Skocz do zawartości

Alternator działa dopiero po rozgrzaniu


Gość arteveld

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak myślę i coś mi tutaj nie pasuje.

Logicznie myśląc jeżeli akumulator jest rozładowany to po odpaleniu silnika ładowanie potrafi skoczyć nawet do 15V. Tym przecież steruje regulator napięcia.

Jeżeli ogrzewanie daje duży pobór prądu to jaki sens miało by blokowanie ładowania?

Przecież altek jest po to aby nadrabiać braki prądowe i doładowywać aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mimo wszystko po sprawdzeniu opcji dogrzewania swiecami skierowal bym podejzenia na sam alternator. Jesli to hitachi to moze sie wysypywac, okryty zla slawa niestety.

Moze byc tez tak ze jedno i drugie sie polaczylo i dalo taki efekt j/w.

Mi dogrzewanie najwiecej znizalo napiecie do 13,2-13,0 jak mialem sporo odbiornikow (sprawdzałem zaraz po odpaleniu).

 

Inna awaria to bylo zanikanie ladowania (losowe) a co za tym idzie wylaczanie wspomagania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kicaj właśnie myślałem że altek nie wyrabia i jest do roboty.Nie chce mi się wierzyć że fabryka nie przygotowała wydajności altka do takich obciążeń.

Ja bym się skłaniał do awarii altka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że warto sprawdzić i resztę. Bo nie wiesz czemu siada altek. Czy to z samego siebie czy przez coś innego.

 

To tak jak z dpf, jak się zapycha to każdy chce wyciąć ale mało kto szuka przyczyny.

 

 

With mobilephone sent.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz od czegos, moze woda i sol + prund slabo zdziałają na siebie... Altek prawie brodzi po asfalcie. Dodatkowo nie ma wiele zapasu mocy i pewnie zawsze pracuje blisko 100% wydajnosci a to zawsze recepta na szybszy zgon.

Gdzies w necie czytalem ze komus pomoglo ponowne zarobienie klem w astrze h na slabe ladowanie... Tania opcja, warto spróbować. Ale z objawami nic wspólnego raczej nie ma.

Czemu zawsze doszukiwac sie glebszego sensu pierwszej awarii? Co innego jak nagminnie pada... Ale to sie zużywa... Moze szczotki, moze komutator... Moze mostek wszystko pracuje.

Z dpf troche inna sprawa, to z natury ma sie zepsuc, oczywiscie nie samo z siebie ale glownie powoduje to zużycie silnika lub jego bledna eksploatacja.

Malo kto teraz piesci samochody, kupuje dobry olej, zmienia co 10000, leje smarowacz do zbiornika bo pompa i wtryski(bezpopiolowy, bo dpf...) no i jezdzi na wysokich obrotach zeby dpf sie wypalal sam... aaa zapomnial bym o kole dwumasowym... I znowu ten moment obrotowy juz od 1200 obr/min :)

Mozna by przy piwku pogadac...

Maly offtop... Sorki.

Edytowane przez snejku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności