Skocz do zawartości

Instalacja pod lusterka Corsa b


Rekomendowane odpowiedzi

Gość BogusBGS97

Dzięki za pomoc, tera tylko pozostaje mi czekać aż będzie cieplej i wstawisz opis podłączenia podgrzewania lusterek. Jeszcze raz dzięki za pomoc : SMILE :

 

Troszeczkę inaczej trzeba przekaźniki podłączyć, gdyż jeżeli pod jeden styk drugiego przekaźnika dam prawy i lewy przewód od zamykania to w przypadku zamykania szyby kierowcy na zapłonie będzie zamykać obie szyby naraz.

 

Powinno być tak 1 przekaźnik:

 

86 - masa

85 - +12V z alarmu

30 - zielono szary od drzwi

87 - zielono szary od przełącznika

87a musi być połączony ze statkiem 87a drugiego przekaźnika.

 

Drugi przekaźnik:

 

86 - masa

85 - +12V z alarmu

30 - +12 z akumulatora

87 - pusty

87a - podłączony do 87a 1 przekaźnika, oraz do przewodu zielono szarego lewego silniczka szyb.

 

Gdybym podłączył tak jak opisałem wcześniej, na zapłonie oba przewody od zamykania szyb były by zwarte z przełącznikiem kierowcy, co powodowało by zamykanie obu szyb przełącznikiem od zamykania szyby kierowcy.

Edytowane przez BogusBGS97

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość BogusBGS97

Mam nadzieje, że komuś się przyda.

Szukając informacji jak podłączyć przekaźnik od Daewoo pod ogrzewanie lusterek natrafiłem na przekaźnik idealnie pasujący. (Tylko koszt dość wysoki 35zł + wysyłka).

 

A więc jest to przekaźnik bistabilny, 12V, ze stykiem NO.

Krótki opis;

 

PRZEKAŹNIK SAMOCHODOWY BISTABILNY 4-WSP

 

PARAMETRY:
Sterowanie cewki: 12V
Maksymalny prąd: 30A
Liczba konektorów: 5 szt.
Szerokość konektorów: 6,3mm

7ca899e755c9d48f.jpg

Po pojawieniu się sygnału sterującego (impuls +12V) na wejściu sterującym 1, przekaźnik zewrze styki 3 i 5.

Ponowne pojawienie się sygnału sterującego zmieni stan przekaźnika na przeciwny (wyłączony).

 

Podłączenie to nic innego jak;

 

1 - przewód czarno-biały ze sterownika (ten dający impuls)

2 - masa

3 - +12V (najlepiej po stacyjce)

4 - +12v (myślę, że lepiej także po stacyjce, nie będzie niepotrzebnie pobierać prądu bez zapłonu)

5 - przewody od grzania lusterek oraz przewód czarno-biały ze sterownika (zasilanie diody).

 

Jeżeli wpadnie mi w ręce przekaźnik od Matiza/Lanosa zobaczę jak działa a następnie wrzucę tu opis, może komuś kiedyś się przyda.

 

PS Znalazłem także przekaźnik bistabilny 4TSP. Działa tak samo jak ten wyżej, jednak dodatkowo posiada czasowe ograniczenie do 10 min. Jeżeli nie zostanie wyłączony ręcznie to po upływie 10 min wyłączy się automatycznie

post-54435-0-49589300-1483641834_thumb.jpg

post-54435-0-89441300-1483641834_thumb.jpg

post-54435-0-92074900-1483641867_thumb.jpg

Edytowane przez BogusBGS97

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności