Skocz do zawartości

Astra III 1.7cdti buczenie podczas hamowania silnikiem


Gość matp3

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Zanim napisałem ten post przeszukałem forum pod kątem mojego pytania, niestety nie znalazłem odpowiedzi która mogłaby mnie nakierować.

 

Problem w mojej Astrze wygląda następująco:

 

Po osiągnięciu temperatury silnika/wody ok. 45-50 stopni Celsjusza występuje wycie z komory silnika słyszalne od strony pasażera w okolicy schowka. Buczenie jest prawie niezauważalne na wolnych obrotach na luzie. Najwyższe natężenie buczenia występuje w okolicach 1500-2000 obrotów i najbardziej dokuczliwe jest podczas hamowania silnikiem, powyżej 2100 obrotów buczenie znika (np. jadąc autostradą przy obrotach 2500 jest cudownie).

 

Wykonałem test w taki oto sposób:

 

Podczas hamowania silnikiem wcisnąłem sprzęgło oraz starałem się utrzymać wysokie obroty silnika. Nie spowodowało to żadnej zmiany natężenia buczenia. Jeśli wcisnę sprzęgło w trakcie hamowania silnika i pozwolę mu zejść z obrotów, jest cisza.

 

Buczenie jest porównywalne do hamowania starego autobusu... doprowadza mnie do szewskiej pasji.

 

Wymieniłem rozrząd (już trzeba było) wraz z pompą wody, nic to nie dało.

 

Proszę o wskazówki co może być przyczyną takich odgłosów i ewentualnie pokierowanie do jakiego mechanika się udać (np. ogólnego, specjalisty od skrzyń czy może najlepiej ASO).

 

Bardzo dziękuję z góry za pomoc, obiecuję udzielać się na forum i dzielić wiedzą którą już posiadłem w trakcie użytkowania Astry :)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo u siebie... jak się przyspiesza to raczej nie słyszalne, dopiero jak się odpuści gaz w przedziałe 1300-2000, najbardziej słyszalne w granicach 1500 to zaczyna wyć jak stary JELCZ :D. Dźwięk podobny do kończących się łożysk na skrzyni biegów, ale dochodzący od strony pasażera (schowka). Według mnie taki dźwięk wydaje jakaś rolka/łożysko. Skoro piszesz, że po zmianie rozrządu nic się nie zmieniło to pozostaje pasek osprzętu, na którym siedzi alternator i klimatyzacja. Trzeba ściągnąć pasek osprzętu i nasłuchiwać czy dalej jest tak samo czy nie. U siebie jeszcze nie robiłem takiego sprawdzianu, bo mi to nie przeszkadza jeżdzę już tak 3 rok i wszystko działa. Gorsza wersja to kończące się jakieś łożysko na jakimś wałku/wale wewnątrz silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Maciasso

Cześć

 

buczenie potwierdzam doprowadza do szewskiej pasji !

 

przerabiany temat i proponuję wymienić filtr paliwa, powinno pomóc na 20-30 tyś......i ponownie zmiana! Jeżeli auto jest jeszcze na gwarancji to wymieniają ......przepraszam za mało fachowy opis .....przewód z tworzywa który odprowadza nadmiar paliwa do baku ....... Na gwarancji mi to zrobili bez opłat ale podobno mowy to około 1200 pln .

 

Wielka ulga dla uszu

 

Szerokiej drogi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności