Skocz do zawartości

Corsa C 1.2 Niewłaściwe napięcie w sterowniku


Gość Przemek12

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemek12

Witam.

Na wstępie zaznaczę że jest to mój pierwszy opel więc proszę o wyrozumiałość.

Mój problem polega na tym że sterownik silnika widzi napięcie na akumulatorze 8v.

W rzeczywistości napięcie jest powyżej 12v.

Samochód ciężko odpala, a jak odpali to zaraz zgaśnie.

Posiadam instalację gazową firmy ag.

Błędów w sterowniku nie ma żadnych.

W załączniku zdjęcie z odczytu wartości..

Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i przekaźniki.

Proszę o pomoc w czym może być problem.

post-54502-0-43335300-1482418916_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Przemek12

Ok. Sprawdzę. Ale pewnie dopiero po świętach. Oczywiście zaraz napiszę o swoich wynikach.


Patrzyłem dzisiaj. Mam 3 wtyczki. Domyślam się że wtyczka B to ta koło komputera. Mierzyłem w ten sposób że plusa szukałem we wtyczce na 18 a minus z samochodu jednak nic mi nie pokazał miernik. Ani na włączonej stacyjce ani też na wyłączonej. Chyba że jakoś źle mierzyłem albo nie w tej wtyczce. I jakie masy mam sprawdzać? Chodzi o przewód masowy z aku do karoserii? Rozkręcałem i jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e81940d477800d5051ec6fbbd09924fb.jpg

 

Ja nie widzę trzech wtyczek w sterowniku

Masa to też przyleganie sterownika do silnika.

 

Zapomniałem dodać że pomiar robisz na pinie w wiązce dochodzącej do sterownika

post-37019-0-80175700-1482489978_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek12

W załączniku zdjęcie potwierdzające że są 3 wtyczki przy sterowniku. Oczywiście że mierzyłem we wtyczce. Tyle to już się łatwo domyślić. Ale żadnej wartości tam mi miernik nie pokazał.

 

post-54502-0-56826000-1482491338_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek12

OK. :gwizd: Czyli mój duży błąd. A gdzie on się znajduje??


I najważniejsze. Czy wtyczki są opisane i czy bez problemu odnajdę właściwą wtyczkę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek12

OK. I dokonałem pomiarów. Wynik był taki że po przyłożeniu nóżki miernika do aku pokazał mi napięcie aku. Natomiast po podłączeniu miernika do silnika napięcie było 7-8V. Krótki kabel minusowy od aku do ściany grodziowej sprawdziłem i niby wszystko jest ok. Czy jest jeszcze jakiś kabel który łączy karoserię z silnikiem??? Przyglądałem się i nie zauważyłem takiego. Bo z pomiarów ewidentnie wynika że masa gdzieś po drodze ginie, tylko pytanie gdzie?????


Podpiąłem kablem rozruchowym minus z silnikiem i dalej 8v pokazuje sterownik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności