Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Corsa b x12sz błędy sondy lambda


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 luty 2017 - 18:53

Witam

Kilka dni temu zaświeciła się na chwilę check engine odczytałem kod 13 - "Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód" . Jako że wydaje mi się że zaczął palić więcej i sonda miała 150tyś przebiegu wymieniłem ją na nową.

 

Dziś po wymianie znów check engine odczytałem kod 44 - "Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna"

 

Nie mam LPG a kontrolka check engine świeci się przez chwilę w momencie kiedy termostat otwiera duży obieg chłodzenia silnika. W momencie kiedy temp. spada kontrolka się wyłącza. Czy jest to reguła zaobserwuję w kolejnych dniach.

 

Miał ktoś może taki przypadek może ma ktoś jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 luty 2017 - 19:15

Sprawdź sobie po zagrzaniu silnika do temp. roboczej zasilanie sondy.

Odepnij wtyczkę i zmierz napięcie między wtyczką ( od strony sterownika) a masą i ma być 0.43-0.47V na włączonym zapłonie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   rafaln1

rafaln1

    Rafał

  • Administrator
  • 3636 postów
  • LokalizacjaSzlak Piastowski...
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Spalinowy
  • Nadwozie:Blaszane
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 luty 2017 - 22:01

sonda miała 150tyś przebiegu wymieniłem ją na nową

 

Oryginalną, zamiennik, czy internetowo zakupiony rzekomy oryginał?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 luty 2017 - 20:39

 

Oryginalną, zamiennik, czy internetowo zakupiony rzekomy oryginał?

 

jakiś zamiennik firmy VEMO dobrany wg. producenta w sklepie motoryzacyjnym

 

 

 

Sprawdź sobie po zagrzaniu silnika do temp. roboczej zasilanie sondy.

Odepnij wtyczkę i zmierz napięcie między wtyczką a masą i ma być 0.43-0.47V na włączonym zapłonie.

sprawdziłem napięcie 0,14-0,16 V

gdzie dalej szukać przyczyny?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 luty 2017 - 21:01

Jedź po przewodzie.Czy nie ma gdzieś przebić do masy i tak samo sprawdź w sterowniku pin B11.Tam powinno być tak samo jak ci podałem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 luty 2017 - 01:47

Jedź po przewodzie.Czy nie ma gdzieś przebić do masy i tak samo sprawdź w sterowniku pin B11.Tam powinno być tak samo jak ci podałem.

Tzn kabel do pinu B11 sterownika mam sprawdzić czy nie ma też gdzieś przebicia do masy? Dobrze zrozumiałem?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 luty 2017 - 09:17

Tak.

Pin B11 to wyjście na sondę.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 17:34

Wracam z problemem bo cały czas powraca. Włącza się CE błąd 44 "uboga mieszanka" do tego czasami szarpie tzn jakby się nie wkręcał na obroty szczególnie na wyższych biegach. Świece są trochę okopcone. Spalanie jest ok. czyli nie może być przyczyną układ zasilania paliwem. Świece są nowe na kablach nie ma przebicia. Cewka raczej nie bo wtedy rwałby podczas deszczów i dużej wilgoci powietrza a tak nie jest. Sonda lambda też jest nowa i sprawna. Obstawiam na zbyt dużą ilość powietrza i elementy związane z jego podawaniem. W pokrywie przepustnicy jest jakiś mechanizm z dwoma wężykami bez elektroniki który steruje zaworem przed filtrem powietrza. Jeden wężyk idzie do zaworu przed filtrem powietrza a drugi chyba za przepustnicę. Czy wie ktoś jak to działa i czy faktycznie może się zepsuć ten mechanizm w pokrywie przepustnicy i mieć wpływ na błędne podawanie ilości powietrza?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 styczeń 2018 - 17:40

Ten przed filtrem to podciśnienie na klapkę ciepłe-zimne.(powietrze do filtra)

 

Ale co oznacza że sonda dobra bo nowa.

Pomierzyłeś jak ci pisałem czy do niej dochodzi prąd?

Czy w ogóle sonda pracuje?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 17:43

Ten przed filtrem to podciśnienie na klapkę ciepłe-zimne.(powietrze do filtra)

 

Ale co oznacza że sonda dobra bo nowa.

Pomierzyłeś jak ci pisałem czy do niej dochodzi prąd?

Czy w ogóle sonda pracuje?

 

Tak sonda jest ok pomierzona



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse