Skocz do zawartości

TOPI bezpieczniki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam viki jak w opisie i pojawił się problem z dmuchawą a mianowicie jak włącze trzeci lub czwarty bieg dmuchawy to po paru minutach TOPI mi bespieczniki .Topi je do tego stopnia że stopi mi gniazdo w skrzynce bespiecznikowej .Pytanie czy to jest wina rezystora czy mam szukać przyczyny gdzie indziej .

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchany filtr kabinowy, lub łożyska dmuchawy stawiają duży opór.

Samo gniazdo bezpiecznikowe może mieć tez slaby styk przez co bezpiecznik topi się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w trasie jak poczułem smród topiącej izolazji,bespiecznik był tak wtopiony że się nie dało go nawet wycjągnąć kąbinerkami i po prostu wyjąłem przewody ze skrzynki i podłączyłem nowy bezpiecznik na nowo i po dwóch minutach znowu mi się on stopił , na trzecim biegu chodzi ciut dłużej . Rozumiem że jak wyjmę ten silni i będzie się faktycznie ciężko kręcił to mamy problem wyjaśniony ale jeżeli nie będzie się on jakoś dziwnie stawiać (jak rozbiorę to i tak je nasmaruję) to gdzie dalej szukać mam przyczyny .

Edytowane przez Gawlak
za takie byki masz tytul analfabety forumowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Jesli sie topi bezpiecznik to prawdopodobnie jest za duży włozony ktos zamiast znalesc problem to załozył wiekszy bezpiecznik i to sa tego skutki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jeżeli masz udzielać taki bzdur to lepiej się nie udzielaj , jak zbyt duży bezpiecznik może mieć wpływ na topienie jeżeli on sam ma zwiększoną przepustowość .Bezpiecznik jak według książki .


jak można sprawdzić rezystor dmuchamy po jego wyjęciu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

kolego jeżeli masz udzielać taki bzdur to lepiej się nie udzielaj , jak zbyt duży bezpiecznik może mieć wpływ na topienie jeżeli on sam ma zwiększoną przepustowość .Bezpiecznik jak według książki .

Normalnie przykład jest bezpiecznik 5a a Ty włozysz 30a to pewnie cos sie stopi zanim on sie spali a jak masz cieniutkie kabelki to one takze moga sie przepalic a bezpiecznik bedzie cały ogulnie ma wywalic bezpiecznik a nie obudowe topic widze ze twoja wiedza jest marna w tym zakresie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj se jeszcze , nie pytam się czy ktoś ma jakiś pomysł tylko czy ktoś się już z takim przypadkiem spotkał i da wyraźną wskazówkę nim się na wymieniam zupełnie nie potrzebnych części .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Obejrzyj kostke zasilajaca przy dmuchawie czy tam nie ma problemu

Edytowane przez TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tylko na 3-4 biegu by paliło i przy czym na trójce działa dłużej , ja bym chyba raczej obstawał przy zasugerowanym zbyt dużym oporze łożysk lub ten rezystor tylko jak go sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor nie ma nic do tego, on ogranicza pobór prądu na niższych biegach. Na piątym już jest całkowicie pominięty i prąd jest wtedy maksymalny.

Uszkodzony rezystor powoduje tylko brak nawiewu na niższych biegach wentylatora.

Im wyższy bieg tym wyższy pobór prądu przez wentylator.Opór np na łożyskach zwiększa automatycznie pobór prądu, Zapchany filtr powoduje to samo.

Slaby styk na bezpieczniku powoduje jego grzanie.

Na tych przyczynach powinieneś się najpierw skupić.

Możliwe jest też uszkodzenie uzwojeń silniczka co będzie też skutkować większym poborem prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności