Skocz do zawartości

koło pasowe wału


Gość andrias

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie forumowicze jestem tu nowy i jak coś zrobie nie tak to mnie od razu nie duście,problem mój polega na tym że nie wiem w którym miejscu i jak zablokować wał korbowy w celu odkręcenia koła pasowego wieloklinowego w silniku 1,9DTI.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej zakupić elektryczny klucz udarowy https://www.google.ie/search?q=elektryczny+klucz+udarowy&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwic5cKw8I3SAhXqKsAKHY9mC80Q_AUICCgB&biw=1366&bih=604

Przyda się też w przyszłości do innych opornych śrub.

 

Popytaj też wśród znajomych mechaników- może ktoś ma i udostępni na kilka minut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej zakupić elektryczny klucz udarowy https://www.google.ie/search?q=elektryczny+klucz+udarowy&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwic5cKw8I3SAhXqKsAKHY9mC80Q_AUICCgB&biw=1366&bih=604

Przyda się też w przyszłości do innych opornych śrub.

 

Popytaj też wśród znajomych mechaników- może ktoś ma i udostępni na kilka minut.

mają ale pneumatyki a ja nie mam luftu,gdzieś czytałem że można na wieńcu zębatym koła zamachowego ale nie jestem pewny bo pod autem jeszcze nie byłem i chciał bym wiedzieć co i jak zanim rozkopię prawą strone i nie będę się mógł ruszyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsza metoda to porządny klucz z przedłużką oparty o podłoże lub o półośkę i kilka strzałów rozrusznikiem.

Ostatnio w Polówce z 86 roku nie ruszana śruba od nowości poddała się za 6 strzałem.

Żadne udary nie dawały rady nawet te od ciężarówek.(był kolega w zajezdni autobusowej aby mu odkręcili)

Dopiero u mnie w garażu trochę zabawy z rozrusznikiem i się poddała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego odkręcania nie za bardzo mam zaufanie musi być jakiś sposób na zablokowanie wału bo chyba w ASO nie stosują tej metody a koła odkręcają,czyżby była tylko jedna metoda klucz udarowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniałem i się naooglądałem filmików, jak ludzie do koła pasowego spawali długi profil/kątownik żeby go zaprzeć o podłoże i dopiero walczyli z kluczem i przedłużką. Przez to myślałem, że nie dam rady go samemu odkręcić, a tylko dotknąłem pneumatem i puścił. Nie wiem jak jest w 1.9, ale w 2.5 od razu warto wymienić simering za kołem - u mnie już lekko się pocił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość AdamUK77

jestem mechanikiem i wszystkie sruby odkrecam rozrusznikiem robie tak od lat jeszcze nigdy nie bylo zadnego problemu. pozdrowionka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności