Skocz do zawartości

Vivaro 2,0cdti 2009 gaśnie po odpaleniu , poszukiwany mechanik małopolska,śląsk -


Gość andreas45

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andreas45

Witam, z początku chciał bym się przywitać ponieważ jestem nowy na forum,

 

mam problem ze swoim Vivaro(2,0 cdti 115km ,2009r,380 tys przebiegu(100% oryginalny),100 tys po wymianie wtryskiwaczy)

 

Problem pojawił się miesiąc temu, samochód stał wówczas kilka dni nie używany, później po przejechani jakiś 2 km zgasł w prawym zakręcie( kontrolka stop i "check engine"),z każdym kolejnym odpaleniem coraz częściej gasł(co kilka sekund), ledwo wróciłem do domu. Później dolałem paliwa i silnik zaczął dłużej pracować jednak pod większym obciążeniem(wyższe obroty lub górka) znów gasł ze wspomnianym błędem , wymieniłem filtr paliwa bo przypuszczałem że problemem może być "letnie paliwo" i wytrącona parafina.

 

Teraz problem wygląda trochę inaczej ,samochód gaśnie po odpaleniu i tak kilka/kilkanaście razy w zależności od temperatury( im zimniej tym gorzej, poniżej 0 ciężko ma zaskoczyć). Po pierwszym udanym odpaleniu samochód później pali do strzału i już nie gaśnie(przejechałem z 500 km bez żadnego problemu, zachowuje się dobrze, nie kopci, nie brakuje mu mocy), na ciepłym to samo-nie ma problemów z odpaleniem. W filtrze paliwa gromadzi się powietrze po dłuższym postoju.Wszystkie sugestie wyczytane na forum starem się zweryfikować ale nie mogę sobie poradzić nadal z tematem, mechanicy również rozkładają ręce. Pojawia się błąd P2146(zasilanie wtryskiwaczy grupy 1,można go skasować jednak po porannym odpalaniu z gaśnięciem znów się pojawia).

 

 

Poszukuje mechanika w okolicach Andrychowa/Wadowic (+50 km) który zajmuje się głównie Vivaro/Trafic i pomoże znaleźć przyczynę a nie wymieni połowę silnika bezpodstawnie. Wszelkie inne sugestie z Waszej strony mile widziane jeśli ktoś przerabiał już taki problem . Z góry dziękuje za wszelkie informacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje sa 2, albo elektrozawor pompy albo czujnik cisnienia na szynie, sprawdz jakie cisnienie na szynie widzi sterownik na zgaszonym silniku, jesli jest ok to zawor do wymiany

Najlepiej sprawdzic w parametrach silnika ktore z wyzej wymienionych urzadzen odbiega od normy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andreas45

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Teraz mam problem ponieważ nie znam nikogo kto posiada Clipa albo Op-coma( sam chciałem zakupić klona opcoma ale słyszałem że słabo obsługuje Vivaro-prawda? ) . Jest inny sposób na sprawdzenie elektozaworu albo tego czujnika ? Może znacie kogoś właśnie w okolicach Andrychowa(+50km) kto ma odpowiedni komputer ?

Dodam że po załączeniu zapłonu słychać z pod maski charakterystyczne "brzękanie", coś w rodzaju zwarcia. Nie zawsze pojawia się ten dźwięk. Może być to związane właśnie z tym elektrozaworem lub czujnikiem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór tak brzęczy nawet dobry ale może być zanieczyszczony i się zawiesza może wykręć go przeczyść przemyj przedmuchaj może pomoże lub nie

Ja miałem taki przypadek że mi zgasł i kicha a jak się okazało przewód od regulatora miał uszkodzoną izolację i po prostu się utlenił tam są cienkie przewody 0,6 mm

Trzeba przejrzeć kable kostki czujniki poczyścić pomierzyć oporności na pinach Najczęsciej takim problemem jest ten zawór czujnik ciśnienia na szynie rzadziej ale zdarza się

Ja mam Maxiecu do renówki z ELM 317 to choć mogę parametry bieżące podejrzeć czy odczytać błędy ale za wiele tym nie zrobię w roczniku 2002 więcej możesz zrobić w swoim roczniku

Spróbuj ściągnąć sobie wersję demo ze strony Mari jak masz elm-a to chociaż sprawdzisz kody błędów a to już dużo może ci powiedzieć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość andreas45

Dzięki za kolejne podpowiedzi. Zweryfikuje wszystko po nowym roku bo jestem już umówiony do warsztatu( teraz przez okres świąteczny ciężko się gdziekolwiek dostać), a sam nadal nie zakupiłem żadnego interfejsu diagnostycznego by posprawdzać te ciśnienia.

 

Udało mi się ustalić jeszcze jedną rzecz-auto odpala po kilku minutowym(czasem 2 min wystarcza,czasem 5) ogrzewaniu komory silnika( suszarka do włosów skierowana na pompe wtryskową w odległości około 30 cm-zaraz poniżej filtra powietrza). Niezależnie jaka temp na zewnątrz wystarczy to kilka minut aby auto odpaliło(często bez gaśnięcia) ,bez tego nie ma mowy o odpalaniu gdy temp poniżej zera. W czasie tego podgrzewania czasem wyskakuje błąd obwodu elektrycznego(samochodzik z kluczykiem+świece lub same czasem sam samochodzik) . Co to może być ? Z góry dziękuje za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności