Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Vectra C, 1.9cdti nie odpala po naprawie

1.9 88KW 120KM 8v Z19DT vectra gaśnie nie odpala

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Sedit

Sedit
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaLeeds; uk
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z17DTL
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 grudzień 2016 - 14:46

Witam. Mam problem z vectrą. Odpala, lecz po chwili gaśnie. Ale może zacznę od początku.

 

Po dość kosztownych przeżyciach z astrą, postanowiłem zmienić samochód. W moje ręce trafiła za grosze ów wspomniana vectra. Za grosze, gdyż miała problem, z którym nie mógł sobie poradzić zakładowy mechanik. Otóż z silnika uciekała woda. Kilka dni później zlokalizowałem wyciek. Przerdzewiał korek serwisowy w bloku silnika (tak to się nazywa?). Po wymianie, skręceniu silnika do kupy, ustawieniu rozrządu i podłączeniu wszystkiego przyszła chwila prawdy. Uruchomienie samochodu. Odpalił, ale po chwili zgasł. I tak się dzieje do chwili obecnej.

Błędy:

p0400

p0380

Po podłączeniu komputera zauważyłem coś ciekawego. Gdy ciśnienie na CR osiągnie 20Mpa samochód odpala, zaś gdy przekroczy 150Mpa gaśnie. Po odłączeniu czujnika ciśnienia na CR, samochód odpala i działa ciągle, ale brzmi jakby miał przestawiony rozrząd. Sprawdziłem, jest ustawiony dobrze. Teraz jestem w kropce. Co mogłem zepsuć, co źle podłączyć? Może zawór na CR?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 grudzień 2016 - 15:34

http://forum.opel24....trolka-silnika/

 

 

Ja bym się przyglądnął EGR-wi


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Sedit

Sedit
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaLeeds; uk
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z17DTL
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 grudzień 2016 - 18:28

Nowe błędy zaraz po odpaleniu:

p0070

p0088

p0090

Jutro sprawdzę zawór na CR.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 grudzień 2016 - 19:05

0088  listwa rozdzielacza paliwa ciśnienie za wysokie

0090 regulator ciśnienia paliwa obwód prądowy otwarty.

 

To by to mógł być ten zawór.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Sedit

Sedit
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaLeeds; uk
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z17DTL
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 grudzień 2016 - 18:09

Listwa wymieniona. Problem nadal pozostał. Z tą różnicą że czasami zapali i na niskich obrotach pochodzi ze 2-3 minuut i znowu to samo. Błędy te same. P0088 I p0090.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 grudzień 2016 - 19:53

Przed wymianą mierzyłeś wtyczkę od zaworu? Może na wiązce jest przerwa.

Błąd mówi że masz obwód otwarty a to nie zawsze od zaworu.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Sedit

Sedit
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaLeeds; uk
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z17DTL
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 grudzień 2016 - 18:12

Napięcie na wtyczce 11.93V.
Zawór i czujnik wymienione. Rezystancje pomierzone, mieszczą się w normach.
Wszystkie błędy się kasują. Pojawia się tylko p0090.

Najbardziej irytujące jest to, że samochód działał przed wymianą korków.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Sedit

Sedit
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaLeeds; uk
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z17DTL
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 styczeń 2017 - 23:28

Podłączyłem powrót tak, by nadmiar trafiał do butli, nie do baku.
Co dziwne, samochód działał poprawnie z jednym małym ale. Do układu paliwowego dostaje się powietrze. Przepompowałem w ten sposób 5 litrów oleju napędowego.
Ciśnienie na CR utrzymuje się w okolicy 160MPa. Dziwne że po podłączeniu "fabrycznym" moje problemy wracają.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9191 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 styczeń 2017 - 00:02

To gdzieś ciągnie powietrze - wszystko na układzie jest szczelne?

Tzn - rozumiem że przewód powrotny do baku zaślepiłeś jakimś korkiem/śrubką.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2492 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 05 styczeń 2017 - 20:25

Możliwe, że powrót jest przypchany i dlatego ładuje takie ciśnienie...



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.9 88KW 120KM 8v Z19DT, vectra, gaśnie, nie odpala