Skocz do zawartości

Astra F 1.7 TDS TC4EE1 silnik zgasł podczas jazdy i nie odpala


Gość mleczny87

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mleczny87

Witam,

mam problem z odpaleniem silnika. Podczas jazdy silnik zgasł jakby go wyłączył z kluczyka.
Kompresja jest, do rozrządu się jeszcze nie dobrałem bo już było ciemno ale zdążyłem zajrzeć do filtra paliwa i w filtrze ropa niby jest ale z przewodu przed filtrem nie poleciała ropa. W zbiorniku paliwo na pewno jest bo wóz zdechł niedługo po tankowaniu. Czy w zbiorniku jest jakaś pompa podająca paliwo czy pompa wtryskowa sama sobie ciągnie paliwo ze zbiornika?
Dodam jeszcze, że przed awarią silnik miał problemy z wchodzeniem na obroty zaraz po zimnym starcie. Generalnie bardzo go telepało i nie wchodził na obroty. Jak się zagrzał to ładnie pracował. Do samej awarii nie tracił mocy.
Proszę o rady co jeszcze mogę sprawdzić, od czego zacząć?

 

Dziś rano zabrałem się za rozrząd czy aby się nie przestawił ale na samym początku już są problemy mianowicie na kole pasowym wału korbowego niema wycięcia które jest zaznaczone strzałką na poniższym rysunku. Jak w takim razie mam sprawdzić, czy pasek się nie przestawił?

post-43110-0-71476000-1487408222_thumb.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zaworach na pierwszym cylindrze.

Jeżeli jedynka jest w GMP to obydwa zawory muszą być zamknięte.Nie wiem czy pod korkiem wlewu oleju masz osłonę czy widać zawory.

Jeżeli widać to nie trzeba zrzucać osłony.

Można też sprawdzić czy tłok jest w GMP po odkręceniu świecy żarowej. I jakimś drutem sprawdzać kręcąc silnikiem kiedy tłok wyjdzie do GMP.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mleczny87

Odkręciłem pierwszą świece, wkładam drut i opór. Kręcę wałem ale drut sie nie rusza. Podobnie jest na pozostałych tłokach.

Podwinęło zawory aż tak, że drut nie dotyka tłoków?

 

Poza tym otwór na pompie na śrubę M8 nie zgrywa się z otworem na śrubę M6 na wałku rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz przez otwór tłok?

Tam masz mały problem bo świece masz z boku a bardziej w pionie wtrysk.

Po odkręceniu świecy musisz drut trochę podgiąć i kombinować aby wyczuć ruch tłoka przez ten drut bo on ci tam wchodzi prawie poziomo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mleczny87

Raczej na odwrót, wtryski są pod kątek a przed nimi w pionie są świece.

Jedyne co widzę w otworach na świece to jakiś spolerowany metal odbija światło jakby przylgnia zaworu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje w takim razie na zawory na pierwszym

Patrzyłem na inny silnik.

 

Albo przyglądnij się jeszcze dokładnie na koło pasowe.Może jest nacięcie tylko brudne.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mleczny87

Nie ma na stówe. Bede jednak musiał zdjąć paski i zrzucić koło pasowe by dostać się do koła zębatego na wale.

Ktoś podpowie jak i co poluzować bo tam widze są dwa paski klinowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale problem dalej masz bo jeżeli na kole pasowym nie masz znaku to na kółku zębatym też go nie ma.W takim razie i tak nie będziesz wiedział kiedy tłok masz u góry.

Myślę że zostaje ci wyjąć wtryskiwacz.Ale to już muszą sie wypowiedzieć chłopaki

post-37019-0-28803800-1487443822_thumb.jpg

post-37019-0-65347700-1487444194_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mleczny87

A te punkty na pompie i rozrządzie na śruby M8 i M6 mają się pokrywać za każdym razem i to na założonym pasku?

Edytowane przez mleczny87

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności