Skocz do zawartości

Problem z połączeniem Astra F


Gość grand

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji na to, że to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się na początku przywitać.

Do napisania tutaj skłonił mnie problem z połączeniem mojej Astry F z komputerem.
Pacjent to Astra F z silnikiem 1.6 16V X16XEL rok produkcji 1995

 

Auto posiada stare 10-cio pinowe gniazdo diagnostyczne. Rok temu odwiedziłem kilka serwisów i wszyscy po kolei rozkładali ręce bo nie udało im się skomunikować z samochodem. Dopiero po długich poszukiwaniach znalazł się jeden człowiek w okolicy który połączył się z samochodem. Około dwóch miesięcy temu pojawiły się problemy z pracą silnika. Zaczął szarpać i nie przyspieszał tak jak powinien. Człowiek który wcześniej diagnozował samochód odszedł z tego serwisu i pozostałem z problemem sam. Zakupiłem więc program Opel Scaner i interfejs firmy VIAKEN. Po dłuższej zmianie ustawień instalacji i kilku próbach udało się nawiązać połączenie i zdiagnozować auto. Teraz po około miesiącu chciałem znów się połączyć ale pojawił się problem komunikacji znów powrócił. Program wykrywa interfejs system widzi podłączony sprzęt ustawienia pozostały bez zmian a auto nie reaguje.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i jak go rozwiązał?
Wiem, że człowiek który wcześniej łączył się w serwisie z moim autem podpinał kable z akumulatora tylko nie wiem dokładnie jak i gdzie je podprowadzał do interefejsu. U mnie komunikacja tego nie wymagała i połączenie zostało nawiązane po podpięciu w normalny sposób interfejsu VIAKEN.

 

W załączniku wrzucam wydruk w PDF z wcześniejszych udanych połączeń oraz ustawienia portu.

Ustawienia portu:


Diagn1.pdf

post-54546-0-17782700-1483025097_thumb.jpg

post-54546-0-51770900-1483025098_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeżeli masz od Viakena to możesz do nich zadzwonić a oni udzielają porad bez żadnych problemów.

Ale powinieneś dostać od Viakena całą instrukcję instalacji .Poszukaj może masz opisane jak ustawić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz od Viakena to możesz do nich zadzwonić a oni udzielają porad bez żadnych problemów.

Ale powinieneś dostać od Viakena całą instrukcję instalacji .Poszukaj może masz opisane jak ustawić

Mam instrukcję, sterowniki program no ogólnie wszystko co potrzebne i wszystko skonfigurowane według tej instrukcji. Problem w tym że podłączam komputer na interfejsie dioda zasilania świeci na zielono prawidłowo a dioda komunikacji ani drgnie kiedy próbuje połączyć się z samochodem. Sprawdzałem też krok po kroku czy na złączu w samochodzie jest prąd i jest na przejściówce (tej od VIAKEN) też jest. Problem w tym że zagadał ze mną tak jak widać około miesiąca temu a teraz nie działa. Konfiguracja programu oraz interfejsu jest ta sama, bo zrobiłem obraz systemu po tym jak udało mi się połączyć, tak aby żadnych ustawień nie usunąć przez przypadek. Teraz nawet po przywróceniu obrazu dysku komputer nie łączy się z autem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel miał opel scanner i nie chciał sie połaczyc z moim autem, opcomem nie było problemu, tyle że trzeba mieć przejscówkę.

Tak jak pisałem powyżej ten program łączył się wcześniej z moim autem, fakt początkowo musiałem trochę naklikać się w ustawieniach żeby się udało ale później poszło i każdy kolejny raz w tamtym czasie nie stanowił problemu. W systemie wyłączałem już wszystko antywirusa, zaporę dosłownie co tylko się dało, a mogło blokować. Wcześniej nic takiego nie robiłem a program się połączył. Zastanawia mnie tylko to, że wcześniej gość z serwisu podpinał się bezpośrednio z akumulatora dwoma przewodami i wpinał je do swojego fejsa. Tłumaczył mi kiedyś, że ten rocznik w tym aucie tak ma, że brakuje mu prądu. Ale gdzie tego prądu brakuje to nie wiem właśnie i może to jest klucz do całej zagadki.

Może problem tkwi w przejściówce.Sprawdź w niej przewody.

Przejściówka działa, mierzyłem miernikiem rozkręciłem nawet wszystkie kostki i na każdym połączeniu sprawdzałem czy prąd jest i z tej strony wszystko jest w porządku. Sprawdzałem też porty USB wszystkie dają min 5.01 V. Może ktoś wie jaki protokół wykorzystuje ten dokładnie model samochodu, może to wina protokołu, który jest przez coś blokowany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pin F czy ma napięcie akumulatora. Na pinie A ma być masa.

PIN F 11,9 V z włączonym zapłonem, pod uruchomieniu silnika 13,8 V masa też się zgadza na pinie A. Na kostce przy przejściówce 16-sto pinowej masa na pinie 4 na 16-tym napięcie 13,7 V przy uruchomionym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11.9 V to wygląda na padający aku..

Sprawdź jakie masz napięcie na samym aku.

 

Ale mimo wszystko napięcie masz na wtyku więc powinno być ok.

Spróbuj mu dać 4096 zamiast 1024

Opcje BM 16

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności