Skocz do zawartości

2.0 DTL nie wkręca się na obroty po dodaniu gazu dusi się


Gość arbuz229

Rekomendowane odpowiedzi

Gość arbuz229

Witam serdecznie od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w astrze g 2.0 dtl auto podczas jazdy zamuliło po zgaszeniu i odpaleniu nie wkręca się na obroty na wolnych maksymalnie 1100obr /min i zaczyna żucać silnikiem ( tak jak by nie palił na wszystkie cylindry)

Wymieniono filtr paliwa odpowietrzono i dalej to samo na wolnych pracuje ok jedynie co udało się zdiagnozować t o to że gdy załamie wąż ten od filtra do baku to po chwili auto wkręca się na obroty bardzo żwawo dopóki nie wypompuje paliwa z tego odcinka po podpięciu na krótko paliwo ze słoika duży słoik wypompuje w 3 minuty wraca do baku przelewem z błędów pokazał P1650 (A) , P1631 (B) , P0100 (B) , P0400 (5) P0105 (2) P0110(1) P1125 (3) P0500 (B) Po skasowaniu błędów wyskakuje

P0400 i nic więcej wiem że ten błąd odpowiada za przepływomierz ale po jego całkowitym odpięciu objaw ten sam

 

Panowie czy objawy które opisuje muszą wskazywać na sterownik pompy z góry dzięki za podpowiedzi

Dodam że podczas takiej jego kulawej pracy nie wyskakują żadne błędy jedynie bardzo sporadycznie ten P0400 ale to ona raczej wyskakuje raz na kilkanaście odpaleń a i po jakimś czasie auto trzeba wspomagać plakiem przy odpalaniu ( tak jakby się paliwo cofało )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

P0400 i nic więcej wiem że ten błąd odpowiada za przepływomierz ale po jego całkowitym odpięciu objaw ten sam

 

 

Nie kolego to nie bład przepływomierza lecz EGR

 

Lektura: http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arbuz229

Dzięki wielkie kolego za błyskawiczną pomoc ale czy błąd egr mógłby powodować podobne objawy autem nie da się nawet do warsztatu jechać bo się dusi i nie wkręci się na wyższe obroty niż około 1100 gdzie silnikiem trzepie jak by nie pracował na wszystkie cylindry auto zostawało nawet na noc z odłączoną klemom minusową i zero poprawy dziwi mnie tylko dlaczego zaginanie węża (filtr paliwa a bak) przywraca auto do normalnej pracy (zanim wypali paliwo) puszczenie tegoż węża powoduje powrót wszystkich dolegliwości

wydaje mi się że ten błąd egr może też być związany z tym ze samochód tak przebiera.

Egr z tego co wiem to ma wpływ na mulenie ale czy na takie objawy też ??? mógłby ktoś jeszcze dodać coś od siebie

Edytowane przez arbuz229

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR potrafi nawet silnik unieruchomić.

 

Kombinację z wężem to nic innego jak zmiana dawki paliwa w stosunku do powietrza.

 

Ja od siebie powiem tak: masz podstawowy błąd EGR to to napraw.

Jezeli się nie poprawi trzeba szukać dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arbuz229

Kolego adam1954 należy ci się pochwała za zainteresowanie wątkiem dzięki ci z góry za pomoc na pewno wykorzystam podane linki i jutro zabiorę się za czyszczenie tylko zastanawiam się bo kiedyś miałem uwalony zawór egr (jakieś 3 lata temu) wymieniłem go ale objawy były takie że autem nie dało się jechać tak jak w opisie więcej jak 120 muł itd ale sama kultura pracy na wolnych była ok tyle że mół teraz na wolnych po dodaniu gazu zaczyna trzepać całym silnikiem i wcale się nie wkręca na obroty jakieś 1100max i rzuca całą budą nie mówię już o próbnej jedzie bo tylko na wolnych i zastanawia mnie czy egr aż tak mógłby zakłócić prace że auto nawet na wolnych może się dusić przerywać rzucać budą a na jałowych idealna praca czy to czasem nie pompa wtryskowa czy egr też mógłby tak się zachować?

Edytowane przez arbuz229

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń ( nie jestem Super specem)

EGR ma pracować tylko w określonych warunkach.Jeżeli jest np. otwarty w nieodpowiednich warunkach to utrudnia pracę silnika.

A na wolnych EGR powinien być zamknięty.

 

Mała lektura:http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/po-co-w-silniku-zawor-egr-czyli-klopotliwy-ekologiczny-dodatek/21xegn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy ci się pochwała

a Tobie nagana za olewanie regulaminu

wystarczylo wpisac kod bledu 0400 w wyszukiwarke forumowa

i poczytac co o nim napisano

wywali to samo co znalazl Adam

tylko trzeba chciec

 

temat zamykam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności