Skocz do zawartości

dioda filtra czastek stałych


Gość tomula76

Rekomendowane odpowiedzi

witam mój tata ma astre 3 1.7 cdti diesel ma ja 5 lat teraz wyskoczyla mu dioda (filtra czastek stałych) i pulsuje,

 

pare pytan

 

ile kosztuje regeneracja filtra

ile kosztuje nowy filtr

a moze jakis inny sposób naprawy

 

tak mniej wiecej dziekuje za podpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele sposobów na DPF, od wycięcia filtra (ok 1000zl z programem) poprzez jego czyszczenie "profesjonalne"(ok 700zl), albo wyjac i samemu sie pobawic roznymi specyfikami.

Jeszcze jest wymuszenie wypalania komputerem serwisowym ale... moze byc to w pewnych ekstremalnych sytuacjach niebezpieczne... Grozi pozarem.

 

http://dixi-car.pl/czyszczenie-filtra-dpf.htm

 

Poczytaj tutaj, wyglada na to ze jeszcze zalapiesz sie na probe wypalania automatycznego tylko trzeba przegonic auto.

Edytowane przez snejku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele sposobów na DPF, od wycięcia filtra (ok 1000zl z programem) poprzez jego czyszczenie "profesjonalne"(ok 700zl), albo wyjac i samemu sie pobawic roznymi specyfikami.

Jeszcze jest wymuszenie wypalania komputerem serwisowym ale... moze byc to w pewnych ekstremalnych sytuacjach niebezpieczne... Grozi pozarem.

 

http://dixi-car.pl/czyszczenie-filtra-dpf.htm

 

Poczytaj tutaj, wyglada na to ze jeszcze zalapiesz sie na probe wypalania automatycznego tylko trzeba przegonic auto.

 

 

ok dziekuje bo mój tata ma 80 tys przejechane na krótkich odcinkach głównie oki czyli musi przejechac wypalic go np. na trasie

Edytowane przez tomula76

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie pala kontrolki to nie dzieje sie to bez powodu. Albo jest jakis defekt od nieszczelnosci poproblemy z czujnikami na wydechu itp. Sam dpf generlanie jest bezobslugowy tutaj. Ewentualnie problem moze lezec gdzies w ukladzie wtryskowym lub turbo. Bo duza szansa ze nawet nowy absolutnie filtr dpf skonczy swoj zywot na predce. Trzeba myslec co sie robi i czemu sie cos stalo. Sama likwidacja skutkow to nei rozwiazanie bo cos musialo byc przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z filtrami dpf są strasznie złożone.

Nie wiem jak jest w astrze 3, ale trzeba zobaczyć co oznacza migająca dioda dpf. Ogólnie polecam najpierw przegonić w trasach auto (bo to może każdy). Jak problem szybko nawróci znaczy, że albo elktronika obsługująca filtr nawala, albo filtr się kończy.

 

Ja mam niestety podobny problem, filtr wypala mi się bardzo często, nawet co 20 km, po przejechaniu 500 km trasy z prędkością 150 km/h rano odpalam auto i co? wypalanie dpf. Porażka. Dodam że Astra 4 z 2013 roku z przebiegiem 210 000 km, ale głównie w trasie więc dpf powinien jeszcze żyć. A sam obecnie jeżdże 50% trasa 50% miasto. A w mieści max trzeci bieg i wysokie obroty, nikt mi nie wmówi, że źle jeżdżę i zapycham filtr.

 

Niestety zbiera się w nim popiół po wypalaniu i on się sam nie usunie. Pseudoekologia.

 

Ogólnie w serwisie wymienili mi złącza czujników temperatury spalin bo były błędy a problem nie zniknął, jadę teraz kolejny raz, powiedzieli, że sprawdzą filtr, uważam, że od tego się powinno zacząć, ale te z***by mają swoje procedury zapewniające zarobek.

 

Dodam, że jak wypala mi się dpf i wrzucę 4000 obrotów na luzie inni kierowcy spierdzielają, taką mam ekologiczna furę:)

 

Nidgy więcej diesla!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

A do jakiego stopnia wypala się dpf? Ile procent jest po wypaleniu? Nieszczelności EGR i niedoładowanie turbiny będzie powodowało dymienie na czarno i szybkie zapełnienie filtra. Zacznij więc od sprawdzenia dlaczego tak szybko się zapełnia. Faktem też może być że źle wcześniej eksploatowany jest częściowo zapełniony co zmniejszyło jego pojemność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wypalanie co 20km to przesada...

Trzeba sprawdzić jakie wartości nasycenia filtra pokazuje przed i po wypaleniu. Może np. czujnik jest zapchany.

 

With mobilephone sent.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do jakiego stopnia się wypala, nie umiem tego sprawdzić, ale zauważyłem też pewną zależność. Ostatnio (2 miesiące temu) przed wymianą oleju pokazywało mi żywotność oleju 0% (dlatego wymiana). Tak przejechałem ok 1000 km i w tym czasie dpf ani razu się nie wypalał a auto jeździło normalnie. Po wymianie oleju od razu wypalanie dpf, chyba jest jakieś zabezpieczenie żeby popsuty już olej dalej się nie psuł od kolejnych wypalań. Wg mnie jest jakiś problem z czujnikami bo zauważyłem też że im zimniej tym częściej, a styl jazdy ten sam.

 

kicaj, ale piszesz o czujniku temp. spalin? Miałem wymieniane styki tego czujnika, bo był błąd, po wymianie znowu mam komunikat "jedź do serwisu", pewnie ponowił się błąd.

 

Popencjusz: silnik nie kopci, moc jest ok, ale zauważyłem wyciek ropy chyba przy uszczelkach intercoolera, ale nie wiem co było pierwsze, problem z dpf czy wyciek. Auto mam od 06.2016, latem jeździło dobrze, wypalanie co 400 km miasto i ok. 1000 km trasa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik nie kopci bo ma DPF. A jak ci się nagrzewa auto? Jak wtryski? leją?

miałem na myśli czujnik ciśnienia spalin (masz chyba 1) ale też czujnik O2 albo temp spalin może swoje robić.

Ja jeździłem do prawie 180tys km. i nie miałem żadnych problemów z DPF, ale fakt faktem że jak zbliżał się czas wypalania to brałem auto w trasę. Silnik Z19DTH

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nagrzewa się powoli bym powiedział, nawet jak na diesla, mam też focusa mk1 1,8 tddi i tam jest dużo szybciej.

Co do wtrysków to ich nie sprawdzałem, ale auto fajnie odpala, ładnie i równo pracuje i mało pali (jak się nie wypala) oraz ma moc więc mniemam, że wtryski są ok.

 

Jutro jadę do serwisu, pewnie znowu będzie diagnostyka komputerowa to powiem coś więcej o tych czujnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności