Skocz do zawartości

Corsa C - stukanie w komorze silnika


Gość Puchalke

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od dłuższego czasu w mojej corsie coś stuka pod maską, nie jestem pewny co to może być a chciałbym przed wizyta u mechanika wiedzieć na jaki mniej więcej wydatek się nastawić i nie wymieniać na oślep połowy samochodu.

Aktualnie na liczniku jest ponad 168600 km a olej wymieniony został wraz z filtrem przy 166700 km. Niestety nie mam informacji jaki olej został zalany, jaki filtr zamontowano i pewności że w ogóle zostało to wykonane. Niedługo po zmianie oleju założone zostały nowe świece Bosch'a, filtr powietrza, paliwa, zalepiony EGR i do tego emulator (upaprany zawór, falujące obroty i problemy z odpaleniem) a także zestaw rozrządu Contitech wraz z pompą firmy Dolz. Przy wymianie rozrządu wyszło że pompa z zestawu Contitecha nie podejdzie co może sugerować podmianę silnika przez poprzedniego właściciela, gdyż zestaw rozrządu dobierałem właśnie po numerze motoru z numeru VIN. Ogólnie nie ma z autem problemów typu brak mocy lub jej spadek i bez problemu odpala od tzw. "strzała" (akumulator zmieniony kilka dni temu), jedynie raz zgasł podczas dojazdu do skrzyżowania po wdepnięciu sprzęgła ale żadnych problemów z odpaleniem nie było.

Poziom i kolor oleju:
https://drive.google.com/file/d/0B5zcT1dI255kVlhCbFBubHJ1V1E/view?usp=sharing

Ujęcie z wewnątrz nagrane dzisiaj, przy ponad 2000 obrotów da się usłyszeć stukanie:

https://drive.google.com/file/d/0B5zcT1dI255kbWJMVmhRNklFQTg/preview

 

I pod maską:

https://drive.google.com/file/d/0B5zcT1dI255kWlVpVVpjVW1IOXM/preview

 

Połowa października, od 18 do 37 sekundy nagrywane od dołu silnika

https://drive.google.com/file/d/0B5zcT1dI255kcXU4NVdZUS1uUzg/preview

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Puchalke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam masz Z16XE?

Nie masz pewności czy wymieniony był filtr ?To go oglądnij czy jest w miarę czysty.Wystarczy popatrzyć na lewo od miarki poziomy pod kolektorem wydechowym.

Ja mam wrażenie że hydro klepie

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek.tigra

 

Aktualnie na liczniku jest ponad 168600 km a olej wymieniony został wraz z filtrem przy 166700 km. Niestety nie mam informacji jaki olej został zalany, jaki filtr zamontowano i pewności że w ogóle zostało to wykonane.

przede wszystkim zmień olej jak nie masz pewnosci moja corsa zaczyna stukać gdy zrobię 8 - 9 tys po wymianie dlatego

wymieniam co 8

Edytowane przez krzysiek.tigra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam masz Z16XE?

 

 

Jeżeli chodzi o silnik to fabrycznie powinien być Z14XE, tak przynajmniej wynika z VINu, jednak rozrząd dobierałem właśnie do niego i były kwiatki z pompą. Próbowałem też kilka razy znaleźć jaki jest numer tego silnika ale bezskutecznie, różne źródła podają inne lokalizacje.

 

 

 

Nie masz pewności czy wymieniony był filtr ?To go oglądnij czy jest w miarę czysty.Wystarczy popatrzyć na lewo od miarki poziomy pod kolektorem wydechowym.

 

 

Obudowa filtra jest w miarę czysta więc najprawdopodobniej był wymieniony a olej na bagnecie też nie wygląda jakoś tragicznie. Niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy nie to stukanie i tak się pojawia, raz głośniej raz ciszej ale zdarza się też tak, że przez kilka sekund nic nie słychać.

Edytowane przez Puchalke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Puchalke

Witam wszystkich ponownie,

 

Po poście Adama zaniechałem na jakiś czas działań w tym temacie aż do połowy maja kiedy to zrobiłem remont silnika, ale po kolei.

 

Pierwsza wizyta u mechanika polegała na osłuchaniu na czym polega problem i diagnoza postawiona zgodnie z moimi oczekiwaniami - popychacze. Zanim cokolwiek zostało zrobione poprosiłem też o sprawdzenie kompresji na cylindrach i ciśnienia oleju. Kompresja na dwóch cylindrach (2 i 3 albo 2 i 4) wyszła bardzo średnio i różnica pomiędzy pozostałymi dwoma wynosiła ponad 2 bary. Ciśnienie oleju wyszło, że jest dobre i tu akurat nie było się do czego przyczepić. Uznałem że w obecnej sytuacji najkorzystniej będzie po prostu zrobić remont żeby nie wydawać dwa razy pieniędzy na ściągnięcie rozrządu jakby za jakiś czas posypało się coś gorszego niż popychacze.

 

Teraz lista rzeczy które zostały zrobione:

- pierścienie tłokowe

- panewki

- popychacze hydrauliczne

- regeneracja głowicy

- komplet uszczelek

- filtr oleju

- olej - GM 10W40

- płyn chłodzący

* wyczyszczona odma z powodu ogromnej w niej ilości "syfu"

 

Przez niecałe pierwsze dwa dni wrażenia bardzo pozytywne, czyli cisza jak makiem zasiał. Niestety moje poczucie sukcesu upadło któregoś dnia kiedy to znowu coś zaczęło klepać i może mi się tylko wydaje ale dźwięk jest uderzająco podobny do tego który był przed remontem.

 

Pytanie do was - co poszło nie tak? co to jest tym razem? może to nieszczęśliwy zbieg okoliczności i trafiły się jakieś wadliwe popychacze? Poniżej dwa nagrania z odpalenia i pracy silnika na zimno.

 

 

Pozdrawiam

 

PS: Jakby tego było mało silnik znacznie lepiej odpala na zimno niż na ciepło. Kręci może z sekundę i ładnie startuje. Gdy jest rozgrzany to odpala o wiele szybciej ale na kilka razy tak jakby go coś dusiło i czegoś brakowało. Podobnie sytuacja wygląda kiedy dodam gazu powiedzmy do tych 5000 obrotów (na postoju ze wciśniętym sprzęgłem) i odpuści to wtedy obroty spadają poniżej "standardowych" obrotów na biegu jałowym i potrafią się zawiesić na takiej niskiej wartości na jakąś chwilę.

Edytowane przez Puchalke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

popychacze hydrauliczne

 

Pytanie czy dał nowe czy płukał stare.

Czy głowica była dobrze oczyszczona( nie zapchane kanały olejowe od hydro)

Spawdziłeś co jest z EGR?

Może on się nie domyka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności