Skocz do zawartości

C16NZ pracuje jakby na 3gary -układ zapłonowy czy może UPG?


Gość patgc96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam problem z moim C16NZ - (układ zapłonowy Delco-Remy), objawy: nie wkręca się na obroty przy gwałtownym dodaniu gazu jakby chodzi na 3 gary w przedziale obrotów od wolnych do 3-3,5 tyś powyżej się przełamuje i łapie na 4 gary i chodzi równo powyżej tych obrotów. Kiedyś był ścięty klin na kole rozrządu ale już jest nowy klin tylko , że przy ustawieniu GMP i jak chce ustawić koło wałka rozrządu na znak i założyć pasek to brakuje jakieś 0,4 cm aby założyć pasek i żeby zgrało koło ze znakiem na obudowie, jak przestawię i ząb to jest przed albo za znakiem... Nie wiem czy to ma coś do tej usterki ale nie chciałem tego pominąć, bo ktoś po ściętym klinie ustawił rozrząd i jeździł ze ściętym klinem. Czy istnieje możliwość delikatnego skręcenia wałka rozrządu ???

Rzeczy które sprawdzałem i podmieniałem na inne w celu wyeliminowania nie sprawności układu zapłonowego.

-kopułka,palec,przewody WN, silnik krokowy, świece - wszystko nowe i sprawdzane, bo na starych częściach dobrze silnik chodził ale już był ten czas aby te rzeczy powymieniać.

-iskra jest na 4 garach - czy istniej możliwość , że zapłon wypada albo gdzieś jest przebicie w układzie zapłonowym w tym przedziale obrotów ?? ( w nocy robiłem test nic nie błyska pod maską)

-egr zaślepiony

-nie sprawdzałem komputera

-ciśnienie na cyl. mierzone 3 miesiące temu po 13 na każdym garze.

kiedyś ta usterka mi wystąpiła w trasie, po czym zatrzymałem się i silnik nie pracował na jeden gar po czym przejechałem ok. 2km na 3 biegu na ok 4 tyś obrotów jak silnik chodził na wszystkie gary i mu przeszło jakby przepalił to i znowu normalnie pracował ale to było jakieś 5 miesięcy temu teraz ta sama usterka występowała na rozgrzanym silniku aż do czasu , że teraz nawet na zimnym silniku pracuje tak jakby na 3 gary palił.

 

https://youtu.be/N0ZgFuHKI_4

 

Najbardziej widać objawy w drugiej połowie filmiku gdzie pokazana jest rura wydechowa. Filmik nagrałem na zimnym silniku, wcześniej był odpalany kilka razy ale nie był nagrzany stąd ta woda w wydechu tak mi się wydaję, bo płynu nie ubywa ani nie widać nic niepokojącego w zbiorniczku wyrównawczym czy w oleju.

Brakuje mi pomysłów, dzisiaj jeszcze raz sprawdzę ciśnienie na garach bo już mi na myśl przychodzi uszczelka pod głowicą .....default_ohmy.png

 

Ogólnie rzecz biorąc ta usterka nie występowała dopóki nie naciskałem gwałtownie gazu na ciepłym silniku. Sprawdzałem czy dobrze się wkręca,czy zapłon nie jest opóźniony za mocno bo trochę mułowaty był na ciepłym, i tak właśnie któregoś razu po przygazówce zaczął chodzić jak na filmiku, potem tylko na nagrzanym tak się działo aż do momentu, że nawet na zimnym tak chodzi...

 

 

Najbardziej widać objawy w drugiej połowie filmiku gdzie pokazana jest rura wydechowa. Filmik nagrałem na zimnym silniku, wcześniej był odpalany kilka razy ale nie był nagrzany stąd ta woda w wydechu tak mi się wydaję, bo płynu nie ubywa ani nie widać nic niepokojącego w zbiorniczku wyrównawczym czy w oleju.

Brakuje mi pomysłów, dzisiaj jeszcze raz sprawdzę ciśnienie na garach bo już mi na myśl przychodzi uszczelka pod głowicą .....default_ohmy.png

Ogólnie rzecz biorąc ta usterka nie występowała dopóki nie naciskałem gwałtownie gazu na ciepłym silniku. Sprawdzałem czy dobrze się wkręca,czy zapłon nie jest opóźniony za mocno bo trochę mułowaty był na ciepłym, i tak właśnie któregoś razu po przygazówce zaczął chodzić jak na filmiku, potem tylko na nagrzanym tak się działo aż do momentu, że nawet na zimnym tak chodzi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Zlokalizuj na który cylinder nie domaga zdejmując fajkę po kolei jak zdejmiesz i nie ma różnicy to masz pewne który kuleje i zmierz ćiśnienie ponownie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć zawężam pole poszukiwania , gdyż winowajcą okazuje się być aparat zapłonowy (słaba iskra na 2 i 4 cylindrze , nie kiedy zanikała) a raczej albo cewka indukcyjna albo moduł mocy , bo po podmianie na trzeci aparat zapłonowy auto z powrotem chodzi na 4 gary z tym , że od czasu do czasu strzeli sobie w wydech jakby jeszcze iskra wypadała ale to tylko raz na jakiś czas. Jutro podmienię cewkę i zobaczę rezultat.
Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności