Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Astra g 1.7 DTI termostat?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

    forumowy analfabeta

  • Forumowicz
  • 376 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:nie
  • Silnik:1.8 125km
  • Nadwozie:checzbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 styczeń 2017 - 22:15

Jeśli temperatura spada na biegu jałowym to albo termostat albo to jest żle skonstruowane skoro ludzie piszą ze ten typ tak ma 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   finerek123

finerek123
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.4 100Km
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2017 - 00:24

Albo silnik nie wytwarza tyle ciepła na biegu jałowym żeby ogrzać wnętrze. Ciepło się bierze z paliwa. Jeśli silnik bierze mało paliwa to mniej wytworzy ciepła.

Po drugie - po zimnym odpaleniu po długim postoju przy ujemnej temperaturze, sam olej we wnętrzu silnika działa przez dłuższy czas jako element chłodzenia silnika

Poza tym gdzieś mi się obiło o uszy że sprawność dieseli wynosi jakieś 50%, a benzyny 30%. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

    forumowy analfabeta

  • Forumowicz
  • 376 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:nie
  • Silnik:1.8 125km
  • Nadwozie:checzbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2017 - 13:59

Każde auto ma temperaturę roboczą i powinno ją trzymać minimalne wahania mogą być  ale bez przesady.Czyli silnik mający temp robocza 90 stopni a ona ma 75 to niestety coś jest nie tak.Konsekwencje większe zużycie paliwa a w skrajnych przypadkach masło pod korkiem oleju z powodu nie dogrzania

silnika.Często żle dobrany termostat lub wkład termostatu tworzą takie efekty.chyba że na dworze jest -20 to co innego.czasem licznik przekłamuje ale to zadkość    


Użytkownik TOMEK CORSA B 1.2 i 45km edytował ten post 09 styczeń 2017 - 13:59

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   snejku

snejku
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Lokalizacja3M
  • Model:Opel Astra II
  • Inna marka:Exeo
  • Silnik:Y17DT
  • Nadwozie:HTB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2017 - 16:17

Zamknij nagrzewnice i wtedy sobie sprawdzaj termostat. Nagrzewnica jest dodatkowym elementem ciągle wypromieniowującym ciepło z małego obiegu.
Kazdy silnik ma swoja charakterystykę cieplna i nie mozna równać szczegolnie benzyny do diesla.
W lato nie dosc ze temp zewn. jest wyzsza to malo kto grzeje w aucie.
Jak w lato włączysz grzanie na maxa to tez zbijesz temp z malego obiegu.
Dlatego taki sposob stosuje sie na dojechanie z zaciętym zamkniętym termostatem albo uszkodzonym wiatrakiem.
Dodatkowy element to włączenie klimy i wentyl na dodatkowy bieg.
Nie mozna twierdzic ze silnik ma miec 90* i koniec, to nie realne bo zalezy od bardzo wielu czynnikow.
Podczas pracy diesla na obciążeniu spaliny na kolektorze maja po 400-500*, na jałowym po 150*.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   finerek123

finerek123
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.4 100Km
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2017 - 17:19

Każde auto ma temperaturę roboczą i powinno ją trzymać minimalne wahania mogą być  ale bez przesady.Czyli silnik mający temp robocza 90 stopni a ona ma 75 to niestety coś jest nie tak.Konsekwencje większe zużycie paliwa a w skrajnych przypadkach masło pod korkiem oleju z powodu nie dogrzania

silnika.Często żle dobrany termostat lub wkład termostatu tworzą takie efekty.chyba że na dworze jest -20 to co innego.czasem licznik przekłamuje ale to zadkość    

Najlepsza temperatura pracy silnika to +/- 100C.

90C jest utrzymywanie jako zabezpieczenie. Lepiej mieć niedogrzany silnik niż przegrzany. W starszych jednostkach termostat otwiera się tylko na podstawie temperatury cieczy. Nie ma informacji o temperaturze zewnętrznej, obciążeniu silnika itd.

Dlatego w nowszych samochodach jest już stosowany elektrycznie podgrzewany termostat(dzięki czemu jest okłamany i otwiera się nawet wtedy gdy nie powinien) który  jest sterowany przez komputer samochodu i jest w stanie uwzględnić więcej czynników(jak te powyżej, ale także ustawienie temperatury w panelu nawiewu itd) niż tylko temperatura cieczy przez co silnik faktycznie pracuje przy 100C.

 

 

Po drugie - ustawiasz sobie ogrzewanie powiedzmy w połowie na ciepłym(mówię o manualnej). I jest różnica gdy przez nagrzewnicę(którą można zaliczyć do układu chłodzenia silnika w cudzysłowiu) przelatuje powietrze z zewnątrz o temperaturze 10C a -20C. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

    forumowy analfabeta

  • Forumowicz
  • 376 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:nie
  • Silnik:1.8 125km
  • Nadwozie:checzbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2017 - 19:38

Każdy ma trochę racji w nowszych jest nagrzewnica elektryczna zespolona z wodną jest webasto płynu chłodniczego.mój kolega ma cruza 2.0 diesel i temperatura jak stanie w jednym miejscu to czy grzejesz czy nie grzejesz to stoi w miejscu nawet przy -15.miałem kilka samochodów w każdym temp stała praktycznie w jednym miejscu ewentualne odchyły plus minus 5 stopni.Ludzie auta w tych czasach to nie fiat 126p gdzie w zimie zimno latem gorąco z niektórych twierdzen to wynika że zimą nie dogrzany a latem + 35 się gotuje to tak nie działa. Po to jest termostat by normalizował temp i trzymał ją by nie uszkodzić silnika


Użytkownik TOMEK CORSA B 1.2 i 45km edytował ten post 09 styczeń 2017 - 19:40

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   password

password
  • Forumowicz
  • 115 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 18:32

jeżdżę AG II 1.7 Dti od 9 lat, najechałem 270kkm, faktem bezspornym jest że w takich temp. jak ostatnio -15 do -25 wskażnik temp. wstaje po około 10km , temp. spada po odjęciu ,,gazu" np. jazda z górki, generalnie w zimie przy obecnych temp. jest ogólnie LIPA,  największym plusem tego motorka jest jego spalanie , na polu - 15 do -23 a spalanie z ostatnich 6 dni [ 1600km ] 5,2/100, mało tego jak zapale to gasze dopiero jak postój ma trwać więcej niż 20min.

A wracając do tematu sprawdż po przejechaniu np. 50km czy chłodnica jest ciepła czy zimna, ja dziś po przjechaniu 50km miałem chłodnicę lodowatą a w środku auta tak ino-ino a na wskażniku tak na oko 85*


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse