Skocz do zawartości

Astra H 1.3CDTI - nie odpala, pompa CR nie podaje paliwa


Gość kierol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wielokrotnie korzystałem z forum jako niezarejestrowany użytkownik bo zawsze znajdowałem rozwiązania problemów.

Natomiast rozwiązania obecnego problemu nie mogłem znaleźć więc zakładam nowy temat.

 

Otóż moja astra h 1.3 tdci nie chce odpalić. Kilka dni przed definitywnym odmówieniem współpracy odpalała ciężko - ale zdarzały się też momenty że bardzo łatwo - od strzała. Jednak pewnego dnia nie chciała już zapalić.

Akumulator ma rok, ale dla pewności został jeszcze sprawdzony - wszystko w normie.

Podłączenie pod komputer nie wykazało żadnych błędów. Na filtrze paliwa z wierzchu było zapocenie więc filtr został wymieniony na nowy.

Mechanik stwierdził, że pompa wysokiego ciśnienia nie podaje paliwa do listwy i wtryskiwaczy - do pompy paliwo dociera natomiast z pompy nie jest tłoczone do wtryskiwaczy.

Po sprawdzeniu zaworu poma została kolejny raz zamontowana i dalej nie chciał zapalić.

Kolejnym krokiem było sprawdzenie pompy w specjalistycznym zakładzie - wynik - pompa i zawór są OK.

 

Teraz nie bardzo wiadomo od czego zacząć poszukiwania - komputer nie wyrzuca żadnych błędów...

 

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć coś w tym temacie?

Edytowane przez kierol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to czy sprawdzałeś na drugim kluczyku ? Może immo.

Po przekręceniu zapłonu słychać pompę przez kilka sekund ? świece grzeją ?

Spróbuj wypedałować błędy jak są.

Edytowane przez Budrys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że podstawowe rzeczy zostały sprawdzone. Czy ktoś zerkał na rozrząd? Pompa jest pędzona z wałka, mógł pęknąć, mógł się zerwać łańcuch... Pompa wstępna działa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w CR ale w zwykłej pompie jest elektrozawór i zaśniedziały kabelek może powodować że on się nie otwiera. Skoro pompa była demontowana to raczej nie to , chyba że gdzieś wiązka uległa uszkodzeniu. A może jak sugeruje kolega immo nie podaje sygnału na ten zawór ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Mechanik mówił, że pompa elektryczna pracuje - paliwo idzie przez filtr i dociera do pompy wysokiego ciśnienia.

 

Immobilizer nie był sprawdzany - może to jest dobry trop (szczerze mówiąc to dobrze by było)

czy z uszkodzonym immobilizerem pompa paliwa elektryczna będzie pracować i czy normalnie silnik będzie kręcił?

 

 

Świece były sprawdzane i grzeją - ale nawet jakby były uszkodzone to ostatnio ciągle temperatura była na plusie - więc nie powinny mieć wielkiego wpływu?

 

Co do rozrządu - auto ma przejechane 240 tys km - przy 180 tys łańcuch był wymieniony. Więc chyba prawdopodobieństwo zerwania jest małe.

Poza tym czy na zerwanym łańcuchu normalnie silnik by kręcił?

 

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale problemy z odpalaniem zaczęły się kilka dni wcześniej - ciężko odpalał po długim kręceniu - tak jakby coś już się zaczynało psuć...

Wcześniej też miał takie dziwne okresy że raz palił lekko a raz trudniej ale zawsze odpalał, a teraz nic..

 

Jeszcze przypomniałem sobie, że jakiś czas temu silnik wszedł w tryb awaryjny - komputer pokazał błąd P0108 (czujnik ciśnienia doładowania).

Po odłączeniu i ponownym podłączeniu czujnika i skasowaniu błędu było ok. Więc nie wiem czy to może być w jakiś sposób powiązane z obecnym problemem?

 

Mechanik sugeruje że to może być jakiś problem z elektroniką - zaczniemy od sprawdzenia drugiego kluczyka.

Edytowane przez kierol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pompa sprawdzona - wszystko ok

Wtryski sprawdzone - wszystko ok

sterownik silnika sprawdzony - wszystko ok

 

okazało się, że problemem był zacięty egr w pozycji otwartej....

Teraz samochód odpala..... oby jak najdłużej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mechanik stwierdzil ze pompa CR nie podaje paliwa na listwe i do wtryskiwaczy"... "Okazalo sie ze zaciety byl EGR w pozycji otwartej"

To chyba jakis absurd, co ma piernik do wiatraka... No chyba ze machanior nie stwierdzil tylko wygdybal sobie ze pompa nie buduje cisnienia... Ale na listwie powinien byc czujnik cisnieniapaliwa...

Otwarty EGR faktycznie da taki objaw, ale jesli definitywnie kieruje sie nazwa tematu na "pompa nie podaje paliwa" to nie ma co sie dziwic na slepe strzaly na forum.

Lepiej bylo napisac 1.3cdti nie pali, mechanik MYSLI ze to pompa to chlopaki by sypneli pomyslami.

Wspolczuje jesli za wszystko niepotrzebnie sypales groszem, jak nie, tylko pogratulować darmowego przegladu pompy :]

Dzieki ze napisales co bylo faktycznie, daje to poglad na sytuacje :)

Edytowane przez snejku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sprawdzenie wszystkiego było wliczone w końcową cenę.

To był mój pierwszy post na forum - w przyszłości trafniej opiszę sprawę :]

Też mi się to wydało dziwne - ale cały czas twierdził, że za pompą nie ma paliwa i w tym szukał całego problemu - cały układ paliwowy został sprawdzony.

Czujniki na listwie podmieniał itp. i nic z tego. Podobno nie było cały czas żadnych błędów na komputerze - może komputer marny był.

Wartości wskazań czujników powinny być widoczne po podpięciu kompa?

Na końcu wadliwy okazał się EGR.

Jak samochód nie odpala i stoi rozkręcony - a mechanik twierdzi, że się zna, i jego podejrzenia okażą się słuszne to trudno się z nim kłócić.....

Edytowane przez kierol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło kilka dni i widzę, że problem nie został do końca rozwiązany - tzn. jak jest zimny silnik to bardzo ciężko pali - trzeba go kręcić po 2 razy żeby załapał. Słychać, że silnik prawie łapie - mało mu brakuje ale jednak nie da rady zapalić.

Natomiast jak jest ciepły to pali od strzała.

 

Mam wrażenie, że winny jest rozrusznik - w wielu przypadkach problemy z odpalaniem były spowodowane awarią rozrusznika.

 

Ponadto zauważyłem, że nawet jak silnik jest ciepły, ale włączę dmuchawę na maksa oraz światła to wtedy ma większy problem z odpaleniem - tzn. musi dłużej kręcić.

 

czy macie jakieś inne pomysły ? (przekładanie rozrusznika to jednak sporo roboty....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności