Skocz do zawartości

Astra g brak mocy


Gość Dzikk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam astre g 1.6 8v 55kW(75KM), 99 rok bez gazu. Przeglądałem juz internety itd wiec chce sie upewnic czy to moze byc to, aczkolwiek moze ktos podsunie jakas nowa myśl ktora rozwiaze ten problem, a mianowicie opelek niema tej mocy ktora powinna wynikac z tych 75 km :D. A problem jest taki:silnik gdy jest zimny to ciagnie normalnie ma kopyto itd ale nie zawsze a po rozgrzaniu to juz jedzie jak czolg niema przyspieszenia takiego jak powinien miec, cieżko sie rozpedza, silnik slychac ze wkreca sie na obroty ale czuc ze tak jakby go cos przytykalo jakby za mala dawka paliwa. momentami ma taki odchył ze ciagnie slabo a przy wyzszych obrotach jest takie ''jebniecie'' i wtedy jedzie jak nalezy, choc to tez zdarza sie rzadko. Bylem u mechanika i podpinajac komputer wywalalo tone bledow(czujniki jakie tylko sa, zla dawka paliwa, sonda itd itd) wiec co sie okazalo ze bylo luźne kolo rozrzadu i przestawial sie w czasie jazdy, wiec ustawil rozrzad, skalibrowal przepustnice, usunal bledy noi auto do odbioru. Po odebraniu od mechanika jazda testowa noi tu bylo zdziwienie bo asterka zaczela jezdzic tak jak trzeba, miala kopyto itd ale czas radosci trwal 3 dni bo okazalo sie ze pali 16L/100km taka srednia jazda(cykl mieszany) wiec oddalem auto zpowrotem do mechanika... potem wyladowało u elektromechanika. kazdy podlubal troche i oddali wkoncu no i po nastepnym odbiorze nie szla tak jak wczesniej no ale mowie to juz starczy, wmiare sie zbiera moze nie bd duzo palic.zlitrazowalem ja i przy ''deptaniu gazu'' bo inaczej sie nieda jezdzic pali 9l takze niema zle. Po jakies 2-3 tyg po odebraniu znowu silnik zaczal pracowac tak jak wczesniej, mułowaty, niema mocy, ciezko sie zbiera itd, tylko spalanie sie nie zmieniło. Niemam juz checi zawozic ponownie do jakiego kolwiek mechanika bo i tak nic nie zrobia.. bo bylem juz nie u jednego. Ogolnie wymieniane czesci to tak:

Przepustnica i uszczelka pod nia,silniczek krokowy,wywalony egr(zaslepiony,)czujnik ssania bo niedzialalo,czujnik na kolektorze ssacym,sonda lambda,map sensor. katalizatora niema wiec odpada ze to wina ukladu wydechowego.Kompresja byla mierzona to wydmuchal po 11 barow na kazdym garku, z tego co wyczytalem w internetach to moze byc padniety sterownik silnika i elektromechanik tez cos o nim wspominal i czy to on moze byc winowajca tych objawów??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to silnik x16szr?

Jeśli tak, to też mam sugestię, żeby do kumatego kogoś pojechać.

Chyba, że sam piszesz, o czy nie wiesz.

Na przykład - czujnik ssania.

czujnik na kolektorze ssącym

EGR zaślepiony, nie znaczy wywalony, zaślepić też trzeba umieć.

Przepustnica to chyba elektroniczna musi być, żeby sie popsuc.

Luźne koło rozrządu - które?

 

To tyle po pobieżnym spojrzeniu na post.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz niema żadnych błędów, wywalało wcześniej miedzy innymi o egr który jest zaślepiony w taki sposób i w miejsce kostki wpięte jest to żeby nie wywalało błędu wiec myślę ze egr jest usuniety poprawnie. Tak to jest x16szr, czujnik na kolektorze został wymieniony tak jak i czujnik ssania bo teraz przy odpaleniu na zimnym silniku wskakuje na wyższe obroty a wcześniej odrazu po odpaleniu trzymał te 900 czyli ze ssanie nie działało. co do przepustnicy to rozchodziło mi sie o wtrysk ktory lał paliwo zamiast dawać mgiełke i przez to tez komputer odczytywał błąd typu zła dawka paliwowo powietrzna, co do rozrządu to odwiedze jeszcze raz tego fachowca i dopytam jakie jeszcze błędy dokladnie wywalało i o ten rozrząd, które kolo było luzne. Ostatnio tez gadałem z innym mechanikiem o tym i mówił ze jak bylo luźne to na wale to mogło z nim coś porobić i przez to tez mogą być takie objawy.

post-54798-0-63457000-1485797746_thumb.jpg

post-54798-0-76183600-1485797856_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest x16szr, czujnik na kolektorze został wymieniony tak jak i czujnik ssania

 

Nie ma czujnika ssania.Jak już to za podniesione obroty na zimnym odpowiedzialny jest czujnik temp.

 

 

 

 

egr który jest zaślepiony w taki sposób i w miejsce kostki wpięte jest to żeby nie wywalało błędu wiec myślę ze egr jest usuniety poprawnie

 

 

Chodzi ci pewnie o emulator EGR. Są różne opinie o emulatorach.Jednym wywala błedy innym nie.

 

Kody błedów to nawet dla twojej wiedzy by się przydały.

 

Sam je możesz odczytać.Są filmiki,jest o tym pisane na forum.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności