Skocz do zawartości

Opel Astra 2 - gaśnięcie na zimnym, falowanie i gaśnięcie na ciepłym.


Gość Stalylor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją Astrą 2:

 

- rok 1999

- benzyna + gaz, ale na gazie nie jeżdżę bo coś się zepsuło i nie mogę na niego przełączyć

- 1.6 8V 75KM, kod silnika X16SZR

- wersja wyposażenia "100"

 

Jak wyżej napisałem jeżdżę tylko na benzynie, auto było już u kilku mechaników, ojciec też zrobił co mógł.

 

Przy odpalaniu auta na zimnym silniku zawsze gaśnie, jeśli nie przycisnę pedału gazu jak to zrobię na krótko i puszczę to auto zgaśnie. Trzymanie ok. 2 min powoduje że obroty są przynajmniej na poziomie 500/min. Dziwna rzecz, bo jak odpalę go pierwszy raz na zimnym i od razu trzymając gaz i przejadę choćby 20 metrów to już nie gaśnie. Większy problem pojawia się jak silnik się rozgrzeje. Jadąc i dociskając gaz czuję jego dławienie, nierównomierne przyspieszanie niezależnie na ilu obrotach wduszam (czy 2000 czy 4000 - jest to samo). Kiedy stoję w korku to od momentu zatrzymania się w nim po kilku sekundach zaczyna się dziać to co na filmiku poniżej. Obroty schodzą na ok. 900 i zaczyna się falowanie 500-1300 aż w końcu zgaśnie. Czasem jak tak faluje to mam wrażenie trzymając nogę na hamulcu, że pedał delikatnie się zapada i podnosi - lecz nie zawsze.

 

Link do filmiku (praca rozgrzanego silnika podczas postoju): https://youtu.be/bzKoLfQPOXI

 

W celu rozwiązania problemu w aucie było robione to co daliśmy radę sami:

- wymiana silniczka krokowego na nowy zamiennik czy też używany oryginał

- zatykanie EGR blaszką

- wymiana potencjometru przepustnicy

- czyszczenie przepustnicy oraz wymiana na inną używaną

- wymiana kabli, świec

- nowe filtry, olej

- sprawdzenie bezpieczników

- tankowanie 98 zamiast 95 w celu testów

- przepalanie auta na wysokich obrotach

 

Nic z powyższych rzeczy nie pomogło.

 

Dodam, że mechanik do którego go oddawałem sprawdził wszystkie czujniki - jego zdaniem żaden nie jest uszkodzony. Próbował też coś z komputerem, sam go podłączałem i czasem nie wyrzuci żadnego błędu, czasem wyrzuci następujące, chyba jednak niepokrywające się z rzeczywistością:

 

Dump błędów z 09.10.2016r:

- P0351 IGNITION 1 CONTROL CIRCUIT
- P0443 Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit
- P1405 EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR)
- P0120 PEDAL POSITION SENSO CIRCUIT
- P0170 FUEL TRIM (BANK 1)

 

P. S. Auto mam od 3 lat, kupując je była wymieniana instalacja elektryczna, bo sprzedający mówił że akumulator dostał zwarcie i wszystko poszło, jednakże około 1,5 roku nie było problemu z autem, potem stopniowo było co raz gorzej aż do teraz.

 

Za czasów jak jeździłem na gazie, to na gazie nie było takich rzeczy (w sensie falowania i braku mocy), jednak zdarzyło się autu na gazie zgasnąć na sprzęgle (być może dlatego, że reduktor jest ustawiony nie bokiem a w kierunku jazdy, bo pod maską nie ma miejsca na inne jego umiejscowienie). Mechanik też twierdził, że komputer od gazu oszukuje sondę lambda (podaje za duże napięcie) i przez to komputer pokładowy świruje, ale wcześniej wystarczyło odpiąć akumulator i podłączyć, wtedy na benzynie chodził dobrze. Teraz i to już nie pomaga mimo tego że z gazu już nie korzystam jakieś 1000 km.

 

Wpakowałem zdecydowanie za dużo pieniędzy w ten samochód, nie wiem co robić.

 

Ew. jeśli jest ktoś z okolic Poznania kto mógłby pomóc chętnie skorzystam z pomocy.

Edytowane przez Stalylor

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0443 to problem z odpowietrzaniem zbiornika paliwa

 

1405 to uszkodzenie zaworu EGR

 

0351 to cewka zapłonowa

 

0170 to możesz mieć lewe powietrze na dolocie lu wydechu.

 

Zatykanie EGR zdaje egzamin gdy EGR jest sprawny.Ty masz niesprawny według błędu.

Teraz zrób tak : skasuj błędy i zobaczysz co ci wyskoczy.

Czym to było czytane?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to czytałem to zwykłym OBDII pod Win 7, ten mechanik miał bardziej specjalistyczny sprzęt i szczerze mówiąc nie wiem czy wykazał mu to co mój.

 

Co do kasowania błędów: już to robiłem, po skasowaniu zaraz były na nowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam takich wynalazków do Hyundaia. Ale wiem że jeżeli chcesz dobrze zdiagnozować Opla to Opcom ,Tech ,Abcom.

Inaczej to .... może być różnie.

 

Ale mimo tego opisałem ci błędy i co masz z nimi zrobić

Tym bardziej że po skasowaniu się pokazują ponownie.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy to może mieć wpływ na to co się dzieje. Ja czytałem trochę w necie i wywnioskowałem 2 rzeczy: uszkodzony komputer lub coś z dwumasem. Biorąc pod uwagę to, że te parę lat temu było wszystko wymieniane jest chyba to możliwe, że komputer jest walnięty?

Edytowane przez Stalylor

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pierwsze się sprawdza elementy które walą błędem.Piszę sprawdza nie wymienia.Czyli wiązka wtyczka i dany czujnik.Pomiar multimetrem.

Potem jeżeli wszystkie są sprawne podejrzewać można sterownik.Ale to na końcu i ostateczność.No chyba że chcesz się bawić w wymienianie na oślep .

Twoje auto.Zabronić ci nie można

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności