Skocz do zawartości

szarpanie silnika, kontrolka ABS i ESP


Gość zz_kristof

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zz_kristof

Cześć

 

To mój pierwszy post na tym forum. Mam problem z Astrą H, silnik 1.7. Przedwczoraj podczas wjeżdżania pod górkę na obrotach ok 2,3 tys autkiem szarpnęło i zaświeciły się kontrolki ABS oraz ESP. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, odpaliłem i przez ok. 30 km ponownie parę razy szarpnęło mną przy wjeżdżaniu pod górkę, na chwilę ABS i ESP się zaświeciło i wskazówka prędkościomierza zafalowała o ok. 20 km/h w górę i w dół. Dalsze 100 km bez przygód i bez kontrolek. Starałem się utrzymywać obroty tak pod 3 tys. Wydaje się, że silnik miał mniejszą moc.

 

Kolejne odpalenie. Po ok. 10 km znów szarpnięcie i przez dalsze 20 km ABS i ESP świecą się na stałe. Podczas jazdy włączyło się wypalanie DPF-a.

 

Kolejne odpalenie. ABS i ESP się świecą. Bez ruszenia z miejsca wskazówka prędkościomierza na sekundę wahnęła się do 50 km/h i zeszła do zera. Po chwili ponownie to samo. Silnik pracował dalej przez minutę na postoju normalnie, ale zrezygnowałem z jazdy : SMILE :

 

Metoda gaz+hamulec pokazuje błąd 70408. Szybki gugiel podpowiada, że to dotyczy pedału sprzęgła.

 

Macie pomysł, co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zz_kristof

 

Myślę że nie gasiłeś wtedy auta?

Błąd to chyba 0704?

 

No naturalnie, że nie gasiłem.

Cyfry, jakie się pokazują po wciśnięciu gazu i hamulca, to 070408

 

1.zmierzyc napiecie ladowania

2.podlaczyc pod kompa

gaz hamulec nie pokaze bldow ABS/TC

 

Dzięki. Dziwne w tym wszystkim wydaje mi się, że błędy ABS mogą powodować objawy takie, jak gdyby szwankowało coś z silnikiem (szarpanie, utrata mocy).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ABS sie załacza czy blokuje kola?. Zwyczajowo abs i tc jesli nawet jeden z czujnikow nie odpowiada nie działaja poniewaz system ten musi byc w pelni sprawny aby dzialac prawidlowo. Kontrolka abs moze gasnac w przypadku chwilowych problemow, gdy problemy ustapia pozostaje blad w sterowniku ale system dokonuje samokontroli na bieżąco i jesli po ruszeniu problemy ustapia to kontrolka moze zgadnac.

Predkosc pojazdu jest analizowana w nowych pojazdach z czujnikow abs ktore mierza predkosc każdego z kół, stad skaczacy predkosciomierz.

Ja bym zaczal od podpiecia pod kompa :), ale na slepo probiwal bym od sprawdzenia wtyczek przy czujnikach, zmierzyl czujniki czy dzialaja ostatecznie sprawdzil wiazke do sterownika abs (no i mechanicznie pierscienie abs na piascie).

Najszybciej jednak dowiedziec sie co wykryl sterownik.

(Nie jestem pewien, ale chyba priorytet odczytu na predkosc ma prawe przednie kolo).

BTW.

TC jest systemem nadrzędnym nad abs, wykorzystuje system abs oraz inne systemy samochodu np. elektroniczna przepustnice do niwelowania uslizgu kola przy przyśpieszaniu. Wykorzystuje sterowanie przepustnica oraz system abs hamujac uslizgniete kolo.

ESP jest rozbudowaniem systemu TC o kontrole trakcji podczas jazdy czyli wincyj czujnikow wincej kontroli wiecej błędów ktore przezywasz :)

Wszystko to w oparciu o ABS.

Edytowane przez snejku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zz_kristof

 

 

A czy ABS sie załacza czy blokuje kola?

Hamowanie działa normalnie.

 

Swoją drogą dziś udałem się do mechanika i po przejechaniu kilometra kontrolki pogasły, samochód prowadził się normalnie. Mechanik usłyszawszy o co chodzi, odmówił podjęcia się naprawy, bo "to temat dla elektryka/elektronika". Czy możecie poradzić kogoś ogarniętego z Warszawy (najlepiej prawobrzeżnej) lub powiatu wołomińskiego, kto mógłby na to popatrzeć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy z czymś takim się nie spotkałem, ale wina może leżeć po stronie ESP. ESP gdy się uruchamia i wykryje, że jedno z kół traci przyczepność manipuluje dawką paliwa dostarczaną do silnika oraz przyhamowuje odpowiednie koło. Stąd może występować szarpnięcie. ESP także jest bezpośrednio połączone z ABS, więc to logiczne, że gdy zapala się kontrolka ESP to i zapala się ABS. Ale to wytłumaczenie programisty, a nie mechanika, więc lepiej to sprawdzić przez podpięcie do komputera :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sie rozwodzić w temacie, bez odczytu błędów w systemie abs mozna tylko na ślepo rzucać pomyslami.

Srednio ogarniety mechanik z interfejsem do opla powinien ogarnac temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności