Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Calibra 2.0 8v 115

Calibra 2.0 8v 115
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 grudzień 2016 - 18:40

Witam. Mam problem z ogrzewaniem w oplu calibrze 2.0 8v 115, bez klimatyzacji mianowicie trzyma temperaturę 90 stopni lecz z nawiewu leci tylko letnie powietrze co najlepsze

 

po załączeniu wentylatora przy chłodnicy powietrze leci zimnie, a po jego wyłączeniu staje się znów letnie. Dwa miesiące temu zrobiłem całą górę tzn uszczelka pod głowicą uszczelniacze, wymiana nagrzewnicy

termostatu. W jakiś tam sposób odpowietrzałem ten układ nawet dogrzebałem się jeszcze raz do nagrzewnicy aby sprawdzić, czy ta klapka ciepło/zimno się odpowiednio otwiera i

 

zamyka z tym nie było problemu dodam jeszcze, że nagrzewnica jest gorąca, a powietrze leci letnie próbowałem z innym korkiem od zbiorniczka

 

wyrównawczego, bo myślałem że nie trzyma ciśnienia też to nic nie dało. Jeszcze jedno mnie zastanawia, bo wentylator załącza się prawie przy 110 stopniach

 

jakby coś nie tak z czujnikiem, próbowałem na nowym czujniku to na postoju się coś tam wskazówka podniesie, a przejedzie się kawałek

 

to spada. Prosiłbym o jakąś poradę, bo nie wiem gdzie już szukać przyczyny.

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 5938 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 grudzień 2016 - 19:13

Jeżeli nagrzewnica jest gorąca to obieg masz i w takim razie chyba klapka od ciepłego powietrza jest zawieszona.

Obydwa węże od nagrzewnicy są gorące?

Nie masz przed nagrzewnicą czasem zaworu trójdrożnego?

 


  • 0

#3 OFFLINE   BENY72

BENY72
  • Zasłużony
  • 1481 postów
  • Model:Opel Vectra C
  • Inna marka:Opel Meriva
  • Silnik:1.8
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 grudzień 2016 - 19:56

Mogłeś źle węże podłączyć do obudowy termostatu.Pisalem kiedyś o tym na innym forum.
  • 0

#4 OFFLINE   Calibra 2.0 8v 115

Calibra 2.0 8v 115
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 19:47

Nie nie mam właśnie zaworu trójdrożnego. Ale co tam można źle podłączyć do obudowy termostatu jak tam tylko wychodzi jeden wąż na chłodnice. A węże to raczej tak są dwa gorące od

 

nagrzewnicy.

 

Jeszcze myślałem zamienić te węże tylko nie wiem właśnie, czy coś to da, a klapka na 100% nie zacina się bo patrzyłem jak ona tam się porusza od spodu.


Użytkownik Calibra 2.0 8v 115 edytował ten post 05 grudzień 2016 - 19:49

  • 0

#5 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 5938 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 19:53

Wydaje mi się że Benemu chodziło o złe wpięcie węży od nagrzewnicy.


  • 0

#6 OFFLINE   Calibra 2.0 8v 115

Calibra 2.0 8v 115
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 20:05

No właśnie nie wiem, czy tam mogłem coś źle wpiąć,a jest jeszcze możliwość, że jest ta nagrzewnica zapowietrzona ?


  • 0

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 5938 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 20:10

Jest taka możliwość.

Ale odwrotne wpięcie węży też może to wywołać


  • 0

#8 OFFLINE   Calibra 2.0 8v 115

Calibra 2.0 8v 115
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 20:18

No ok sprawdzę jeszcze jutro z tymi wężami,a co do odpowietrzenia tej nagrzewnicy to wystarczy któryś wąż zdjąć i odpalić auto, czy jak się do tego zabrać ?


  • 0

#9 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 5938 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 20:22

Ja gdy występuje taki problem spuszczam ponownie płyn.Około połowy z układu i bardzo powolutku zalewam ponownie.Co chwilkę przerywając.Słychać wtedy gdy bąble bulkają w układzie.


  • 0

#10 OFFLINE   Calibra 2.0 8v 115

Calibra 2.0 8v 115
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 20:27

A co z tym może jeszcze być, bo tak to leci takie letnie powietrze,a gdy załączy się wentylator przy chłodnicy to powietrze leci zimne ,a gdy wentylator się wyłączy to znów leci letnie powietrze.


  • 0





Podobne tematy: Collapse