Skocz do zawartości

[X10XE] Poprawne wartości parametrów


Gość Lokowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ma ktoś dostęp do poprawnych parametrów wszelkich czujników w Oplu Corsie B 1.0 12v (X10XE)? Takie, które mogę zobaczyć po podłączeniu Techa2, ABComa etc.

 

Mam problem z dławieniem, szarpaniem - bez check engine - i zaczynam na własną rękę szukać co może być nie tak.

Diagnozy jakie usłyszałem to:

-Uszczelka pod głowicą,

-Rozciągnięty łańcuch,

-Ten typ tak ma,

-Zatkany katalizator,

-Cewka zapłonowa (w 2014 wymieniałem na cewke NGK nową!)

-Świece (ok. 2tys km temu wymieniłem i dalej zdławia go)

-Sonda Lambda (jakieś 5kkm temu wymiana na nową, zamiennik bez lutowania, a wymiana była bo wypluwał check engine i Corsa łapała tryb awaryjny).

 

Dalej co robiłem to:

Odpinanie przepływki i próby - nie falował na obrotach ale jak mocno naciskałem gaz to i tak przydławił się na obrotach.

Próbowałem "przepalić" katalizator - stara szkoła czyli gaz w podłodze i trzymamy.

Wszelkie wymiany filtrów itd.

Dolanie wspaniałegoprzecudownegoiwspaniałego Ceramizera marki Ceramizer do silnika - ciszej pracuje to na pewno i tyle.

 

 

Aa i to szarpanie, dławienie występuje najczęściej przy starcie. Jedynka ruszam i jestem w połowie skrzyżowania, a Corsa wali focha i nagle brakuje jej mocy. Ni stąd ni zowąd nagle dostaje kopa i reszta biegów bez problemu wkręca się na obroty.Wartość obrotów ok. 2tys. Powyżej nie zauważyłem ani nie odczułem aby były jakieś problemy.

 

 

 

EDIT:

 

Aaaaa i tak jakby zapłon wypadał. Jak to dokładnie sprawdzić? I jak sprawdzić ewentualnie wtryski?

Edytowane przez Lokowski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na cewce jakieś 20tys. km? Ostatnio gdy wymieniałem świece to specjalnie oglądałem ją czy nie ma jakichś oznak zużycia i nic strasznego nie zauważyłem. Świeczki wyglądały na zużyte ale żadnych pęknięć tylko odbarwienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pracuje sonda?Czy oscyluje od 100-900mV?

Jakie masz parametry przepływka?

Jak są wypadania zapłonu to i błędy i w parametrach pracy silnika też widać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam wrzucam właśnie film z bloków pomiarowych na Youtube'a i jak tylko wskoczy to edytuje post. No właśnie i to mnie też dziwiło jak usłyszałem "wypadanie zapłonu" bo kurcze błędów nie ma to jak?

@Tomek niestety miałem to samo co teraz. Na początku postawiłem na filtr paliwa + świece. Przy wymianie świec okazało się, że dwie były dwu elektrodowe, a jedna z pojedynczą elektrodą. "Gumki" od cewki Bosch były mocno popękane i "naprawiane" więc była myśl, że przebijają. Nic nie pomogło i tak jeździłem. Teraz się mocno wkurzyłem i chce znaleźć przyczynę oraz naprawić auto.

 

EDIT:

Film:

 

W tle słychać jak "gazuje" auto więc pomiary robione przy wolnych i podwyższonych obrotach

Edytowane przez Lokowski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności