Skocz do zawartości

Problemy z odpalaniem Corsa B 1,2 33 KW


Gość ChybaTy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od miesiąca posiadam Opla Corsę B 1995 r. Silnik 1,2 33 KW (najprawdopodobniej X12SZ).

Samochód jeździł i palił bez większych problemów. Zwróciłem szczególną uwagę na spalanie wynoszące ok. 10l/100 km (PB - brak instalacji gazowej).
Poprzedni właściciel jeździł nią 2 razy w tygodniu po 5-10 km.
Ja zrobiłem nią prawie 700 km i spaliłem około 60 l Pb.
Tydzień temu odpaliłem samochód i po 30 sekundach zgasł, nie udało mi się go ponownie odpalić.
Sprawdzając błędy wyciągnąłem tylko jeden - 25 - wtryskiwacz, zbyt wysokie napięcie, niestety przez próby odpalenia siadł akumulator a po jego naładowaniu błędy zniknęły.
Szperając po forach sprawdziłem:
- czujnik położenia wału - wymontowałem podłączyłem multimetr - parametry w porządku zarówno na zimnym jak i ciepłym czujniku,
- wyciągnąłem i wyczyściłem przepustnice,
- sprawdziłem pompę paliwa (odpiąłem przewody i sprawdziłem czy paliwo dociera do wtryskiwacza) oraz przekaźnik (pstryka po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia),
- większość wtyczek/gniazd przeczyściłem i spryskałem,
- poprawiłem/przeczyściłem uziemienia (dwa do bloku silnika i dwa do karoserii),
- wymieniłem czujnik temp. silnika dający sygnał do ECU (w ramach walki ze zbyt wysokim spalaniem),
- sprawdziłem 2 komplet kluczy - to samo.

Na ten moment nie mam pomysłu co może być nie tak.

post-54877-0-25689400-1486045995_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

jak jest iskra i dostaje paliwo to powinien działać zdejmij obudowę mono wtrysku i zobacz czy wtryskiwacz podaje paliwo jak kręcisz rozrusznikiem jak nie to znaczy że tu jest problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dodatkowo:
-wtryskiwacz - podaje paliwo, wszystko wygląda ok,
-cewka, kable - sprawdziłem czy na wszystkie świece podaje napięcie (czy kable są ok itp.) - świece ładnie iskrzą.
Zastanawiający jest fakt, że świece wymienione niecały miesiąc temu są czarne i okopcone.
-wyczyściłem EGR - osad był bardziej wysuszony i w postaci zwęglonej niż mazi/smaru.

Niestety nic nie pomogło.

Zgodnie z zaleceniem: adam1954 sprawdzę rozrząd (muszę trochę poczytać na ten temat), gerfield sprawdzę kompresję.



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, czarne świece, to za duzo paliwa.

Nie stało sie nic z kabelkami od czujnika temperatury płynu?

Może starczy przeczyścić styk, bo jak będzie duży opór, to sterownik myśli, że jest zimno i dolewa paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece kupiłem Iskry, co do czujnika i kabli muszę przelecieć i sprawdzić (wymieniałem czujnik, żeby spróbować zmniejszyć spalanie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu może czujnik temp jest uwalony u mnie tani czujnik 2 tygodnie wytrzymał a na nowym lepszym jeżdżę już kilka lat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności