Skocz do zawartości

Instalacja pod lusterka Corsa b


Rekomendowane odpowiedzi

Gość BogusBGS97

Witam. Mam mały problem , a właściwie kilka pytań.

 

Zakupiłem komplet lusterek elektrycznych z podgrzewaniem, oraz szyb elektrycznych do mojej corsy.

 

W sobotę miałem trochę wolnego czasu i wolne miejsce w warsztacie więc wziąłem lusterka ze sobą aby zobaczyć czy mam pociągniętą wiązkę i moje je od razu podłączyć. Po zdjęciu osłony od lusterka (tej wewnątrz samochodu) zobaczyłem wiązkę do lusterka, ucieszony zacząłem zdejmować tapicerkę. I tu zaczęły się schody, gdyż jakiś "mądry" człowiek użył sobie wiązki od lusterek do podpięcia siłownika od centralnego.

 

Wiązkę będę musiał puścić nową, i teraz mam kilka pytań:

 

Mam sterownik do lusterek z diodą, jak go podłączyć aby dioda sygnalizowała podgrzewanie lusterek ?

 

Patrząc po schematach doszedłem do następujących wniosków:

 

Mam w przełączniku 9 przewodów :

 

Czarny - plus po zapłonie, powinienem go puścić przez bezpiecznik, więc chce go podpiąć pod bezpiecznik od szyb.

 

Brązowy - Masa, wezmę z karoserii lub z silniczka szyb.

 

czarno-czerwony - wydaje mi się że to jest plus do sterownia lusterkami, muszę go puścić do obu lusterek.

 

4 kolorowe- sterowanie lusterkami po dwa na stronę.

 

i zostają 2 biało-czarne- te są od podgrzewania, wiem że powinny iść do przekaźnika, jeden na cewkę a drugi na styk stały (nwm jak on się nazywa dokładnie, ten styk do którego po podaniu prądu na cewkę zwierany jest styk roboczy). Na drugim końcu cewki powinna być masa a na styku roboczym +12 po zapłonie.

 

czy takie podłączenie jest prawidłowe ? Oraz czy jeżeli podłącze podgrzewanie w ten sposób pod przekaźnik tylnej szyby (tylko dwa czarno białe wtedy) to czy dioda będzie świecić po wyciągnięciu pokrętła od podgrzewania tylnej szyby ?

Ostatnie moje pytanie, Jak jest puszczona oryginalnie wiązka idąca do lewych drzwi ? Czy idzie ona od skrzynki (lub lewych drzwi) za radiem i schowkiem ?

 

Wiem że post jest długi ale chce mieć pewność że moje teorie są prawdziwe. Z góry dziękuje za każdą pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość BogusBGS97

Przełącznik mam z przyciskiem, załączam fotki. Czy muszę dawać osobny przekaźnik na lusterka czy mogę podpiąć pod tylna szybę ?

 

 

Przełącznik nie ma oznaczeń więc nie wiem który przewód czarno-biały na powinien iść na cewkę a który na styk przekażnika.

 

Dodam że przełącznik nie ma żadnej "pozycji" po prostu naciskam i wraca do stanu pierwotnego

post-54435-0-50666200-1483307394_thumb.jpg

post-54435-0-09906000-1483307396_thumb.jpg

Edytowane przez BogusBGS97

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie taki sam.

Wolę mieć lusterka osobno, nie z szybą tylną.

Ja sobie zastosowałem przekaźnik przeciwmgielnych z matiza.

on ma funkcję włącz/wyłącz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BogusBGS97

Czyli jeżeli użyje takiego przekaźnika mogę włączać i wyłączać podgrzewanie lusterek przełącznikiem w sterowniku ?

 

Możesz opisać mi jak go podpiąłeś i jak puściłeś wiązkę do lusterek, bo nwm jak to najprościej zrobić żeby nie trzeba było za dużo rozbierać w środku.

 

Mówisz o takim przekaźniku jak w załączniku ?

post-54435-0-20021900-1483309164_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dokładnie taki.

Ja wiązki obie drzwiowe mam z full opcji zafira A.

Więc za bardzo ci nie pomogę, bo wszystko było budowane od zera.

Na przykład zakładał byś 3 siłowniki zamka centralnego do jednych drzwi?

Pewnie nie, a ja tak mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BogusBGS97

Strasznie truje ale jak ten przekaźnik podłączyć? rozumiem że pod styk "E" mam podłączyć przewód od sterownika, ten który daje impuls po wciśnięciu przełącznika, pod "31" masę, "15" to +12V po stacyjce a "87" to przewody czarno-białe, dwa do lusterek +12V oraz jeden od diody w sterowniku. Styk "30" zostaje pusty czy znajduje się tam +12V po stacyjce i przekaźnik jest uruchamiany impulsem ze styku "E"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, też szukałem na googlarce.

Jak poczekasz, jak się cieplej zrobi, to ci opiszę.

Przekaźnik jest sterowany impulsem masowym, taki szukałem.

Raz klik - włącza, drugi raz klik - wyłacza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności