Skocz do zawartości

Astra F problem z ogrzewaniem


Gość k5k5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Od pewnego czasu mam problem z ogrzewaniem. Ogrzewanie zawsze działało dobrze, dmuchało gorącym powietrzem do czasu rozpoczęcia tej zimy. Nagle zaczęło dmuchać ledwo letnim powietrzem i to też tylko gdy miałem tylko jedną kratkę otwartą, po otworzeniu kolejnej wiało tylko zimnym. Pierwsze co zrobiłem to wstawiłem samochód na wymianę czujnika temperatury i termostatu (przy okazji rozrząd z pompą wody). Trochę dziwiły mnie po tym zabiegu wskazania temperatury bo przed wymianą temp oscylowała w granicach 70* a jak postał w korkach to dochodziła do 92* i się wentylator załączał ale wolno się nagrzewał a teraz szybko się nagrzewa, normalna temp to 92 stopnie ale jak postoi dłużej to dochodzi prawie do czerwonego pola i dopiero wtedy załącza się wentylator. Niestety nie wpłynęło to na ogrzewanie i dalej miałem ledwo ciepłe powietrze więc czytając porady na forach sprawdziłem węże nagrzewnicy i jeden był gorący a drugi prawie zimny więc wstawiłem znowu auto na wymianę nagrzewnicy. Wczoraj odebrałem auto i niestety problem jest dalej choć troszkę się poprawiło. Jak zacznie lecieć cieplejsze powietrze to niezależnie ile kratek otworze, wszędzie jest takie samo. Sprawdziłem węże, oba gorące, sprawdziłem linkę od pokrętła ciepło/zimno i działa, sprawdzając tą linkę zauważyłem ze po tej wymianie obudowa od nagrzewnicy w kilku miejscach jest popękana i wylatuje z tych miejsc powietrze i w jednym z tych miejsc wieje gorącym. Czy ta popękana obudowa wpływa na powietrze z kratek? Jeżeli tak to żądać od mechanika naprawienia szkody? Bo jestem w 100% pewien że tego wcześniej nie było. No i co z tą temperaturą dochodzącą do czerwonego pola? Obawiać się czy tak też mają te czujniki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik uszkodził obudowę nagrzewnicy, to powinien ją wymienić. Zimne powietrze jest pewnie efektem mieszania się ciepłego z tym dostającym się przez pęknięcia obudowy.

Jeśli wentylator chłodnicy włącza się zbyt późno, to wina leży po stronie czujnika (przekłamuje) Powinieneś sprawdzić przy jakiej faktycznej temperaturze czujnki daje impuls do włączenia wentylatora i jeśli jest za wysoka, to czujnik wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak myślałem mechanik stwierdził że tak już było i ktoś tam musiał kiedyś grzebać ale powiedział też żeby podjechać to pozakleja. Ten czujnik to w którym miejscu znajdę? To jest ten co wchodzi w silnik bo ten był ostatnio wymieniany czy jeszcze jakiś inny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podajesz jaki masz silnik, jak poszperasz na forum to zapewne znajdziesz lokalizację czujnika na zegary.

Za włączenie wentylatorów odpowiedzialny jest termo-włącznik w chłodnicy lub w nowszych wersjach steruje wentylatorami ECU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by było sprawdzić jaki jest układ chłodzenia i ogrzewania - jeżeli nie ma zaworu to sprawdzić jak jest wpięty reduktor Lpg, może tu jest przyczyna słabego ogrzewania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wymianie obudowa od nagrzewnicy w kilku miejscach jest popękana i wylatuje z tych miejsc powietrze i w jednym z tych miejsc wieje gorącym. Czy ta popękana obudowa wpływa na powietrze z kratek?

 

To jest pierwsza przyczyna braku grzania.Ciepłe powietrze ci ucieka gdzie indziej i masz go mało w kanałach nawiewu.

Masz jednym słowem do sprawdzenia wszystkie kanały czy są szczelne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem ostatnio znów auto do mechanika żeby posklejał tą obudowę ale dalej brak efektów, nawet chyba jest jeszcze zimniej,. Jedynie po przełączeniu na obieg wew. czuć lekkie ciepło ale jak wiadomo zaraz szyby parują i trzeba wyłączyć. Chyba już tylko zostaje zdemontowanie całej deski i wyjęcie tej obudowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a nie sprawdzałeś do tej pory węży od nagrzewnicy?Czy są ciepłe czy nie?Może przyszedł czas samemu się zajać naprawami a nie wysługiwać się mechanikiem.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście napisałem, że po wymianie sprawdzałem węże i oba są gorące, spód obudowy nagrzewnicy też jest ciepły. Sam bym może się za to wziął ale prawdopodobnie będzie trzeba deskę rozebrać bo jedyne co mechanik jeszcze obstawia to klapka ciepło/zimno co oznacza przynajmniej 2 dni roboty a ja bez garażu przy -10 tego robić nie zamierzam. To co sam mogłem sprawdzić to zrobiłem czyli sprawdziłem czy linki od pokręteł nie pospadały i czy chodzą, zdejmowałem linkę od sterowania tej klapki przy obudowie i ręcznie sprawdzałem czy słychać jak się zamyka i na moje ucho działa ale ciepła więcej nie daje, próbowałem odpowietrzyć układ ściskając węże i trochę bąbli wyleciało, potem przestały lecieć ale dalej nic. Jedyne co jeszcze zauważyłem to jak przestawię na dmuchanie tylko na nogi to czuć że wieje trochę cieplejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności