Skocz do zawartości

popychacze czy coś innego?


Gość Av3nida

Rekomendowane odpowiedzi

 

To cie oszukują . Ja lałem do kadetta valvoline max lifa i placiłem ponad 20 zeta za litr....

Do omegi (całe jej życie - ok 180 ts km ) lałem dedykowany przez opla genuine i za 5 litrów płaciłem jedyne 65 zeta......

Teraz trochę poszedł w góre i chyba kosztuje 75....

Ale w jakim sensie mnie oszukują,bo z tych trzech o których napisałem Valvoline jest najtańszy a sklep dobry.

Proszę bardzo, nawet promo jest teraz https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-10W40-5L-2016r/475

Edytowane przez zybi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

Jak Boga kocham , omege miałem 4,5 roku , a z wyrwanymi szpilkami (przedmuchem kolektora ) przejeździłem 3 lata..........

Życzę powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oliwy,to jak najszybciej wywalić chłam i zalać 10W40, zamiast płukanki można wlać tańszego 10W zrobić 1000km i wlać docelowy. Osobiście wybierałbym spośród trzech Valvoline, Motul, lub L&M. Silnik z hydro popychaczami nie ma prawa dobrze pracować zwłaszcza przy niskich temperaturach i już nie chodzi o zapychanie kanałów olejowych,ale samo odpalenie silnika przy -10 jest zabójcze ,bo zanim zaciągnie oliwę 15W do góry to motor biega na sucho. Przejść na 10W40 można bez najmniejszego problemu i nie będzie brał więcej oliwy niż bierze teraz, będzie za to ciszej chodził ogólnie będzie mu lżej. Film olejowy w 10W40 jest dużo lepszy i nie zrywa się podczas pracy silnika. Same + takiej zmiany,a - brak. Jeśli chodzi o ceny to Valvoline jest z tych trzech najtańszy (sam go leję) i mam dobry sklep wysyłkowy jeśli chcesz. Pamiętaj też o filtrach.

 

zanim zrobię taki myk z olejem to najpierw chcę wymienić uszczelkę od misy olejowej bo tam najbardziej mi się poci - chociaż może to być wina sprężarki od klimy bo wywala mi ten czynnik czy jak to się fachowo nazywa(gaz?) + zobaczyć czy nigdzie indziej nie trzeba uszczelniać (niby na obecnym oleju nigdzie go nie zostawiam). Dodatkowo wszędzie gdzie czytam o takiej zmianie olej to ludzie odradzają bo "aaaa wypłucze ci cały ten brud i rozszczelni silnik" I trochę się obawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj niedouczonych mechaników i teoretyków motoryzacyjnych.

Jeżeli olej ucieka to i tak będzie uciekał.

Ale po kolei.

Najpierw zlokalizować i usunąć wycieki i inne usterki (zapocenie wcale nie świadczy o uszkodzeniu uszczelki).

Z przodu silnika masz też uszczelniacz wału, pompę oleju i pompę wspomagania - więc miejsc wycieków może być więcej a pęd powietrza drobiny oleju roznoszą po całym motorku (fotka może ci pomóc).

post-22355-0-88254300-1487513893_thumb.jpg

Zobacz jak wygląda silnik z boku - a jest z Vektry (poprzeczny)

post-22355-0-91704700-1487514057_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Valvoline jest najtańszy a sklep dobry.

 

ceny valvoline ocierają się o kosmos = to jest bardzo drogi olej = shell /orlen mogą mu buty pucować...

 

 

 

Z przodu silnika masz też uszczelniacz wału, pompę oleju

 

Ucz się chłopie , bo jak mnie zabraknie , to już nic się nie dowiesz o Omedze.

1 Uszczelniacz na wale puszcza tylko i wyłącznie od strony skrzyni biegów...

2Pompa oleju (tzw smok) jest wewnątrz miski olejowej - jak chyba w każdym samochodzie....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vertix - chyba coś pomieszałeś. Pompa oleju i smok to dwa różne elementy.

Zapewne nie będziesz miał problemu aby wskazać uszczelkę wału, pompę i smoka (na fotce tylko jego fragment )

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160609/d18dbe91c9cba188d66dce6550ede97c.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Uszczelniacz od strony rozrządu jest właśnie zabudowany do obudowy pompy olejowej która w tym silniku X20XE jest z przodu.post-22355-0-21934900-1487894183_thumb.jpg

Czerwoną strzałką masz zaznaczoną obudowę pompy olejowej. Zwróć uwagę że między blokiem silnika i obudową pompy jest zlane olejem.

 

2. Smok nie jest pompą tylko rurką z sitkiem do zasysania oleju z misy do pompy.

 

Fotka jest brana z tej aukcji - http://archiwum.allegro.pl/oferta/10919-silnik-opel-omega-2-0-x20xe-i3029531922.html


Kacper jeszcze napisze że to nie silnik od omegi (chociaż prawie taki sam i z tej samej rodziny).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Vertix - chyba coś pomieszałeś. Pompa oleju i smok to dwa różne elementy.

 

Obiektywnie rzecz biorąc oba elementy są w misce olejowej......

 

 

 

Kacper jeszcze napisze że to nie silnik od omegi (chociaż prawie taki sam i z tej samej rodziny)

 

To akurat nie zmienia faktu , że mamy do czynienia z ecotecem....

 

Ale do rzeczy. Znajdź w necie , choć jeden post do omegi , w którym ktoś zgłasza , że zawiódł uszczelniacz "czołowy".

Wszystkie tematy , "narzekają" na uszczelniacz "tylny" pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów....

Innych opcji nie ma= nawet nikt nie narzeka na uszczelnienie pompy olejowej , ( zakładając , że zdają sobie z tego sprawę )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obiektywnie rzecz biorąc oba elementy są w misce olejowej......

Vertix, czy to ty piszesz czy ktoś za ciebie ?

Smok jest w misce ale pompa już nie. Co nie zmienia faktu że do wymiany tych elementów trzeba miskę zdejmować.

 

A co do uszczelniacza to może i masz racje że nie cieknie. Co nie znaczy że nie należy zwrócić na niego uwagi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiektywnie rzecz biorąc oba elementy są w misce olejowej......

Nie do końca - oba elementy są w skrzyni korbowej ale w misce olejowej jest tylko smok. Rodzina silników EKOTEC ma podobnie zamontowaną pompę oleju.

 

Odnośnie wycieków z przodu silnika - czasem puści nie uszczelniacz a uszczelka wtedy wymieniasz też uszczelniacz.

Vertiks - a na fotce wklejonej w moim poprzednim poście właśnie widać jak "Omega z przodu nie cieknie".

Może i w omedze nikt na wycieki oleju z przodu silnika nie narzeka - bo ściekają na tył silnika.

Dlatego też pisałem żeby zwrócić uwagę, zlokalizować, osuszyć wilgoć i obserwować - nie wymieniać a obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności