Skocz do zawartości

Szarpie przy hamowaniu silnikiem, falują obroty


Gość xkarolx96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, posiadam Astrę II z silnikiem X18XE1 od około miesiąca, kupiłem ją już z pewnymi mankamentami.

 

Mianowicie, najbardziej denerwujące jest szarpanie podczas hamowania silnikiem najbardziej odczuwalne w okolicach 1000-3000 rpm. na każdym biegu, dzieje się to prawie za każdym razem i trwa około 2-4 sekund i się stabilizuje, oraz czasami podczas przyspieszania. Dodatkowo przy zmianie biegów obroty na chwilę zwiększają się o około 200 rpm co jest słyszalne jakbym za wcześnie wciskał sprzęgło. I ostatnim objawem jest częste falowanie obrotów 500-1000 rpm, lecz to dzieje się tylko po zatrzymaniu (np: na światłach) i trwa kilka sekund, podczas postoju tego niema. Objawy te są zarówno na LPG jak i na benzynie (choć mniej odczuwalne)

 

Ogólnie bardzo ciężko jest ruszyć autem bez wycia silnikiem albo szarpania, zawsze operuję pedałem gazu tak samo, a za każdym razem auto inaczej na to reaguje.

 

Komputer niema żadnych błędów, wymieniłem świece i przeczyściłem przepustnicę, EGR co nie dało żadnych rezultatów. Mechanik twierdzi że to może być jakaś poduszka silnika, albo luzy na przegubach choć jakoś w to wątpię.

 

Spotkał się ktoś z was z takim lub podobnym problemem? Bo na chwilę obecną to niema żadnej przyjemności z jazdy tym autem.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Edytowane przez xkarolx96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy mechanik.Co poduszka ma do podnoszenia obrotów.Skoro podpinał się do odczytania błędów to dla czego nie przejechał się z tobą obserwując parametry pracy szczególnie sondy.

Według mnie. Wyłącz LPG najlepiej na bezpieczniku, zrób ok 50-100 km na Pb.Zobaczysz czy sie coś zmieni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy mechanik.Co poduszka ma do podnoszenia obrotów.Skoro podpinał się do odczytania błędów to dla czego nie przejechał się z tobą obserwując parametry pracy szczególnie sondy.

Według mnie. Wyłącz LPG najlepiej na bezpieczniku, zrób ok 50-100 km na Pb.Zobaczysz czy sie coś zmieni.

No dokładnie , jak szarpie to ewidentnie widać jak skaczą obroty. Jestem umówiony na komputer w przyszłym tygodniu to sprawdzę to o czym mówisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość xkarolx96

Auto sprawdzone na kompie, przepływka, sonda i reszta w normie. Przez ten czas wymieniłem świece co nie dało żadnej poprawy. Dodatkowo sporadyczne szarpanie pojawiło się po zmianie biegu podczas przyspieszania np: z 2 na 3, lub podczas jazdy ze stałą prędkością. Lecz najbardziej uporczywa jest reakcja na pedał gazu, czasami delikatne dotknięcie gazu powoduje wbicie obrotów prawie do 2000RPM, a innym razem 1500 przez co płynna jazda/ruszanie jest praktycznie niemożliwe, dodatkowo obroty bardzo delikatnie falują gdy trzymam go na stałych obrotach. Próbowałem jazdy z odpiętą sondą, EGR żadnej zmiany. Z tym że po odpięciu EGR-a auto lepiej przyspieszało z niższych obrotów.

 

A czy takie objawy mogą być spowodowane uszkodzoną cewką?

Edytowane przez xkarolx96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość xkarolx96

Masz na myśli to, czy podczas wciskania pedału nie ma jakichś skoków wartości, tak? Jeżeli o to chodzi to, wskazania regulują się płynnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość xkarolx96

Mam tu przepustnicę na linkę, przy pedale niema żadnego czujnika. Natomiast czujnik przepustnicy wydaje mi się że dobrze pokazuje na biegu jałowym jest to :TPS sygnał (4,5V), Sygnał serwo położenia przepustnicy PWM (9%). Podczas wciskania, V spadają a % rosną, wszystko płynnie, nie zauważyłem żadnych skoków.

To szarpanie przy hamowaniu silnikiem wygląda tak jakby komputer nie mógł ustawić sobie odpowiednich obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość xkarolx96

Na próbę zrobiłem reset ECU, zaślepiłem EGR... żadnej zmiany. Zauważyłem natomiast że na biegu jałowym silnikiem delikatnie telepie, w środku auta nie czuć tego tak bardzo, ale doskonale widać to pod maską, tak jakby przerywał co jakiś czas.

 

Co jeszcze powinienem sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności