Skocz do zawartości

Corsa b 1.2 16v wymiana psaka wielorowkowego


Gość corsik

Rekomendowane odpowiedzi

Może nie zrozumiał że wystarczyłoby odkręcić na poduszce, lekko dźwignąć silnik aby się zrobiła szczelina do przełożenia paska

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może nie zrozumiał że wystarczyłoby odkręcić na poduszce, lekko dźwignąć silnik aby się zrobiła szczelina do przełożenia paska

Witam ponownie.

Czy teraz kolego zrozumiesz że trzeba odkręcić tę łapę od silnika żeby zdemontować pasek.

Pozdro.

post-52541-0-85856400-1484325884_thumb.jpg

post-52541-0-44816100-1484325922_thumb.jpg

post-52541-0-56595000-1484325986_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to masz na bogato - poszukaj kluczy wpustowych fajkowych torks - w jakimś sklepie z narzędziami takie widziałem, albo daj zarobić mechanikowi.

U mnie wystarczy 15 oczkowa i kanał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Czy teraz kolego zrozumiesz że trzeba odkręcić tę łapę od silnika żeby zdemontować pasek.

Pozdro.

Witam, podnosimy jeden bok samochodu z prawej strony i podstawiamy kobyłke, odkręcasz 2 śruby mocowania poduszki do karoserii a pod miske olejową podstawiasz lewarek następnie odkręcasz poduszkę i masz idealny dostęp do 3 torksów (łapy silnika) luzujesz je jedną z nich odkręcasz całą przeżucasz pasek i gotowe :)

Składasz w odwrotnej kolejności, dla mnie amatora zajęło to 40 min. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podnosimy jeden bok samochodu z prawej strony i podstawiamy kobyłke, odkręcasz 2 śruby mocowania poduszki do karoserii a pod miske olejową podstawiasz lewarek następnie odkręcasz poduszkę i masz idealny dostęp do 3 torksów (łapy silnika) luzujesz je jedną z nich odkręcasz całą przeżucasz pasek i gotowe : SMILE :

Składasz w odwrotnej kolejności, dla mnie amatora zajęło to 40 min. pozdrawiam

Dziękuje kolego.Rozumiem że silnik pójdzie do góry jak zostanie na lewarku.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje kolego.Rozumiem że silnik pójdzie do góry jak zostanie na lewarku.

Pozdrawiam.

lewarek pod miską po to aby silnik nie spadł jak odkręcisz poduszkę silnika.

Ja podniosłem sobie jeszcze prawą stronę auta po to by lewarek podłożyć pod miskę iż jak auto na kołach to nie da się właśnie lewarkiem kręcić pod autem (zbyt mała odległość pomiędzy miską a ziemią) dodam że robiłem to zwykłym oplowskim lewarkiem od corsy i kawałkiem deseczki

 

W dodatku lewarkiem sobie unosisz i opuszczasz silnik tak jak Ci pasuje aby było wygodnie odkręcić torksy łapy silnika, 2 górne odkręcałem od góry natomiast dolną śrubę opuściłem sobie silnik bardzo nisko na lewarku i pod nadkolem ukazuje Ci się idealnie 3 śruba torx :)

 

Ps jak podniesiesz sobie prawą stronę to zdejmij od razu koło wtedy to już masz idealny dostęp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewarek pod miską po to aby silnik nie spadł jak odkręcisz poduszkę silnika.

Ja podniosłem sobie jeszcze prawą stronę auta po to by lewarek podłożyć pod miskę iż jak auto na kołach to nie da się właśnie lewarkiem kręcić pod autem (zbyt mała odległość pomiędzy miską a ziemią) dodam że robiłem to zwykłym oplowskim lewarkiem od corsy i kawałkiem deseczki

 

W dodatku lewarkiem sobie unosisz i opuszczasz silnik tak jak Ci pasuje aby było wygodnie odkręcić torksy łapy silnika, 2 górne odkręcałem od góry natomiast dolną śrubę opuściłem sobie silnik bardzo nisko na lewarku i pod nadkolem ukazuje Ci się idealnie 3 śruba torx : SMILE :

 

Ps jak podniesiesz sobie prawą stronę to zdejmij od razu koło wtedy to już masz idealny dostęp.

Fajnie mi wszystko wytłumaczyłeś.Wielkie dzięki.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam kolegów ponownie.Mam jeszcze jedno pytanie.Jaka jest różnica między tymi dwoma paskami.Niby różnica jest niewielka,ale czy nie ma znaczenia który zamontuje.Obydwa pasują z opisów do corsy b 1.2 16v.Proszę o jakieś sugestie.

http://allegro.pl/pasek-wieloklinowy-astra-agila-corsa-tigra-5pk1230-i6684350867.html

http://allegro.pl/citroen-opel-peug-pasek-wieloklinowy-micro-5pk1225-i4960743098.html

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena sama mówi za siebie.Drugi to jakieś badziewie

Witam.Nie chodzi mi o cenę,tylko o te wymiary.Jeden jest 1230 a drugi 1225.Czy nie będzie żadnej różnicy który zamontuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności