Skocz do zawartości

Zbyt niskie obroty biegu jałowego


Gość James25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Zakupiłem Astrę pół roku temu i od tego czasu mam z nią same problemy.
Silnik 1.7CDTI 110KM.
Po zakupie falowały obroty, wymieniłem zawór SCV, wszystko było ok.
Jakieś 2 miesiące temu wymieniony został sterownik silnika gdyż poprzedni był już całkowicie zaśniedziały na stykach przez co auto szalało. Pojeździłem 2 miesiące i napotykam teraz następujące problemy.
1. Obroty silnika na biegu jałowym.
Jadąc na luzie obroty wynoszą ok. 850 lecz średnie spalanie nie spada do 0.6l/godzinę, a utrzymuje się w granicach 4l/100km, mam wrażenie że ma na to wpływ wciskanie hamulca. Hamując widzę, że jak się auto toczy to wynoszą to 850, a po zatrzymaniu spadają do ok 700 i auto zaczyna się trząść. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku.
2. Raz na jakieś dwa tygodnie, po dłuższej jeździe, zatrzymaniu i wciśnięciu hamulca autem zaczyna narywać, obroty szaleją a średnie spalanie spada do ok 0.3l/godzinę. Trwa to ok 15 sekund i wraca do normy.
Jaki może być powód takiego zachowania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2 miesiące temu wymieniony został sterownik silnika gdyż poprzedni był już całkowicie zaśniedziały na stykach przez co auto szalało

 

 

Trochę dziwne podejście.Według tego to co druga wtyczka która ma zaśniedziałe styki powinna lecieć razem z nią też wiązka?

 

Ja bym się przyglądnął pompie Vacum jakie ma podciśnienie i całemu układowi podciśnieniowemu.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Trochę dziwne podejście.Według tego to co druga wtyczka która ma zaśniedziałe styki powinna lecieć razem z nią też wiązka?

Problemem było to, że samochód miał wgniecione to nadkole w którym jest sterownik. Nie zostało to porządnie zrobione i zimą dostająca się tam wilgoć wykończyła go.

Dzięki za pomysł z tą pompą. Dziwne jest to, że wolne obroty jakoś są powiązane z hamulcem ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że dzieje się to przy naciśnięciu na pedał hamulca a on jest wspomagany z pompy Vacum która ty masz o ile się nie mylę na altku.

Może też być problem z obrotami bo altek ma problemy przez pompę która go zalewa olejem.

Zmierz sobie w czasie tych drgań też napiecie.

 

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego patrz wyżej na manuala

Co drugiego to pytanie czy kiedykolwiek był czyszczony EGR?

Warto podpiąć się do komputera diagnostycznego i zobaczyć czy się czasem nie przycina .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Problem zbyt niskich obrotów biegu jałowego wyeliminowałem podnosząc ze w OPCOMIE.
Mam jednak problem z pracą rozgrzanego silnika po zatrzymaniu. Dziś stojąc w korku zauważyłem to dokładniej. Wyglądało to tak:
1. Zatrzymuję się
2. Słychać w silniku jakby się coś przestawiało (taki stuk)
3. Obroty spadają poniżej poprawnych (silnikiem trzęsie), spalanie 0,2\h
4. Obroty rosną powyżej poprawnych, spalanie 0,8\h
5. Obroty wchodzą na poprawne i jest wszystko ok, spalanie 0,6\h
6. Przy kolejnym zatrzymaniu problem się powtarza

Co to może być? Nie mam już pomysłu.

Edytowane przez James25

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Problem zbyt niskich obrotów biegu jałowego wyeliminowałem podnosząc ze w OPCOMIE.

 

 

I nastepnym razem gdy znowu opadną ponownie podniesiesz?

To jest jak leczenie zapalenia płuc Gripexem

Obniżone obroty są skutkiem.A szukałeś przyczyny?

Zrobiłeś chociaż w Opcomie test EGR?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności