Skocz do zawartości

Corsa b x12sz błędy sondy lambda


bolo75

Rekomendowane odpowiedzi

Robisz tak:

Wypinasz wtyczkę od sterownika i do pinu B11 w sterowniku podpinasz woltomierz.Włączasz zapłon i wtedy na włączonym zapłonie i nie odpalonym silniku na tym pinie B11 w sterowniku ma być 0.43-0.47 V

 

Aby zmierzyć czy sonda prawidłowo pracuje wpinasz wtyczkę do sterownika,wpinasz się woltomierzem do przewodu od sondy, odpalasz silnik i po jakimś czasie sonda powinna oscylować 0.1-0.9V.

Po jakimś czasie piszę bo sonda musi się zagrzać i wtedy zaczyna pracować.

 

 

Przewód od sterownika B11 do sondy to zielony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ok


Pomierzyłem z tym że PIN B11 jest raczej po lewej stronie złącza sterownika. Sprawdziłem podpinając kabel od sondy z wtyczką która idzie do sterownika na ciągłość. Więc PIN B11 po lewej na wyjściu ze sterownika pokazuje 0,87V.

Ten po prawej który mi podałeś pokazywał na wyjściu ze sterownika10V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie do sondy ma iść przewód zielony.

Ten co masz 10 V to kolor przewodu jest niebiesko-czerwony.To jest do czujnika prędkości.

I według autodaty ma się zmieniać po pokręceniu kołem i oscylować 0-12V.

 

Ale zajmijmy się sondą

Czyli wyszło że sterownik podaje za duże napięcie na sondę.

Autodata podaje że ma być 0.43-0.47 V a u ciebie jest 0.87 V

Więc według mnie sterownik do sprawdzenia.

Ale najpierw jeszcze ja bym skasował błąd który ci wywaliło (44).

I jeszcze raz pomierzyć.

 

Może być tak że ten błąd zablokował sygnał wychodzący ze sterownika na sondę na tej wartości i teraz trzeba skasować bład i zmierzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zmierzę jeszcze raz sondę bo czytałem inny wątek : http://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/

 

"Pomierzyłem dzisiaj sonde, wykorzystując metodę "na szpilke". Była ona podłączona do przewodu zasilającego. I tak...po ok 2 min. pracy silnika na biegu jałowym pomiar wyniósł ok. 0,5 V a po dodaniu gazu dochodziło do 0,8 V, wartości te rosły i spadały dosyć płynnie, bez "wariowania". Rozłączyłem później sonde i zmierzyłem wartość między zasilaniem a masą, wyszło 0,16 V. Co sądzicie o takich wynikach...czy to sonda jest przyczyną usterki"

 

Po odpięciu wtyczki z sondy też miał takie samo napięcie jak u mnie. Jutro zmierzę na wpiętej sondzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej.

Sonda ma pracować.

Najlepiej jak pracuje 0.1-0.9 V

 

Ale że tak powiem pozycja startowa sygnału sondy wychodzącego ze sterownika po każdorazowym zgaszeniu silnika i włączeniu zapłonu powinna być jak pisze autoadata 0,43-0.47 V.

Dopiero potem gdy sonda sie nagrzeje wtedy sprawna powinna oscylować 0.1-0.9 V

 

Ale jezeli ten sygnał wychodzący ze sterownika jest inny niż podaje autodata to coś się dzieje ze sterownikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem że zakres który podajesz czyli 0,43-0,47V to skład mieszanki prawidłowy. Wyższe napięcia to mieszanka bogata niższe to uboga http://corsa-b.cba.pl/sonda.htm

 

Jutro sprawdzę.


Z ciekawości wykręciłem sonde i w jej wnętrzu były łupiny chyba tej ceramicznej powłoki ochronnej. Tak jakby część powłoki skruszała i odpadła. To tylko oględziny wizualne pomiary jutro.

Edytowane przez bolo75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzone na wpiętym czujniku 0,16-0,23V. Coś mi się wydaje że ta sonda jest uszkodzona tym bardziej że po wykręceniu były w niej łupiny powłoki ceramicznej tak jakby odpadła. Z jednej strony jest a z drugiej całkiem zeszła.

Tak z ciekawości bo zanim wymieniłem sondę był błąd 13 "sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód" Pytanie co może być przyczyną takiego błędu czy tylko sonda czy może coś jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i problem rozwiązany. Przyczyną była sonda lambda która od samego początku stopniowo padała. Po wymianie sondy na droższą w założeniu lepszą silnik pracuje równo, nie ma błędu ubogiej mieszanki. Tak więc wszystkie założenia o złych napięciach gdzieś na sterowniku czy połączeniu sterownik-sonda okazały się błędne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe na jak długo zamiennik da rade - jeżeli znów się zaczną kłopoty to wiesz gdzie szukać i że najlepiej oryginału - opel jakoś nie lubi zamienników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak więc wszystkie założenia o złych napięciach gdzieś na sterowniku czy połączeniu sterownik-sonda okazały się błędne.

 

 

A co ci pisałem w poście nr 9?

Miałeś błąd sondy ale upierałeś się że sprawna.

No wiec trzeba robić pomiary sterownika skoro sonda sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności