Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Corsa b x12sz błędy sondy lambda


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 styczeń 2018 - 22:28

Robisz tak:

Wypinasz wtyczkę od sterownika i do pinu B11 w sterowniku podpinasz woltomierz.Włączasz zapłon i wtedy na włączonym zapłonie i nie odpalonym silniku na tym pinie B11 w sterowniku ma być 0.43-0.47 V

 

Aby zmierzyć czy sonda prawidłowo pracuje wpinasz wtyczkę do sterownika,wpinasz się woltomierzem do przewodu od sondy, odpalasz silnik i po jakimś czasie sonda powinna oscylować 0.1-0.9V.

Po jakimś czasie piszę bo sonda musi się zagrzać i wtedy zaczyna pracować.

 

 

Przewód od sterownika B11 do sondy to zielony


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2018 - 11:52

ok


Pomierzyłem z tym że PIN B11 jest raczej po lewej stronie złącza sterownika. Sprawdziłem podpinając kabel od sondy z wtyczką która idzie do sterownika na ciągłość. Więc PIN B11 po lewej na wyjściu ze sterownika pokazuje 0,87V.

Ten po prawej który mi podałeś pokazywał na wyjściu ze sterownika10V.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2018 - 14:36

W każdym razie do sondy ma iść przewód zielony.

Ten co masz 10 V to kolor przewodu jest niebiesko-czerwony.To jest do czujnika prędkości.

I według autodaty ma się zmieniać po pokręceniu kołem i oscylować 0-12V.

 

Ale zajmijmy się sondą

Czyli wyszło że sterownik podaje za duże napięcie na sondę.

Autodata podaje że ma być 0.43-0.47 V a u ciebie jest 0.87 V

Więc według mnie sterownik do sprawdzenia.

Ale najpierw jeszcze ja bym skasował błąd  który ci wywaliło (44).

I jeszcze raz pomierzyć.

 

Może być tak że ten błąd zablokował sygnał wychodzący ze sterownika na sondę na tej wartości i teraz trzeba skasować bład  i zmierzyć.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2018 - 15:37

Jutro zmierzę jeszcze raz sondę bo czytałem inny wątek : http://forum.opel24....boga-mieszanka/

 

"Pomierzyłem dzisiaj sonde, wykorzystując metodę "na szpilke". Była ona podłączona do przewodu zasilającego. I tak...po ok 2 min. pracy silnika na biegu jałowym pomiar wyniósł ok. 0,5 V a po dodaniu gazu dochodziło do 0,8 V, wartości te rosły i spadały dosyć płynnie, bez "wariowania". Rozłączyłem później sonde i zmierzyłem wartość między zasilaniem a masą, wyszło 0,16 V. Co sądzicie o takich wynikach...czy to sonda jest przyczyną usterki"

 

Po odpięciu wtyczki z sondy też miał takie samo napięcie jak u mnie. Jutro zmierzę na wpiętej sondzie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2018 - 16:34

Tak jak pisałem wcześniej.

Sonda ma pracować.

Najlepiej jak pracuje 0.1-0.9 V

 

Ale że tak powiem pozycja startowa sygnału sondy wychodzącego ze sterownika po każdorazowym zgaszeniu silnika i włączeniu zapłonu powinna być jak pisze autoadata 0,43-0.47 V.

Dopiero potem gdy sonda sie nagrzeje wtedy sprawna powinna oscylować 0.1-0.9 V

 

Ale jezeli ten sygnał wychodzący ze sterownika jest inny niż podaje autodata to coś się dzieje ze sterownikiem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2018 - 19:05

Też czytałem że zakres który podajesz czyli 0,43-0,47V to skład mieszanki prawidłowy. Wyższe napięcia to mieszanka bogata niższe to uboga http://corsa-b.cba.pl/sonda.htm

 

Jutro sprawdzę.


Z ciekawości wykręciłem sonde i w jej wnętrzu były łupiny chyba tej ceramicznej powłoki ochronnej. Tak jakby część powłoki skruszała i odpadła. To tylko oględziny wizualne pomiary jutro.


Użytkownik bolo75 edytował ten post 09 styczeń 2018 - 19:06

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2018 - 19:13

Zmierzone na wpiętym czujniku 0,16-0,23V. Coś mi się wydaje że ta sonda jest uszkodzona tym bardziej że po wykręceniu były w niej łupiny powłoki ceramicznej tak jakby odpadła. Z jednej strony jest a z drugiej całkiem zeszła.

Tak z ciekawości bo zanim wymieniłem sondę był błąd 13 "sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód" Pytanie co może być przyczyną takiego błędu czy tylko sonda czy może coś jeszcze?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse