Skocz do zawartości

1.7 CDTI ciężej odpala, trzęsie po odpaleniu


Gość Marian1977

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marian1977

Witam wszystkich.

Proszę o poradę w temacie silnika Z17DTH. Problem pojawił się niedawno. Przy odpalaniu zimnego silnika mam wrażenie jakby ciężej "łapał", a po odpaleniu przez chwilę (ok. 1 minuty) trzęsie silnikiem, trochę bardziej dymi, a po chwili drgania i dymienie ustępują, Drgania czuć w kabinie. Jak silnik jest nagrzany ten objaw nie występuje. Próba odczytania błędów (poprzez "pedałowanie" nic nie pokazała).

Druga sprawa, czy mogę bezproblemowo odpiąć sterownik ( zamontowany na silniku z dwoma wtyczkami) żeby dostać się do świec żarowych celem sprawdzenia. Dwie, do których jest dostęp sprawdziłem i wydają się w porządku (opór na mierniku ok. 1 oma).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Ile ma przebiegu i i czy wymieniałeś filtr paliwa bo często on jest winien ale tez mogą to być świece któraś nie domaga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omomierzem to nie zawsze się dobrze zmierzy najlepiej moim zdaniem pokazuje ten pan na filmie jak sprawdzić świece tzw.ręcznie po wykręceniu z auta i wtedy jesteśmy na 100% pewni że świece są sprawne. Jest nawet pokazane na filmiku bardzo dobrze jak nie powinna się żarzyć świeca żarowa, a jak powiedział ten mechanik niby tylko jedna nie sprawna a tu zonk się okazuje. Co prawda jest to VC ale chodzi o samo sprawdzenie świec jak to zrobić, a nie o auto i silnik w jakim to jest wykonywane na filmie. Można to przewinąć do samego sprawdzenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marian1977

Filtr paliwa wymieniany jakieś 14000 km temu, robię przeglądy co 15000 km ( co drugi przegląd wymiana filtra paliwa). Przebieg mam 189600 km.

Leszek: wiem o tym sposobie, ale chciałbym go uniknąć, żeby wyjąć wszystkie świece muszę zdemontować sterownik, który jest na silniku. Jeśli "dobrałbym się" już do tych świec i je wykręcał to raczej poszedłbym dalej i wymienił wszystkie na nowe bez względu czy te stare byłyby sprawne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sterownika silnika to mam jeszcze pytanie czy nie możesz odkręcić go od podstawy i przesunąć tak aby się dostać do tej reszty świec, nie odłączając tych wtyczek?. Może jest trochę miejsca aby go przesunąć.


Moim zdaniem można go ściągnąć ale ja bym osobiście odłączył akumulator na chwilę i bez kluczyka w stacyjce oczywiście odłączył wtyczki, wyciągnął świece sprawdził i założył wszystko spowrotem a na koniec podłączył akumulator, taki sam sterownik ma VB 1.6 16V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marian1977

A widzisz, o tym przesunięciu sterownika nie pomyślałem, a może się to udać. Jeśli nie odsunąć, to może odchylić na tyle, że uda się dostać do świec. Będę kombinował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności