Skocz do zawartości

Brak hamulcy tyl


Gość Andrzej.śledź

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I tak coś jest źle.

Ja jak zmieniałem zawias, to zapomniałem o korektorze.

I tył łapał szybciej, niż przód.

Po regulacji jest ok - ja mam na sprężynie zależny od belki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.śledź

Tak.koło co ma ominiety ten kolektorek działa wyśmienicie. Może to nie jest wina korektora? Może pompa daje za male cisnienie na tył a kolektorki dodatkowo to potęgują a są sprawnie.jest wogole możliwość że pompa źle podaje na tył? I jeszcze jedno pytanie czy jakby szczeki były kiepskiej produkcji to czy ręczny by ładnie trzymał? Brak już mi sił. Zwątpienia czy zamawiać korektorki za 230 zł za komplet

Edytowane przez Andrzej.śledź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel ma na krzyż hamulce.

Więc to raczej wina korektora siły.

 

EDYTA

 

Ale idąc dalej, jeśli tył bez korektora działa ok, to i tak jest coś źle.

Może wina pompy, nie wiem, może wina nie rozpartych szczęk i kupa płynu idzie na rozepchnięcie szczęk, dlatego wydaje ci się, że tył działa ok.

Trzeba zrobić wszystko, dopiero szukać, jeśli coś będzie nie tak.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro działa lepiej to znaczy że korektor jest przynajmniej do sprawdzenia.Można go spróbować rozkręcić i sprawdzić czy się przytkał czy wystarczy go wyczyścić drobnym papierem ściernym i będzie dalej działał.

 

Na krzyż też są VW ,Skoda,Suzuki i inne bez ABS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.śledź

Jeszcze pytanie czy ten kolektor oczywiście sprawny obniża ciśnienie przy wduszonym hamulcu czy działa na innej zasadzie.czy jak założę inne wpłyną na ilość i ciśnienie jakie idzie na tył?bo jak tak i założę inne to znów nie będzie hamulca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam że:

Zasada działania kolektora polega na redukcji siły hamowania osi tylnej względem osi przedniej zależnie od obciążenia pojazdu.

Głównie chodzi o to by podczas hamowania tylna oś nie wyprzedzała przedniej - pojazdy z ABS nie mają kolektora bo za to jest odpowiedzialny system antypoślizgowy -

Dlatego jak pisze kol Ja37 - nie można zastosować byle czego ale dedykowany do danego modelu i nawet generacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka - ja mam abs i mam korektor na belce.

Co prawda musiałem go ustawić na baaaardzo luźno, dlatego, że mam glebę i jeżdżone jest przeważnie ja , czasami ja+pasażer - Kasia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie czy ten kolektor oczywiście sprawny obniża ciśnienie przy wduszonym hamulcu czy działa na innej zasadzie.czy jak założę inne wpłyną na ilość i ciśnienie jakie idzie na tył?bo jak tak i założę inne to znów nie będzie hamulca

 

Twój działa tak jak jest w opisie tego pierwszego http://autokult.pl/6529,bezpieczne-hamowanie-korektor-sily-hamowania

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności