Skocz do zawartości

Szarpanie falujące obroty po założeniu lpg


Gość maximus925

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maximus925

Witam
Vctra c x18xer 2008r
LPG firmy LPG TECH
Wszystko zaczęło się po wymianie czujnika temperatury, rozrządu i założeniu LPG dodatkowo wymieniłem świece, cewkę.
po dwóch tygodniach samochód zaczął szarpać na zimnym przy ruszaniu takie bardzo szybkie małe szarpnięcia.
potem zaczęły być problemy ze zwiększonymi obrotami na zimnym dochodziły przez kilka sekund do 1200 obr/m po czym wracały do prawidłowych.
przy ruszaniu potrafił się tak zamulić że w miejscu stał i prawie gasł.
Wszystko działo się na zimnym po zagrzaniu problem z ruszaniem ustępował szarpanie było zauważalnie mniejsze.
czyszczenie przepustnicy znacznie zmniejszyło problemy z ruszaniem, szarpanie zostało.
Przy odpalaniu na zimnym słychać takie kliknięcie jak by od klapki przepustnicy

Myśląc że to może być problem odmy brudzącej przepustnicę pozbyłem się jej w postaci luźnego węża i zaślepienia powrotu do przepustnicy
Niestety olej zaczął z pod korka wyłazić bo ten wąż się zagiął. Wąż wyprostowałem korek wymieniłem ale uszczelka od klawiatury zaczęła przepuszczać. uszczelka już wymieniona

W lecie problem był znacznie zmniejszony dopiero jak temperatura spada to objawy się nasilają.

Zakładałem starą cewkę
Ostatnio wymieniłem świece- bez zmian
Wymieniłem przepływomierz, wymazałem ecu- problem przy ruszaniu niemal zniknął
Zaznaczę że nigdy nie ma żadnych błędów w sterowniku
Gdy wszystko się naprawdę dobrze zagrzeje to problem jest niezauważalny

Nie mam niestety dostępu do kogoś kompetentnego ;/
Czy LPG może być przyczyną jakaś nieszczelność czy coś?
Poradzono bi by odpiąć map sensor i sprawdzić jak się zachowa silnik ale nie mogę znaleźć informacji gdzie on się znajduje w moim silniku.
Czy macie może jakieś pomysły w co ręce włożyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze primo: XER-a się nie gazuje bo to nie jest silnik do gazu.

Po drugie :

 

 

wymazałem ecu- problem przy ruszaniu niemal zniknął

Rozwiązanie już masz. Rozjechane mapy benzyny na skutek niewłaściwej regulacji LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę.

Albo kilka KM, albo oszczędności.

To nie idzie w parze.

 

 

 

W lecie problem był znacznie

Hmmm, let, letowi, lecie, wiesz, o czym piszesz? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maximus925

Pierwsze primo: XER-a się nie gazuje bo to nie jest silnik do gazu.

Po drugie :

 

 

Rozwiązanie już masz. Rozjechane mapy benzyny na skutek niewłaściwej regulacji LPG.

Sterownik lpg pobiera informacje z ecu benzyny nie na odwrót.

 

Jeżeli winny był by gaz to na benzynie powinien pracować normalnie.

Ludzie zakładają do tego silnika lpg i problemów nie mają. Jedyne o czym się wspomina to o kontroli luzów zaworowych.

 

Ciesze się że moje zawiłości językowe kolega rafalgrzegorz rozwiązał bezbłędnie.

 

W takim razie który element podaje złe parametry dla sterownika silnika, i jak to sprawdzić?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik lpg pobiera informacje z ecu benzyny nie na odwrót.

 

Błąd.

Sterownik LPG jest programowany na podstawie sterownika Pb.

Sterownik Pb ma opcję przyuczania się do gorszego-lepszego paliwa a co za tym idzie jeżeli LPG źle wyregulowane to sterownik Pb uczy się złych ustawień i to rozwala mapy Pb.

 

 

 

 

Jeżeli winny był by gaz to na benzynie powinien pracować normalnie.

 

 

 

Tak powinien pracować normalnie ale po wyłaczeniu LPG i przejechaniu kilku-kilkudziesięciu kilometrów aż korekty wrócą do swoich wartości.

 

 

 

Ludzie zakładają do tego silnika lpg i problemów nie mają. Jedyne o czym się wspomina to o kontroli luzów zaworowych.

 

Mają,mają

Jeżeli trafisz na dobrego gazownika to jest ok.Do tego luzy na zaworach.

Jak będziesz dbał to będziesz miał.

 

 

Co do sprawdzenia to potrzebny interfejs do diagnostyki i przejechać się na Pb sprawdzając jak się korekty krótko i długoterminowe układają,potem przełączasz się na LPG i ponownie sprawdzasz jak idą korekty Pb.

Jeżeli się różnią to masz do regulacji LPG.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik lpg pobiera informacje z ecu benzyny nie na odwrót.

 

Jeżeli winny był by gaz to na benzynie powinien pracować normalnie.

Ludzie zakładają do tego silnika lpg i problemów nie mają. Jedyne o czym się wspomina to o kontroli luzów zaworowych.

 

Ciesze się że moje zawiłości językowe kolega rafalgrzegorz rozwiązał bezbłędnie.

 

W takim razie który element podaje złe parametry dla sterownika silnika, i jak to sprawdzić?

 

 

Bzdury piszesz aż miło. Widać całkowity brak doświadczenia w zakresie funkcjonowania i serwisowania LPG sekwencyjnego.

Kwestia gazowania - problem leży nie tylko w luzach zaworowych ale i w tym, że głowica nie posiada utwardzonych gniazd zaworowych. Przekonasz się o tym po 40-50kkm na gazie, kiedy przyjdzie wymienić głowicę lub zapłacić czapkę pieniędzy za jej regenerację. Ale z czasem dopiero przyznasz mi rację. Ludzie gazują i problemów nie mają do chwili, gdy zacznie się wypadanie zapłonów i konieczność wymiany lub gruntownej naprawy głowicy. Potem dziwnym trafem zmieniają zdanie.

Co do regulacji luzów - instrukcja serwisowa GM wskazuje, że luzy powinno się sprawdzać i ew. regulować co 150kkm i dotyczy to silnika benzynowego Opla. Instrukcja serwisowa również wskazuje, że LPG może być stosowane tylko do niektórych silników. Akurat cała rodzina XER z Opla nie jest wskazana do pracy na LPG. Chevrolet, owszem, 1.8 XER był dostępny z fabrycznym LPG lecz ten silnik ma inną głowicę. Twarde szklanki ale utwardzone gniazda. Notabene numer głowicy jest inny niż w wypadku silnika bez LPG.

 

Regulację sekwencji powinno się wykonywać w warunkach drogowych opierając się tylko i wyłącznie na czasach wtrysku. Jadąc na danym odcinku stosować takie same warunki pracy silnika i porównywać czasy wtrysku na LPG i na Pb. Wszelkie różnice rzędu pow. 10% powinno się zniwelować przez wydłużenie lub skrócenie czasu wtrysku gazu aż do momentu, gdy czas wtrysku benzyny wynosi tyle samo i na benzynie i na gazie. To tak krótko. Na forum pisałem obszernie o regulacji sekwencji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sterownik LPG jest programowany na podstawie sterownika Pb. Sterownik Pb ma opcję przyuczania się do gorszego-lepszego paliwa a co za tym idzie jeżeli LPG źle wyregulowane to sterownik Pb uczy się złych ustawień i to rozwala mapy Pb.

 

Święte słowa...

 

 

 

Bzdury piszesz aż miło. Widać całkowity brak doświadczenia w zakresie funkcjonowania i serwisowania LPG sekwencyjnego.

 

Tu kolega się nie przygotował do tematu vide sekwencja 4 generacji/sekwencja....

 

http://www.motofakty.pl/artykul/porownanie-instalacji-gazowych-jaki-system-lpg-wybrac.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość maximus925

Dziękuje Panowie
Dopóki nie będę miał możliwości wizyty u gazownika chce rozłączyć instalcje obd sterownika lpg by korekt nie pobierał automatycznie z PB, nazbierać mape dla sterownika benzyny przez kilkadziesiąt kilometrów, wykasować mape lpg w sterownik, potem właczyć autoadaptacje lpg i tak już zostawić.
Czy doraźnie można tak to wszystko przeprowadzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności