Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Obniżenie Opla Astra H OPC ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   GreQu

GreQu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 grudzień 2016 - 00:16

Witam.

 

Zastanawiam się nad obniżeniem Astry H OPC ( Z20LEH ).

Otóż chciałbym zostać przy oryginalnych amortyzatorach IDS+.

 

Myślałem nad sprężynami obniżającymi Eibach, najlepiej obniżenie 50/30 lub 45/35.

Główne pytanie, czy te sprężyny wpłyną jakoś negatywnie na amortyzatory? Pytam, ponieważ wiem z doświadczenia, że sprężyny obniżające są również twardsze, i szybciej uszkadzają amortyzatory. Na swoim przykładzie, wcześniej w Leonie miałem założone sprężyny po -40mm na oryginalne amortyzatory, po nie całym roku, dwa zostały uszkodzone.

 

Jakieś propozycje? 



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 grudzień 2016 - 11:29

A ja w A4 na ori amory od wersji seryjnie obniżonej o 10mm jeździłem przez 7 lat na dość sporej glebie. Z tym że sprężyny nie były jak beton i amory trzymały się świetnie aż do sprzedaży auta. 


  • 0

#3 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20625 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 grudzień 2016 - 11:58

labiel 10-20 mm nie robi takiej krzywdy amorkom jak 40mm ;)

co do wsadzenia czegos nizszych sprezyn do IDS
nie znam nikogo kto to robil
zawsze wymieniali kompletne zawieszenie

  • 0

#4 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 grudzień 2016 - 12:17

Źle mnie zrozumiałeś. Amorki były od wersji seryjnie obniżanej o 10mm, natomiast u mnie gleba była po 70mm. Generalnie w najniższym miejscu 5cm od gleby. 


  • 0

#5 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20625 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 grudzień 2016 - 15:19

przeczytalem kilka razy co nasmarowales

slowa tam nie ma o 70mm tylko o glebie ;)
wiec jak mialem to zrozumiec ??
dla niektorych 10mm to juz szczyt mozliwosci ;)
miales farta i tyle
malo kiedy tyle wytrzymuja


tutaj mowa o IDS+
a nie o zwyklym zawiasie ;)
  • 0

#6 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4524 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 grudzień 2016 - 16:58

Źle mnie zrozumiałeś. Amorki były od wersji seryjnie obniżanej o 10mm, natomiast u mnie gleba była po 70mm. Generalnie w najniższym miejscu 5cm od gleby. 

A wiesz, co to są amorki IDS i jak działają?

 

 

 

Otóż chciałbym zostać przy oryginalnych amortyzatorach IDS+.

 

 

 

Jakieś propozycje? 

Wymiana kompletu. Ewentualnie na zwykłe + wyprogramowanie IDS-a.


  • 0

#7 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 grudzień 2016 - 18:02

A wiesz, co to są amorki IDS i jak działają?

 

Tak wiem, bo posiadam. I jak już to amortyzatory od systemu IDS+, bo w systemie IDS nie ma amortyzatorów ze zmienną charakterystyką tłumienia. To tak odnośnie czepiania się słówek :-P

 

Nie będę wyjaśniał co i jak w Audi, bo musiałbym pisać o zawieszeniu 1BE itp. Tak czy siak, w A4 sporo osób jeździło na sprężynach typu 30-40mm na ori amortyzatorach i nie było problemu z ich żywotnością. Problem był, jeśli ktoś chciał robić taki zestaw na chińskich amorkach, ale wiadomo jak jest z takim tanim badziewiem. Padają niezależnie od tego czy się jeździ czy nie. 

 

A szczęścia to ja żadnego nie miałem. Po prostu amortyzatory od wersji seryjnie obniżonej były tak wytrzymałe. Myślę więc, że i do IDS+ można śmiało zakładać jakąś niewielką glebę typu 30-40mm (zresztą ludzie tak robią). W końcu te amorki to nie jakaś delikatna kosmiczna technologia, tylko stosunkowo proste rozwiązanie oparte o opiłki metalu i elektromagnes.


  • 0

#8 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4524 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 grudzień 2016 - 19:08

Beztroskie podejście. Powodzenia przy zglebieniu IDS-a na 4 centy...


  • 0

#9 OFFLINE   GreQu

GreQu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 grudzień 2016 - 19:58

Hmm, też tak właśnie myślę, że będzie problem. Nie chce wymieniać amortyzatorów, ponieważ jak już jest ten system, to niech będzie.

 

Gadałem z gościem, który założył obniżające sprężyny na oryginalne amortyzatory ( OPC ) i jak narazie jeździ, ale niestety dopiero 3 tygodnie, więc to bardzo krótki okres...


  • 0

#10 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 grudzień 2016 - 20:52

Beztroskie podejście. Powodzenia przy zglebieniu IDS-a na 4 centy...

 

Możesz rozwinąć, jakoś to uzasadnić - bo takie wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu. Glebę na zwykłych amorach robiłem, robili moi znajomi, więc wiem z doświadczenia że jak podejdzie się do tematu z głową to będzie to działało dobrze, bez większej szkody. Z glebą w IDS+ osobiście do czynienia nie miałem, ale na innych forach ludzie zakładają i nie widzą w tym większych problemów. Jeśli znasz jakieś przeciwwskazania do takiego zabiegu to chętnie posłucham, bo sam za jakiś czas myślałem o lekkim obniżeniu dla podkreślenia wyglądu auta i każda dodatkowa wiedza jest mile widziana.


  • 0





Podobne tematy: Collapse