Skocz do zawartości

Błędy ECN 029952 i ECN 068302


Gość LukasM18

Rekomendowane odpowiedzi

Gość LukasM18

Proszę o pomoc! Przeklejam temat z innego forum bo tam nikt nie raczy mi pomóc :cry: Chciałem się cieszyć nowym samochodem a tu wychodzi, że muszę wymienić turbosprężarke..Sprawdziłem błędy metodą "gaz hamulec" i są dwa następujące: ECN 068302 ECN 029952. Teraz podam informacje na temat samochodu: 133000km przejechane,1,7cdti,2008r. Jeżdżę samochodem dużo,dość długie trasy,weekendy po 200 km.Czasem mam wrażenie, że silnik kiedy jest zimny to nie działa w nim turbina. Wiem, że nie powinno się katować auta na zimnym silniku i kręcić od razu turbiny ale chciałem sprawdzić jednorazowo i stąd mój wniosek. Czasami pojawia mi się "autko z kluczykiem" i jest w trybie awaryjnym. Wyłączam samochód,zapalam problemu nie ma.Jednak wiem,ze to tylko ukrywanie problemu. Sterownik silnika już wysyła informacje o błędzie więc coś jest nie tak. W załączniku podaję zrzuty ekranu. Proszę Was wyjaśnijcie co to jest. To mój pierwszy samochód z silnikiem Diesla i mam trochę ograniczone Informacje jak wszystko ma poprawnie działać. Widziałem też prawidłową procedure gaśnięcia kontrolek podczas odpalania i samochód z kluczykiem też ma zniknąć przed odpaleniem a jednak nie znika.Jeszcze raz proszę o wyjaśnienie. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam.

 

Witam. Byłem w serwisie, wykazało te same błędy które sprawdziłem metodą gaz hamulec. Jeden już wogóle się nie pojawia ale został błąd turbosprężarki. Ciekawi mnie jedna rzecz... Gość w serwisie powiedział mi, że powodem nie działającego turbo na zimnym silniku jest, UWAGA!: Akumulator. Czy jest to wogóle możliwe czy gość chcę wyciągnąć kasę tylko za akumulator i dalej kombinować z wyciaganiem kasy czy faktycznie miał rację. W mojej Astrze jest jeszcze oryginalny akumulator z naklejką GM. Napięcie ładowania sprawdzone w trybie TEST MODE 13,4-5 końcówka cały czas się zmienia,po odpuszczeniu gazu spada do 12V

post-54318-0-21076700-1480608542_thumb.jpg

Edytowane przez LukasM18

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Masz za niskie napięcie ładowania. Ale czy to ma związek z turbo ?

Chyba że coś z napędem alternatora nie tak Masz na nim pompę vacum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LukasM18

Faktycznie coś w tym jest. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Dużo dała mi do myślenia. Dziś zrobiłem 200km na przykład i nie miałem żadnego problemu. Czasem ledwo wyjeżdżam z garażu i już pokazuje się ta lampa z kluczykiem. Dziś moja astra dostała trochę w pupę:) Autostrada,190 przez 5min non stop i powiem,że po takiej jeździe auto zaczęło całkiem inaczej pracować, ciszej i wogóle jakoś lepiej. Zauważyłem że kiedy kręcę ją do tych 3000tyś lepiej chodzi ten samochód. Nie rozumiem,wiem że może przesadzam trochę ale martwię się o moje auto,tym bardziej że za parę tygodni muszę zrobić ponad 2000km w troszkę ponad tydzień

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może przesadzam trochę ale martwię się o moje auto,tym bardziej że za parę tygodni muszę zrobić ponad 2000km w troszkę ponad tydzień

 

Niestety nie przesadzasz.Napięcie na poziomie 12V na pracującym silniku to natychmiastowa regeneracja altka.

A przynajmniej sprawdzenie ładowania na altku z wymianą aku .włącznie.

Jeżeli planujesz dłuższe wyjazdy to napraw usterki

 

0299 usterka mechaniczna turbiny.Przegoniłeś to sie trochę poprawiło

0683 brak komunikacji świec żarowych ze sterownikiem silnika.Może być brak styku a najbardziej możliwe słabe ładowanie i sterownik wyłącza pozostałe urządzenia.

 

Turbinę trzeba sprawdzić dla czego wystąpiła usterka mechaniczna.czy to grucha od turbo czy co innego.

Ładowanie naprawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LukasM18

Przebieg jest prawdziwy ponieważ byłem w ASO Opla i potwierdzili że przebieg jest zgodny z tym co pokazuje samochód. Teraz oddałem samochód do warsztatu gdzie go kupiłem i gość mi powiedział że jest nowa skrzynia biegów i jedna ze świec żarowych była urwana i wymienili komplet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LukasM18

Ale ja nie brałem usługi przeglądu samochodu :) w Niemczech trochę inaczej to wszystko działa. Zobaczę teraz co zrobią w tym warsztacie

Edytowane przez LukasM18

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LukasM18

Szczerze to nie wiem jak długo problem występuje ale skrzynia biegów była chyba dawno zmieniana więc nie wiem co tam ktoś kiedyś robił. Może dopiero mi ten problem zaczął występować. Tutaj jest inaczej,czasem brakuje mi podejścia dobrych mechaników.w pl zawsze podszedł popatrzył,znalazł chwilę żeby bez kolejki obsłużyć. Tutaj musisz zrobić termin i tyle,pierwsze pytanie jakie dostajesz od obsługi serwisu to ma Pan termin jak nie to zrobić i do widzenia :)

 

 

 

Teraz sobie przypomniałem że kiedy włączam TEST MODE to przy pozycji DIMM mam napisane NONE a z tego co wiem ma być U.

Właśnie byłem w warsztacie i widziałem gruchę:) dziurawą. Część już zamówiona. Zobaczę co będzie dalej. Dziękuję za pomoc

Właśnie byłem w warsztacie i widziałem gruchę:) dziurawą. Część już zamówiona. Zobaczę co będzie dalej. Dziękuję za pomoc

Edytowane przez LukasM18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności