Skocz do zawartości

optymalne obroty silnika benzynowego


Gość krykra76

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krykra76

Przepraszam, ale nie znalazłem nic co by mi pomogło, stąd temat...

Zapytuję szanowne grono jakie są optymalne obroty dla silnika benzynowego - konkretnie 1.4 TWINPORT. Wiem jaką ma moc i w jakim przedziale obrotów dostępny jest maksymalny moment obrotowy- to doczytałem. Nie mogę natomiast znaleźć sensownej i rzeczowej odpowiedzi na pytanie do jakich obrotów mogę bezpiecznie kręcić silnik. Proszę kolegów o pomoc i dziękuję z góry

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

do jakich obrotów mogę bezpiecznie kręcić silnik

 

Nowy, sprawny silnik możesz kręcić do odcięcia paliwa. Teoretycznie wg. GM to jest granica bezpieczeństwa, ale czy to jest mądre? I po co go wkręcać na takie obroty??? Mocy nie przybędzie. 4k - 4,5k rpm to max przy normalnej jeździe. To nie F1. Jak chcesz zarżnąć silnik w kilkunastoletnim aucie kręć wyżej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie są optymalne obroty dla silnika benzynowego

sam sobie odpowiedziales

pomysl chwile

Wiem jaką ma moc i w jakim przedziale obrotów dostępny jest maksymalny moment obrotowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, o jakie chodzi?

Dla mnie są każde optymalne, bo spalania nie liczę.

Że zimą mi pali 15, to tylko moja zasługa.

 

A 16V lubi wyższe obroty, zresztą sam wiesz z charakterystyki przebiegu momentu i mocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z koleji dorzucę od siebie, aby nie męczyć silnika benzynowego obrotami mniejszymi niż 2000 obr/min. Większe obroty to mniejsze obciążenia na wale.

 

Z kolei rozsądna górna granica to spadek krzywej momentu. IMHO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krykra76

 

 

4k - 4,5k rpm to max przy normalnej jeździe. To nie F1. Jak chcesz zarżnąć silnik w kilkunastoletnim aucie kręć wyżej...

 

No i chyba o taką odpowiedź mi chodziło


A ja z koleji dorzucę od siebie, aby nie męczyć silnika benzynowego obrotami mniejszymi niż 2000 obr/min. Większe obroty to mniejsze obciążenia na wale.

 

Dziękuję za rzeczowe informacje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ja z koleji dorzucę od siebie, aby nie męczyć silnika benzynowego obrotami mniejszymi niż 2000 obr/min.

 

Zgodziłbym się, ale z małą uwagą - nie mniej niż 2000 rpm przy jeździe choćby pod lekką górkę. Na równej, poziomej drodze myślę, że 1500 rpm jest najbardziej ekonomicznym i nieobciążającym silnika i skrzynię rozwiązaniem. Ale to również nieco może się zmieniać w zależności od typu i pojemności silnika. Z drugiej strony - nie bądźmy aptekarzami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności