Skocz do zawartości

Problem opel Vectra b 1.6 16v Kombi


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Vectrafan

Witam!

 

Przepraszam jeśli dubluje temat, ale do tej pory nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.

 

Mam problem z moją Viki. Otóż po wypadku gdzie przetrąciłem zwierze został uszkodzony zderzak, skraplacz o raz chłodnica, po wymianie skraplacza i chłodnicy mam taki problem, że kiedy zostało wszystko wymienione i dolany został płyn do chłodnicy auto po odpaleniu osiąga temperaturę nawet powyżej 100 st. C, nie załącza się wentylator chłodnicy, gdzie chłodnica jest cała gorąca jak i rury gumowe (te grube) też są gorące jak i rurki trafiające do nagrzewnicy, ale w kabinie brak ciepłego powietrza oraz po zagrzaniu auta brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym również brak.

Sprawdzałem czujnik od wentylatora który znajduje się po stronie pasażera u dołu chłodnicy, po złączeniu (zwarciu) 2 oraz 3 pina wentylator się załącza. Pytanie moje jest następujące co jest przyczyną, że:

 

1.Wentylator przy temp. 100 st. się nie załącza?

 

2. dlaczego przy osiągnięciu temp. 100 st. brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym?

 

3. Dlaczego nie ma ciepłego nawiewu do kabiny?

 

Proszę o pomoc!!! :zalamany:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czujnik temperatury odpowiedzialny za włączenie wentylatora jest w powietrzu i nie ma prawa działać.

2. Zapowietrzony układ chłodzenia.

3. Brak płynu w nagrzewnicy (jest najwyżej). patrz pkt 2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrafan

układ jest w 100% odpowietrzony. A zauważyłem też, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym, że tak powiem pracuje. Raz jest pełny zbiornik raz pusty. Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrafan

sprawdze UPG i dam znać chyba, że to nie jest to. Liczę na waszą pomoc. Kupiłem ją rok temu wydałem tylko na konserwację spodu oraz nowe tuleje zawieszenia w tak pięknym stanie była do czasu wypadku. Zależy mi żeby ją zrobić mam sentyment do niej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Raz jest pełny zbiornik raz pusty.
To układ naczyń połączonych, co prawda węże są elastyczne, ale nie do tego stopnia, by cały płyn ze zbiorniczka się zmieścił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hak właśnie 3 razy w takich przypadkach wymianiałem UPG.

Ale nie twierdzę na siłę że to musi być to.

Natomiast pomiar kompresji na pewno pomoże.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

właśnie 3 razy w takich przypadkach wymianiałem UPG.
To by było zrozumiałe, gdyby płyn znikał (silnik spala płyn, bo uszczelka puszcza), ale skoro pojawia się ponownie, to skąd? Chyba, że kolega @@Vectrafan, nie widzi różnicy pomiędzy pojawianiem się (samoistnym), a dolewaniem płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrafan

płyn po dolaniu do pełna znika do zera, a kiedy się pojawia ponownie to jest najwyżej pół zbiornika. Czyli mam rozumieć, że duże prawdopodobieństwo jest o wyje*anej uszczelce pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności