Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

brak ogrzewania na wolych obrotach

nagrzewnica pompa wody

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   mariusz21_s

mariusz21_s
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 listopad 2016 - 09:17

Witam

Samochód nie grzeje mi na wolnych obrotach. Podczas jazdy leci gorące powietrze ale jak stanę to po chwili z nawiewu leci już zimne powietrze. Czyściłem już nagrzewnicę ale nic nie pomogło, wymieniłem termostat też bez skutku, ostatnio przedmuchałem przewody od nagrzewnicy. W Piątek szykuje sie do podmiany pompy wody oraz przepłukania układu chłodzenia. Samochód astra g 1.6 16v, lpg. Silnik potrafi się rozgrzać do prawie 90 stopni a nagrzewnica i reduktor są dzimne. Proszę o podpowiedzi jaka może być tego przyczyna.

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 5345 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 listopad 2016 - 09:22

Wygląda na to że to pompa.Albo bardzo zapowietrzony.A to sie stało po jakiejś robocie z autem?

 


Użytkownik adam1954 edytował ten post 23 listopad 2016 - 09:23

  • 0

#3 OFFLINE   mariusz21_s

mariusz21_s
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 listopad 2016 - 10:06

Wygląda na to że to pompa.Albo bardzo zapowietrzony.A to sie stało po jakiejś robocie z autem?

Nic nie było robione, po prostu było coraz chłodniej i to zauważyłem. w tamtym roku pompa wody była wymieniana.


  • 0

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 5345 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 listopad 2016 - 12:45

I zaczęło sie dziać po wymianie pompy czy przed?

Pompa miała wirnik plastykowy czy metalowy?

Może masz przytkane kanału na małym obiegu.

Na dużym obiegu czyli silnik-chłodnica nie ma problemów? Nie ma tendencji do gotowania?

Ja bym jeszcze rozpiął węże idące do reduktora LPG i spiął je ze sobą z pominięciem reduktora LPG.Czy nie przytkany jest sam reduktor w częsci wodnej.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 23 listopad 2016 - 12:46

  • 0

#5 OFFLINE   mariusz21_s

mariusz21_s
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 listopad 2016 - 18:47

I zaczęło sie dziać po wymianie pompy czy przed?

Pompa miała wirnik plastykowy czy metalowy?

Może masz przytkane kanału na małym obiegu.

Na dużym obiegu czyli silnik-chłodnica nie ma problemów? Nie ma tendencji do gotowania?

Ja bym jeszcze rozpiął węże idące do reduktora LPG i spiął je ze sobą z pominięciem reduktora LPG.Czy nie przytkany jest sam reduktor w częsci wodnej.

Wirnik był plastikowy, w poprzedniej pompie były łopatki pourywane, w Sobotę albo w piątek będę rozbierał pompę wody nagrzewnicę, i podstawiał na nowe. Chociaż wąż od reduktora byłby zatkany to większe ciśnienie powinno iść na nagrzewnice, ponieważ łączka jest na trójniku. Wcześniej mi się auto grzało ponieważ bezpiecznik był jeden spalony. Duży obieg jest ok. Na piąek ma mi przyjść endoskop to będę patrzył węże. Jak brałem kompresorem to obieg był.


  • 0

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 5345 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 listopad 2016 - 21:39

Plastykowe wirniki lubiły się odspajać od ośki i mogły się robić takie numery.


  • 1

#7 OFFLINE   mariusz21_s

mariusz21_s
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 listopad 2016 - 22:06

Dziś po długiej męce, pompa wody zdjęta. Płukałem węże od nagrzewnicy do pompy i na wężu od gorąca 2 plastikowe łopatki wyleciały. Jutro jeszcze przepłukę myjką ciśnieniową i założe nową pompę. 


  • 0

#8 OFFLINE   Olaola1

Olaola1

    Ola

  • Moderator
  • 10293 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Dodge Durango 4x4
  • Silnik:5.7 V8 Hemi 355KM
  • Nadwozie:Suv
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 listopad 2016 - 22:27

Mariusz a powiedz mi jak auto zachowywało się podczas jazdy, hamowania i stania na światłach? Mam podobne objawy w innym aucie i tez stawiam na pompę. Podczas jazdy trzyma temperaturę, lekko zchodzi przy hamowaniu i lekko sie grzeje na postoju potem.
  • 0





Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: nagrzewnica, pompa wody