Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Śruby wahacza Astra f


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   slawek548

slawek548
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 09:13

Krótkie pytanie odnośnie śrub wahacza w Astrze f. Wiadomo,że idą tam dwie różne śruby o różnym skoku gwintu i inaczej zakończone.Jedna posiada ostre zakończenie i drobnozwojny gwint,natomiast druga zwykły gwint i nacięcie na końcu gwintu.Mam wątpliwość gdzie idzie dana śruba,która w podłogę,a która w sanki?

Użytkownik slawek548 edytował ten post 25 listopad 2016 - 09:16

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7017 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 listopad 2016 - 09:54

A nie możesz próbować wkręcić obojętnie której z nich do np w podłogę? Jeżeli się wkręci to jest ta jeżeli nie wkręci to nie ta.Prościej się nie da.


  • 0

#3 OFFLINE   slawek548

slawek548
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 10:02

Tak też właśnie zrobiłem,ale na przeglądzie wyszedł luz,a po ponownym demontażu okazało się,że jeden gwint jest zjechany.

  • 0

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7017 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 listopad 2016 - 10:10

Ale zamieniając śruby miejscami to musiałbyś mieć obydwa gwinty zjechane.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 25 listopad 2016 - 10:10

  • 0

#5 OFFLINE   slawek548

slawek548
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 10:17

No właśnie,a tak nie jest i tu jest zagadka.Pytałem mechanika twierdził,że w podłogę powinna iść ta nacięta ze zwykłym gwintem.
Jedna śruba wchodziła normalnie,a jednak gwint się uszkodził,po próbie zamiany śrub,druga wchodziła z tak dużym oporem,że nie próbowałem nawet głębiej jej wkręcić i bądź tu mądry.
  • 0

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7017 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 listopad 2016 - 10:22

Ja podejrzewam że gwint się uszkodził od manewrowania śrubą w otworze podczas wkręcania.

Kup gwintownik i przegwintuj tą nakrętkę.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 25 listopad 2016 - 10:23

  • 0

#7 OFFLINE   slawek548

slawek548
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 10:32

Tak też zrobię,ale skoro gwint się uszkodził przy manewrowaniu,a śruba jest niby z tego miejsca,dlaczego wyszedł luz?To mnie zastanawia.Założona nowa tuleja Lemfordera.
  • 0

#8 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7017 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 listopad 2016 - 12:01

A na czym ten luz wyszedł?Myslę że na uszkodzonej samej tulei.Albo nprzez niedokręcenie śruby i wtedy tuleja metalowa  w gumie była luźna.


  • 0

#9 OFFLINE   slawek548

slawek548
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 12:06

Luz wyszedł na przeglądzie,tylna tuleja.Wymieniona dwa dni wcześniej
  • 0

#10 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7017 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 listopad 2016 - 12:13

Może ta tuleja miała jakiś zadzior i ona zniszczyła gwint.


  • 0





Podobne tematy: Collapse