Skocz do zawartości

Corsa C Z10XEP Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze


Gość jazda711

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jazda711

Witam, posiadam Corsę C z silnikiem 1.0 Z10XEP. Mam z nią problem i nie mam już pomysłów co może być tego przyczyną. Otóż po odpaleniu silnik pracuje dobrze, ale gdy chwilę pochodzi i spadnie z obrotów poniżej 1000 zaczyna się szarpanie i po chwili świeci się check. Błąd to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Brak mocy. Auto zakupiłem już z tym problemem. Do tej pory wymieniłem:

 

-świece

-sonda lamda

-egr

-podmieniona została cewka z innej corsy i dalej to samo

-wymieniony kolektor dolotowy

-wtryski zamienione miejscami (na próbę)

-wymieniony rozrząd

-wyczyszczona przepustnica

-oleje, filtry

 

Błąd wyskakuje tylko gdy samochód pracuje na wolnych obrotach. Gdy wyjmę wtyczkę z egr'a to mam dwa błędy, jeden to wypadanie zapłonu a drugi to egr, ale mimo tych błędów auto jedzie normalnie, ma moc.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

 

edit: przebieg samochodu to 120 000 km

Edytowane przez jazda711

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pracuje sonda?

Jakie masz na wolnych czasy wtrysku?

Jakie jest ciśnienie paliwa?

Jaka jest kompresja włącznie z próbą olejowa?

Jakie są parametry pracy przepływki?

Czujnik temp płynu sprawdzony?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jazda711

Jak pracuje sonda?

Jakie masz na wolnych czasy wtrysku?

Jakie jest ciśnienie paliwa?

Jaka jest kompresja włącznie z próbą olejowa?

Jakie są parametry pracy przepływki?

Czujnik temp płynu sprawdzony?

 

Druga sonda lambda została wymieniona, bo był błąd, pierwsza jest oryginalna.

Napięcie na pierwszej 0,05v a na drugiej 0.44v

 

Czasu wtrysku nie sprawdzę teraz, może jutro.

 

Ciśnienia paliwa również dokładniej nie sprawdzę. Mogę powiedzieć tylko, że sprawdzając przy listwie jest (tak "na oko")bardzo dobre.

 

Do kompresji nie mam sprzętu, więc muszę warsztat odwiedzić i zmierzyć.

 

Przepływka pokazuje 4g/s gdy silnik ma ok 1200 obrotów, 2g/s gdy ma 900 obrotów.

 

Czujnik temp. sprawdzony, działa i dobrze pokazuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Napięcie na pierwszej 0,05v

Na pierwszej ma oscylować od 0,1-0,9V

Bład sondy wcale nie oznacza jej wymiany.

Przepływka ma mieć na wolnych przy wyłączonych wszystkich odbiornikach poniżej 11kg/h.U ciebie wychodzi 7.2 więc w normie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Sprawdziłem dziś kompresję, na pierwszym 5,5 a na drugim i trzecim po 10. Po nalaniu oleju do 1 cylindra wydmuchał 13. Teraz czeka mnie rozbiórka silnika ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość jazda711

Witam ponownie. Znalazłem chwilę czasu i rozebrałem silnik. Pierścienie wymienione, uszczelki, głowica splanowana itp. Samochód poskładany a problem dalej ten sam, ale jest lepiej. Na pierwszym cylindrze kompresja wzrosła z tych 5,5 do 8. Dziś rozebrałem silnik ponownie i zalałem tłoki wodą. Po ok 10 sec już zaczęło wody ubywać, kapać na ziemię (miska zdjęta). Co może być nie tak? Tłoki do wymiany? Przegrzany blok?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jazda711

Cylinder nie ma rys, również nie jest pęknięty. Pierścień nie strzelił. Jak pisałem wcześniej kompresja się poprawiła z 5,5 na 8. Dziś rozebrałem silnik ponownie, tłoki wyjęte i pierścienie sprawdzone. Wszystko ok. Mierzyłem wszystkie 3 tłoki z każdej możliwej strony i wszystkie są takie same. Jaki powinien być luz pomiędzy tłokiem a cylindrem? Nie jestem jakimś ekspertem/mistrzem ale jak spojrzałem na silnik po zdjęciu głowicy to widziałem pierścienie, nie wiem jak to opisać ale wygląda to tak jakby tłoki się jakoś skurczyły. Spróbowałem je poruszać w każdą stronę i był dość spory luz. Stąd moje pytanie. Naprawiałem kiedyś dużo silników motocyklowych i wiem, że tam tłoki dość "ciasno" siedzą w cylindrach, ale nie wiem czy to samo powinno być w silniku samochodowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jazda711

Zanim poskładałem silnik to pomyślałem, że skoro jest do wymiany to zrobię mały test. Pomierzyłem tłoki, każdy ma ten sam wymiar. Zamieniłem tłoki, pierwszy powędrował na drugi cylinder a drugi na pierwszy. Poskładałem silnik, odpaliłem i dalej ten sam błąd czyli wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Moja diagnoza to taka, że blok (cały silnik) został przegrzany. Wcześniej włożyłem pierścień do cylindra i sprawdziłem luz pomiędzy jednym a drugim końcem pierścienia(pomiędzy zamkami?) i była różnica. Jeżeli dobrze pamiętam to w górnej części cylindra było 0.20mm, trochę poniżej 0.25mm, jeszcze niżej 0,30mm, następny pomiar to 0,35mm a przy końcu znowu 0,30 mm i jeszcze niżej 0,25mm. Pomiędzy tłokiem a cylindrem nie mierzyłem, bo stwierdziłem, że cylinder powinien być idealnie prosty i okrągły a jak widać zrobiło się lekkie jajo. Tak na oko luz pomiędzy cylindrem a tłokiem to około 1-1,5mm. Teraz takie pytanie mam. Jeżeli to na 100% blok jest przyczyną, jest do wymiany, to czy mogę zakupić inny blok, sprawny i przełożyć wszystko do niego? Tzn. wał, korby tłoki? Czy lepiej kupić komplet tzn. cały, kompletny dół silnika? Jak pisałem wcześniej, pierścienie mam obecnie nowe, każdy tłok ma te same wymiary. Dokupiłbym nowe panewki i powinno to znowu jeździć.(?)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kupisz w lepszym stanie.

To już może się wypowiedzą forumowi fachowcy :ArKos,Beny Gawlak i inni.

Ale ja bym pomyślał nad szlifem na nadwymiar.

Tłok nadwymiarowy kupisz jak widzę http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat%5Bcat%5D=bfb5545&cat%5Bcmf%5D=339&cat%5Bcmo%5D=18c3&cat%5Bcve%5D=4fef&offset=0&sort=1

 

 

Ale pytanie czy to się będzie opłacało.?

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności