adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Robisz tak: Wypinasz wtyczkę od sterownika i do pinu B11 w sterowniku podpinasz woltomierz.Włączasz zapłon i wtedy na włączonym zapłonie i nie odpalonym silniku na tym pinie B11 w sterowniku ma być 0.43-0.47 V Aby zmierzyć czy sonda prawidłowo pracuje wpinasz wtyczkę do sterownika,wpinasz się woltomierzem do przewodu od sondy, odpalasz silnik i po jakimś czasie sonda powinna oscylować 0.1-0.9V. Po jakimś czasie piszę bo sonda musi się zagrzać i wtedy zaczyna pracować. Przewód od sterownika B11 do sondy to zielony   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 ok Pomierzyłem z tym że PIN B11 jest raczej po lewej stronie złącza sterownika. Sprawdziłem podpinając kabel od sondy z wtyczką która idzie do sterownika na ciągłość. Więc PIN B11 po lewej na wyjściu ze sterownika pokazuje 0,87V. Ten po prawej który mi podałeś pokazywał na wyjściu ze sterownika10V.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 W każdym razie do sondy ma iść przewód zielony. Ten co masz 10 V to kolor przewodu jest niebiesko-czerwony.To jest do czujnika prędkości. I według autodaty ma się zmieniać po pokręceniu kołem i oscylować 0-12V. Ale zajmijmy się sondą Czyli wyszło że sterownik podaje za duże napięcie na sondę. Autodata podaje że ma być 0.43-0.47 V a u ciebie jest 0.87 V Więc według mnie sterownik do sprawdzenia. Ale najpierw jeszcze ja bym skasował błąd który ci wywaliło (44). I jeszcze raz pomierzyć. Może być tak że ten błąd zablokował sygnał wychodzący ze sterownika na sondę na tej wartości i teraz trzeba skasować bład i zmierzyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Jutro zmierzę jeszcze raz sondę bo czytałem inny wątek : http://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/ "Pomierzyłem dzisiaj sonde, wykorzystując metodę "na szpilke". Była ona podłączona do przewodu zasilającego. I tak...po ok 2 min. pracy silnika na biegu jałowym pomiar wyniósł ok. 0,5 V a po dodaniu gazu dochodziło do 0,8 V, wartości te rosły i spadały dosyć płynnie, bez "wariowania". Rozłączyłem później sonde i zmierzyłem wartość między zasilaniem a masą, wyszło 0,16 V. Co sądzicie o takich wynikach...czy to sonda jest przyczyną usterki" Po odpięciu wtyczki z sondy też miał takie samo napięcie jak u mnie. Jutro zmierzę na wpiętej sondzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Tak jak pisałem wcześniej. Sonda ma pracować. Najlepiej jak pracuje 0.1-0.9 V Ale że tak powiem pozycja startowa sygnału sondy wychodzącego ze sterownika po każdorazowym zgaszeniu silnika i włączeniu zapłonu powinna być jak pisze autoadata 0,43-0.47 V. Dopiero potem gdy sonda sie nagrzeje wtedy sprawna powinna oscylować 0.1-0.9 V Ale jezeli ten sygnał wychodzący ze sterownika jest inny niż podaje autodata to coś się dzieje ze sterownikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 (edytowane) Też czytałem że zakres który podajesz czyli 0,43-0,47V to skład mieszanki prawidłowy. Wyższe napięcia to mieszanka bogata niższe to uboga http://corsa-b.cba.pl/sonda.htm Jutro sprawdzę. Z ciekawości wykręciłem sonde i w jej wnętrzu były łupiny chyba tej ceramicznej powłoki ochronnej. Tak jakby część powłoki skruszała i odpadła. To tylko oględziny wizualne pomiary jutro. Edytowane 9 Stycznia 2018 przez bolo75   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Zmierzone na wpiętym czujniku 0,16-0,23V. Coś mi się wydaje że ta sonda jest uszkodzona tym bardziej że po wykręceniu były w niej łupiny powłoki ceramicznej tak jakby odpadła. Z jednej strony jest a z drugiej całkiem zeszła.Tak z ciekawości bo zanim wymieniłem sondę był błąd 13 "sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód" Pytanie co może być przyczyną takiego błędu czy tylko sonda czy może coś jeszcze?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 No i problem rozwiązany. Przyczyną była sonda lambda która od samego początku stopniowo padała. Po wymianie sondy na droższą w założeniu lepszą silnik pracuje równo, nie ma błędu ubogiej mieszanki. Tak więc wszystkie założenia o złych napięciach gdzieś na sterowniku czy połączeniu sterownik-sonda okazały się błędne.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Ciekawe na jak długo zamiennik da rade - jeżeli znów się zaczną kłopoty to wiesz gdzie szukać i że najlepiej oryginału - opel jakoś nie lubi zamienników.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Tak więc wszystkie założenia o złych napięciach gdzieś na sterowniku czy połączeniu sterownik-sonda okazały się błędne. A co ci pisałem w poście nr 9? Miałeś błąd sondy ale upierałeś się że sprawna. No wiec trzeba robić pomiary sterownika skoro sonda sprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.