Skocz do zawartości

Obniżenie Opla Astra H OPC ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zastanawiam się nad obniżeniem Astry H OPC ( Z20LEH ).

Otóż chciałbym zostać przy oryginalnych amortyzatorach IDS+.

 

Myślałem nad sprężynami obniżającymi Eibach, najlepiej obniżenie 50/30 lub 45/35.

Główne pytanie, czy te sprężyny wpłyną jakoś negatywnie na amortyzatory? Pytam, ponieważ wiem z doświadczenia, że sprężyny obniżające są również twardsze, i szybciej uszkadzają amortyzatory. Na swoim przykładzie, wcześniej w Leonie miałem założone sprężyny po -40mm na oryginalne amortyzatory, po nie całym roku, dwa zostały uszkodzone.

 

Jakieś propozycje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja w A4 na ori amory od wersji seryjnie obniżonej o 10mm jeździłem przez 7 lat na dość sporej glebie. Z tym że sprężyny nie były jak beton i amory trzymały się świetnie aż do sprzedaży auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

labiel 10-20 mm nie robi takiej krzywdy amorkom jak 40mm ;)

 

co do wsadzenia czegos nizszych sprezyn do IDS

nie znam nikogo kto to robil

zawsze wymieniali kompletne zawieszenie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Amorki były od wersji seryjnie obniżanej o 10mm, natomiast u mnie gleba była po 70mm. Generalnie w najniższym miejscu 5cm od gleby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem kilka razy co nasmarowales

 

slowa tam nie ma o 70mm tylko o glebie ;)

wiec jak mialem to zrozumiec ??

dla niektorych 10mm to juz szczyt mozliwosci ;)

miales farta i tyle

malo kiedy tyle wytrzymuja

 

 

tutaj mowa o IDS+

a nie o zwyklym zawiasie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Amorki były od wersji seryjnie obniżanej o 10mm, natomiast u mnie gleba była po 70mm. Generalnie w najniższym miejscu 5cm od gleby.

A wiesz, co to są amorki IDS i jak działają?

 

 

 

Otóż chciałbym zostać przy oryginalnych amortyzatorach IDS+.

 

 

 

Jakieś propozycje?

Wymiana kompletu. Ewentualnie na zwykłe + wyprogramowanie IDS-a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, co to są amorki IDS i jak działają?

 

Tak wiem, bo posiadam. I jak już to amortyzatory od systemu IDS+, bo w systemie IDS nie ma amortyzatorów ze zmienną charakterystyką tłumienia. To tak odnośnie czepiania się słówek :-P

 

Nie będę wyjaśniał co i jak w Audi, bo musiałbym pisać o zawieszeniu 1BE itp. Tak czy siak, w A4 sporo osób jeździło na sprężynach typu 30-40mm na ori amortyzatorach i nie było problemu z ich żywotnością. Problem był, jeśli ktoś chciał robić taki zestaw na chińskich amorkach, ale wiadomo jak jest z takim tanim badziewiem. Padają niezależnie od tego czy się jeździ czy nie.

 

A szczęścia to ja żadnego nie miałem. Po prostu amortyzatory od wersji seryjnie obniżonej były tak wytrzymałe. Myślę więc, że i do IDS+ można śmiało zakładać jakąś niewielką glebę typu 30-40mm (zresztą ludzie tak robią). W końcu te amorki to nie jakaś delikatna kosmiczna technologia, tylko stosunkowo proste rozwiązanie oparte o opiłki metalu i elektromagnes.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, też tak właśnie myślę, że będzie problem. Nie chce wymieniać amortyzatorów, ponieważ jak już jest ten system, to niech będzie.

 

Gadałem z gościem, który założył obniżające sprężyny na oryginalne amortyzatory ( OPC ) i jak narazie jeździ, ale niestety dopiero 3 tygodnie, więc to bardzo krótki okres...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beztroskie podejście. Powodzenia przy zglebieniu IDS-a na 4 centy...

 

Możesz rozwinąć, jakoś to uzasadnić - bo takie wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu. Glebę na zwykłych amorach robiłem, robili moi znajomi, więc wiem z doświadczenia że jak podejdzie się do tematu z głową to będzie to działało dobrze, bez większej szkody. Z glebą w IDS+ osobiście do czynienia nie miałem, ale na innych forach ludzie zakładają i nie widzą w tym większych problemów. Jeśli znasz jakieś przeciwwskazania do takiego zabiegu to chętnie posłucham, bo sam za jakiś czas myślałem o lekkim obniżeniu dla podkreślenia wyglądu auta i każda dodatkowa wiedza jest mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności