Skocz do zawartości

Vectra C, 1.9cdti nie odpala po naprawie


Gość Sedit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z vectrą. Odpala, lecz po chwili gaśnie. Ale może zacznę od początku.

 

Po dość kosztownych przeżyciach z astrą, postanowiłem zmienić samochód. W moje ręce trafiła za grosze ów wspomniana vectra. Za grosze, gdyż miała problem, z którym nie mógł sobie poradzić zakładowy mechanik. Otóż z silnika uciekała woda. Kilka dni później zlokalizowałem wyciek. Przerdzewiał korek serwisowy w bloku silnika (tak to się nazywa?). Po wymianie, skręceniu silnika do kupy, ustawieniu rozrządu i podłączeniu wszystkiego przyszła chwila prawdy. Uruchomienie samochodu. Odpalił, ale po chwili zgasł. I tak się dzieje do chwili obecnej.

Błędy:

p0400

p0380

Po podłączeniu komputera zauważyłem coś ciekawego. Gdy ciśnienie na CR osiągnie 20Mpa samochód odpala, zaś gdy przekroczy 150Mpa gaśnie. Po odłączeniu czujnika ciśnienia na CR, samochód odpala i działa ciągle, ale brzmi jakby miał przestawiony rozrząd. Sprawdziłem, jest ustawiony dobrze. Teraz jestem w kropce. Co mogłem zepsuć, co źle podłączyć? Może zawór na CR?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0088 listwa rozdzielacza paliwa ciśnienie za wysokie

0090 regulator ciśnienia paliwa obwód prądowy otwarty.

 

To by to mógł być ten zawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Listwa wymieniona. Problem nadal pozostał. Z tą różnicą że czasami zapali i na niskich obrotach pochodzi ze 2-3 minuut i znowu to samo. Błędy te same. P0088 I p0090.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą mierzyłeś wtyczkę od zaworu? Może na wiązce jest przerwa.

Błąd mówi że masz obwód otwarty a to nie zawsze od zaworu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na wtyczce 11.93V.

Zawór i czujnik wymienione. Rezystancje pomierzone, mieszczą się w normach.

Wszystkie błędy się kasują. Pojawia się tylko p0090.

 

Najbardziej irytujące jest to, że samochód działał przed wymianą korków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem powrót tak, by nadmiar trafiał do butli, nie do baku.

Co dziwne, samochód działał poprawnie z jednym małym ale. Do układu paliwowego dostaje się powietrze. Przepompowałem w ten sposób 5 litrów oleju napędowego.

Ciśnienie na CR utrzymuje się w okolicy 160MPa. Dziwne że po podłączeniu "fabrycznym" moje problemy wracają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzieś ciągnie powietrze - wszystko na układzie jest szczelne?

Tzn - rozumiem że przewód powrotny do baku zaślepiłeś jakimś korkiem/śrubką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności