Gość Dominik_83 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Witam. Zwracam się do was koledzy o pomoc. Mój problem dotyczy Corsy B 97 poj. 1195 33KW. Samochód do tej pory odpalał bez zarzutu ale w Wigilię przydarzyła mi się taka historia. W drodze na pociąg w pewnym momencie wskaźnik paliwa zaczął opadać. Wjechał na stację zatankowałem i w tedy nie mogłem ponownie "odpalić". No cóż "pchłem" i zapalił ale wskazówka pokazała poziom i znów opadała ( utrzymywała się w połowie wskazań rezerwy). Pojawiły się również wysokie obroty ( cały dystans ok 20 km) 3000, brak wskazań licznika prędkości, oraz przebiegu, check engine był podświetlony. Udało mi się dojechać do miejsca docelowego ale wracając po kilku godzinach znów nie mogłem "odpalić " metoda ta sama. Tylko że tym razem zauważyłem w ogóle spadek mocy samochodu wycieraczki które musiałem zał. ruszyły się z miejsca ( może przyczyna rozładowanego akumulatora ), obroty już nie były tak wysokie. Po ujechaniu 2km samochód zgasł, nie mogłem go ponownie uruchomić wskazówka poziomu paliwa opadła na samo dno. Samochód pozostawiłem i wróciłem na drugi dzień aby holować, jednak spróbowałem odpalić na holu. wszystkie problemy znikły. Poziom paliwa był aktualny z tym co zatankowałem, pomiar prędkości oraz przebytych km ok. Po powrocie "zapalał" bez problemu. Wczoraj pojawił się ten sam problem z tym że wskazówka licznika szybko wychylała się i wracał dalej na "0". Pomierzyłem napięcie ładowania (14.3V), sprawdziłem wszystkie bezpieczniki ( są ok.). Przeszukałem forum ale nie znalazłem przypadku aby wszystkie te problemy towarzyszyły jednocześnie.Co do licznika czytałem że może być wina impulsatora (zdarza się ze samochód "gaśnie"), poziom paliwa (?) Jutro zamierzam wymienić akumulator. Proszę może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Dominik_83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) A sprawdzałeś zegary czy czasem nie ma braku kontaktu w ich złączu z wiązką? Sprawdziłeś klemy czy nie zaoksydowały? Edytowane 6 Stycznia 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 pali sie check to co sie robi ?? to nie ozdoba odczytaj bledy i zmierz porzadnie ladowanie sprawdzic masy klemy i przewody aku alternator buda   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dominik_83 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Klemy wyglądają ok ale dla pewności wyczyszczę i spryskam dla poprawy przewodzenia, co do przewodzenia w złączu to nie sprawdzałem. Punkty masy też sprawdzę ale nie wiem ja odczytać błędy ( kody błyskowe ?), na diagnostyce nie byłem a nie posiadam oprogramowania do diagnostyki i odpowiedniego przewodu. Napięcie ładowania mierzyłem dwukrotnie dokładnie to 14.32 V. Cały problem jest ciężko opisać tzn. check engine. Osobiście przytrafił mi się w wigilię, samochód użytkuję moja mama więc muszę polegać na jej relacji co zachodzi podczas tego problemu. Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Dominik_83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 no to jeszcze bledy odczytaj i jak napisalem porzadnie zmierzyc ladowanie na wolnych na przygazowaniu z obciazenieniem (swiatla nawiew) i bez   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dominik_83 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Pytanie. Sposób na odczyt błędów przez wciśniecie pedale hamulca i gazu przy i wł. zapłonu jest odpowiedni ? Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Dominik_83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 na forum sa opisane 3 sposoby 1,zworka 2.gaz hamulec 3.komputer sam mozesz sprawdzic dwa ja obstawiam ten pierwszy sprawdz jakie masz gniazdo diagnostczne to caly sekret sa dwa rodzaje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dominik_83 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Zał. plik ze zdjęciem gniazda https://zapodaj.net/75dca2308cf37.jpg.html Co do opisu poszczególnych sposobów diagnostyki na forum nie które treści ( linki ) już wygasły Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Dominik_83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/ To nie wygasło.Masz złącze 16 pin Edytowane 6 Stycznia 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dominik_83 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Hej, dzięki właśnie znalazłem i chciałem przekazać, słabo szukałem ( nie mylić z siedzę i nic nie robię). Czekam za akumulatorem ( proces ładowania) , dokonam pomiaru napięcia tak jak kolega wcześniej zalecił ( jałowy, obciążenie) a jutro przejdę do odczytu. Temp. na zewnątrz niska a auto nie garażowane to wszystko trochę utrudnia moje działania A więc tak. Punkty masy przeczyszczone,tak samo jak i klemy - zapryskałem aby poprawić ich przewodzenie, nie było to WD-40 tylko preparat "dedykowany". Napięcie ładowania 14.4 V ( stan jałowy ) 14.1V ( obciążenie - dmuchawa, oświetlenie, podgrzewanie szyby ). Byłem też sprawdzić stan paska od alternatora ( mechanik ) naciąg jest odpowiedni lecz jego stan kiepski. Check engine "nie świeci", ale metoda diagnostyki pedał gaz - hamulec nie działa (?), pozostaje zworka. Samochód jest u nas od trzech lat i akumulator nigdy nie był wymieniany ( poprzedni właściciel nie pamięta kiedy i czy w ogóle wymieniał ) więc wymieniłem. Kolega radził mi dokładnie przyjrzeć się kostkom tak jak proponował kolega Adam. Chciałbym tę diagnostykę przeprowadzić ale mam inny problem ( ogrzewanie mieszkania - blokada ślimaka ). Mam jeszcze jedno pytanie czy przewody ( przypuśćmy koszt 60 zł ) OBDII na port USB sprawdzą się ? Nie mam LPT Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Dominik_83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.