Skocz do zawartości

Praca silnika


Gość power_opel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zmień na syntetyk przy następnej wymianie bez obaw że się rozcieknie. lub wzrośnie ilość dolewek.

Dziwne że nie zrobiłeś tego przy wymianie panewek i pierścieni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

A tak się zastanawiam czy w tym silniku nie powinien być stosowany olej 5 w 40 ?

 

Wg mojej wiedzy o olejach smarowych i zaleceń serwisowych dla tego typu silnika....

Przy temperaturze zewnętrznej jaką mamy obecnie, czyli oscylującej wokół 0 stopni,

lepkość oleju odpowiednio 5W/40, 10W/40, czy nawet 15W/40 nie powinna zauważalnie wpływać na odgłos/prace silnika :P

 

Mówiąc obrazowo, gdy nie ma silnych mrozów, nawet ten 15W/40 nie będzie "za gęsty" na zimno, a przy mocno rozgrzanym silniku oleje 0W/40, 5W/40, 10W/40, 15W/40, 20W/40 będą tak samo "rzadkie".

Edytowane przez leszek 398

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Leszek398 - nie wiem może i masz rację ale 16 V GM jakoś nie tolerują 15w40 - coś na ten temat wiem z autopsji.

A producent dopuszcza stosowanie 10W40 dla starszych silników mocno wyeksploatowanych.

W moim motorku hydro się uspokoiły gdy zamieniłem olej właśnie na półsyntetyk - na mineralu klepały jak stary diesel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czego bać. Półsyntetyk nie robi tyle osadów co mineral.

Możesz użyć płukanki przed wymianą, lub wcześniej wymienić olej np po 6-8tkm (chodzi o olej docelowy).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Możesz użyć płukanki przed wymianą, l

 

 

Wtedy ma ogromne szanse na oderwanie się starych osadów i poważne wycieki oleju. Takich rzeczy nie stosuje się w starych silnika bo przynoszą więcej szkody niż pożytku.

 

 

 

Boje się teraz lać 5w40 po tym jak przejechałem 30-40 tys. na 10w40

 

Jesteś pewien , że dzięki temu zabiegowi przestanie ci wyć łożysko alternatora ( z tego filmiku ) ??

Weź po prostu wymień pasek wielorowkowy ( czy jak kto woli wieloklinowy ) na nowy i po sprawie....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raziel88ck

Podczepię się pod temat. Otóż tak. Przed świętami wymieniłem olej. Zawsze był lany mineralny Castrol 15w40. Wczoraj odpaliłem auto. Brzydko chodził jak każdy inny silnik podczas -20 stopni. Silnik pracował, a ja skrobałem szyby. Wsiadam do auta, cofam i nagle zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Zgasiłem auto i odpaliłem ponownie. Kontrolka dalej świeciła, więc zaparkowałem auto i wyłączyłem silnik. Oprócz tego słyszałem jak motor klekotał niczym diesel.

 

Sprawdziłem olej i bagnet wskazał mi wyżej niż maximum. A sam olej nie wyglądał zbyt ładnie. Jakby go przymroziło. Posiadał białe plamy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż pierwsze bym sprawdził pompę oleju

Miska w dół i sprawdzić ile masz w niej gnoju.Może smoka przytkało.

A drugie to nie szkoda ci silnika zalewając go gnojówką?Chyba że 15W był lany bo żarł olej na potęgę.A to by świadczyło że silnik -kapitalka

 

No i odma do sprawdzenia.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam vectre c 2.0t gaz. Objawy sa takie iz gdy jest zimna chodxi ładnie na gazie i benzynie natomiast jak nagrzeje sie przerwie po każdym zmianie biegu dodajac gaz od razu szarpnie. i przy obciążeniu na 4,5,6 szarpie dluzej..pomóżcie. .mechanik wykluczyl cewki czujniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności