbojniki, ciężej się zamyka, ale odskakuje po otwarciu z pilota.

Nie dziw się, że mam corsę B, jestem kombinator i nie tylko to mam.

Będę kombinował, ale znalazłem już gdzie kupić takie sprężynki, więc bez problemu. Teraz próbuję podłączyć ten sterownik zamka pod kierunki, ale nie mogę zlokalizować, które to kable (w rejonie włącznika awaryjnych), więc jakby ktoś miał schemat kabli przy włączniku awaryjnych to poproszę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mogę dodać schematu.Podaj maila to ci prześlę
Wychodzi mi informacja że limit załączników został wyczerpany?A schemat waży 175KB
Admin może cos podpowie co z tym zrobić
Problem załącznikami rozwiązany.
Połączyłem posty i uporządkowałem temat/rafaln1

 

S-3 -dźwignia kierunków

S-6- wył.awaryjny

A-11-regulator czasowy

H-1-tablica przyrz.

H-2-przedni lewy kier.

H-6- boczny lewy kier.

E- 3.4- lewy kier.

H-3- przedni prawy kier.

H-7 boczny prawy kier.

E-4.4- prawy kier.

post-37019-0-71438800-1480190394_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adison420

Kierunki też ogarnięte (podłączyłem się do wiązki przy progu od strony kierowcy bo tu mam wszystkie te moduły), ale dzięki za chęć pomocy i liczę, że w kolejnym temacie też pomożecie : SMILE :. Teraz mam inny problem związany z centralnym zamkiem :-(. Otóż podczas początkowych prób podłączenia modułu sterowania centralnym z pilota mój centralny z kluczyka uległ spaleniu poprzez zwarcie kabli (zamykanie kluczykiem działało, otwieranie nie). Jak już ogarnąłem podłączenie modułu to wyszło, że siłowniki są już za słabe i przydałoby się wymienić. Więc zakupiłem cały komplet tj. nowy centralny (ten do otwierania z kluczyka) wraz z siłownikami. Nowa centralka ma osobne wyjście na podłączenie modułu sterowania z pilota jak i osobne do sterowania zamykania/otwierania z zamka kluczyka, ale to nie ma żadnego znaczenia bo niezależnie gdzie się podłącze to działa to tak samo. Sprawa ma się następująco: Otóż po podłączeniu centralnego bez podłączania modułu sterowania z pilota zamykanie i otwieranie z zamka działa jak najbardziej dobrze i bezproblemowo. Problem pojawia się gdy do nowego cz podłączam moduł sterowania z pilotem (zresztą wszystko kupione u jednego sprzedawcy). Po podłączeniu modułu działa świetnie i zamykanie i otwieranie z pilota ale przestaje działać zamykanie/otwieranie kluczykiem. Ma ktoś pomysł co robię źle? Niby drobnostka bo otwieranie z pilota starczy, ale jednak jak jest taka możliwość to wolałbym by działało wszystko.

Edytowane przez adison420

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adison420

Wziąłem się również za podłączenie otwierania klapy z pilota. Zastosowałem siłownik uniwersalny taki jak mam w drzwiach tylko z większym udźwigiem. Połączyłem to załączonymi prętami tak by siłownik wypychał dźwignię od otwierania. Sprawa wygląda tak, że otwiera się ok, ale żeby zamknąć muszę ręcznie cofnąć cały mechanizm (oryginalna sprężynka nie daje rady z wypchnięciem). Macie jakiś sposób na to? Myślałem by zastosować jakiś dodatkową sprężynkę, która cofnie mechanizm jak i siłownik, by można było normalnie zamknąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie daje radę ori sprężyna, może zmień swoją na mocniejszą.

Ja mam nawet otwieranie drzwi z pilota, tu musiałem zastosować po 2 siłowniki 14kg, żeby mi klamkę dały rade pociągnąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności