Skocz do zawartości

Temperatura pracy termostatu astra 1,6 115KM Z16XER


Gość loloslol

Rekomendowane odpowiedzi

Gość loloslol

Witam Wszystkich,

To mój pierwszy post na tym forum, ostatnio stałem się posiadaczem Astry H 1,6 115KM Z16XER z 2009 roku. W najbliższym czasie do auta zostanie założona instalacja gazowa, przed montażem umówiłem się z gazownikiem w celu sprawdzenia parametrów. Gazownik stwierdził, że chłodnica jest nienaturalnie ciepła i kazał sprawdzić poprawność działania termostatu. Termostat według danych producenta powinien się otwierać przy 105 stopni. Poczytałem trochę na forum i różnie ludzie mówią o tej temperaturze. Włączyłem u siebie tryb serwisowy i sprawdziłem na kilku trasach oraz na postoju, generalnie temperatura wzrasta płynnie do ok 97 stopni po czym spada do ok 88 stopni i ponownie wzrasta do ok 97 i spada do 88 i tak cyklicznie. Widać stąd, że termostat jako taki pracuje, natomiast niepokoi mnie trochę temperatura otwarcia, która różni się o kilka stopni od zadeklarowanej przez producenta. Chciałbym poprosić posiadaczy autek z motorem Z16XER o sprawdzenie w trybie serwisowym jak się zmienia u Was temperatura? Jest to dla mnie o tyle istotne, że mając różne doświadczenia z instalacjami gazowymi wiem, że aby możliwe było precyzyjne zestrojenie instalacji konieczne jest poprawne działanie silnika na benzynie, a temperatura pracy silnika jak wiadomo jest kluczowym parametrem. Z góry dzięki za wsparcie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się najpierw zastanów czy na pewno chcesz zakładać do tego silnika LPG.

Ma nie przystosowaną głowicę do LPG i ręczna regulacja zaworów.

 

Upewnij się że to na prawdę solidny gaziarz i umie sobie poradzić z wyregulowaniem instalacji tak aby nie stwarzała problemów.

 

Ogólnie gazowanie XER-ów jest nie wskazane

 

I mała lektura http://quest-serwis.pl/?p=338

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość loloslol

Ty się najpierw zastanów czy na pewno chcesz zakładać do tego silnika LPG.

Ma nie przystosowaną głowicę do LPG i ręczna regulacja zaworów.

 

Upewnij się że to na prawdę solidny gaziarz i umie sobie poradzić z wyregulowaniem instalacji tak aby nie stwarzała problemów.

 

Ogólnie gazowanie XER-ów jest nie wskazane

 

I mała lektura http://quest-serwis.pl/?p=338

 

Dzięki za sugestię, przerabiałem już autko z identyczną regulacją zaworów i gazem, istotnie jest to temat newralgiczny i z pewnością wiążący się z koniecznością częstrzej weryfikacji luzów na wylocie, między innymi stąd prośba o weryfikację temperatury otwarcia termostatu, jeśli parametry pracy silnika są poprawne, a skład mieszanki prawidłowy z zaworami nie powinno się nic złego dziać. Na szczęście znalazłem odpowiedniego gazownika, nie jest tanio, ale solidnie i fachowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość loloslol

Dzięki za link, widziałem ten materiał już wcześniej ale nadal nie mam pewności co do poprawnej temperatury pracy mojego silnika. Idąc za wskazówkami z materiału wideo mój termostat otwiera się za wcześnie, stąd też prośba do Forumowiczów posiadających Z16XER o sprawdzenie zachowania temperatury w testmodzie, pozwoli mi to odnieść moje parametry do innych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość loloslol

Witam Wszystkich,

Czy udało się komuś może zerknąć na pomiar temperatury w testmodzie? Chodzi o osiągane maksimum oraz do jakiej wartości spada temperatura po otwarciu termostatu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość splitz070

Witam. Panowie po wymianie termostatu (na orginalny) i upływie ok ośmiu miesięcy wywaliło mi błąd ECN 218217 czyli p2182-17 tak? Czujniki przy termostacie sprawdzone w tym jeden (ten droższy) wymieniony. Na komputerze w Test Mode wskazania zmieniły się na wartości otwierania/zamykania termostatu? Od ok 85-96 stopni, a przed pojawieniem się błędu 102-106 stopni Celsjusza. Te ostatnie wartości to jest jakaś średnia wyliczana z czujników? Za co się teraz zabrać? Termostat wymieniony po raz drugi i możliwe że niepotrzebnie bo jedyne co udało mi się wygrzebać to dwie informacje, jedna na anglojęzycznym forum, a druga na elektrodzie że problem tkwi w wiązce lub wtyczce lub czujniku w okolicach chłodnicy ( załączony screen).
Byłbym wdzięczny za pomoc.2c7dc067609d2c179c60407d9a7319a1.jpg

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności