Gość bedlamite Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Witam. Ostatnio w mojej viki na silniku pojawiły się wycieki oleju. Okazało się że olej leje się z każdego możliwego miejsca a na dodatek silnik zaczyna dymić na niebiesko i stracił kompresję. W zaistniałej sytuacji w mojej głowie narodziły się dwa pomysły. 1. Remont aktualnego silnika C20NE 115km. 2. SWAP na C20XE 150km. Jednak nie wiem na jakie koszty muszę się przygotować (części + robocizna) przy generalnym remoncie silnikia. Bardziej opłacalna jest naprawa aktualnego silnika czy SWAP na C20XE? Jaki może być przybliżony koszt remontu silnika C20NE?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Weź pod uwagę że silnik który kupisz może mieć za chwilę podobną awarię - to jest zawsze loteria. No i koszty bo i wiązka i skrzynia i pewnie hamulce zawieszenie itd. Koszty spore. Remont? Zależy tak naprawdę od stanu auta. Vectra A to dość wiekowe auto i jest sens jeśli jest w super stanie blacharskim i planujesz kilka lat pośmigać. Koszty? Sky is no limit wszystko zależy jak chcesz go zrobić i co naprawdę mu dolega. Możliwe że będzie konieczność honowania cylindrów, wprasowania tulei, wymianę tłoków na nadwymiar, może panewki i szlif wału, obróbka głowicy, graty, robocizna - to się okaże po rozbiórce. Jeśli chcesz mieć motor jak z fabryki to niestety, 2.5tys zł to może być mało. Kumpel robił kompleksowo w Merivie 1.6 16V - panewki, obróbka walu, tuleje w cylindrach, tłoki nowe, chwilę przed robił kompleksowo głowicę to się wysypał dół i w sumie coś koło 7tys zł wyszło. Auto ma dożywotkę już z wiadomych względów, ale motor lepszy niż z fabryki, grama oleju nie wciaga a trochę ma już nalatane.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bedlamite Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Blacharkę doprowadziłem do bardzo dobrego stanu. Na karoserii rdza pojawiła się tylko w jednym miejscu. Podłoga także została kompleksowo naprawiona i zabezpieczona. Ogólnie w auto włożyłem sporo pieniążków. A poza tym przywiązałem się do tego auta. Na chwilę obecną jestem w stanie zainwestować 3000zł w naprawę/remont silnika. Postaram się zapytać zaprzyjaźnionego mechanika o wycenę. Jeśli ktoś miał styczność z tematem remontu c20ne proszę o informację Z góry dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie da się kupić nie zaszlachtowanego c20xe. A jak się da, to będzie kosztował 2 razy tyle co całe auto. Jeśli blok jest jeszcze dobry (szlifierz musi ocenić) to nie ma jakiejś tragedii. Pierścienie, panewki, robota głowicy, nowy rozrząd i jazda. Jak blok złom, to wolałbym wyszukać ogłoszenie jakiegoś anglika i najpierw obejrzeć i posłuchać pracy silnika, a potem brać się za swap. Najrozsądniej będzie x20xev - jest tego dużo, da się trafić w świetnej kondycji i jedzie niebo lepiej niż NE. W zasadzie to taka przekładka silnika wyjdzie z połowę taniej, niż reanimacja trupa. Robiłem sporo silników oplowskich, swoje NE, XEV, XE, ale drugi raz chyba bym się tych robótek nie podejmował - nie opłaca się finansowo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 3kPLN mało na remont. I mało na dające szansę c20xe. Można kupić c20xe, nawet za 800PLN, tylko co to jest? Idź za radą Arkosa. Chyba, że chcesz tylko zmienić pierścionki, panewki i już, wtedy z rok tanio pojeździsz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bedlamite Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Gdzie mogę szukać rozbitka lub anglika z silnikiem x20xev? Przejrzałem popularne portale, ale może macie jakieś sprawdzone źródła?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Możesz spytać na forum gsi. User omega1217 Kiedyś przyprowadzał gsi - pierwszy silnik miałem od niego. Teraz też ople sprowadza, ale musisz jakoś złapać do niego kontakt. Jest z Sieradza - Grzesiek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Klocu Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Ja bym zrobił remont. Kompletnie głowicę, pierścionki i panewki. Po rozebraniu będzie dopiero widać czy cylindry są do roboty czy nie. Kupisz silnik do swapa i tak nie wiesz co w nim siedzi a rozrząd i tak do roboty. Jak wyremontujesz to przynajmniej wiesz co masz. Dużo zależy od tego jakiego masz mechanika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.