Skocz do zawartości

Problem z temperaturą Opel Meriva A


Rekomendowane odpowiedzi

Gość redaktorm

Witam. Od listopada mam Opla Merivę A 1.6 benzyna z 2003 roku i jak było zimno to problem mi nie przeszkadzał :), ale robi się ciepło więc będzie gorzej. Jest to wersja z klimatronikiem i już wiem, że klima się nie włącza (przyczyny mogą być różne tym zajmę się za jakiś czas), ale nawet jak temperatura jest ustawiona na 16 stopni to z nawiewu czuć ciepłe powietrze i nie chodzi o sytuację kiedy włączam klimę tylko normalną dmuchawę. Wygląda więc na to, że u mnie może być tylko ciepło :) Niby pokrętła działają bo i reagują na zmniejszanie i zwiększanie temperatury (chodzi o temp na wyświetlaczu a nie w odczuciu) oraz siły nawiewu, ale ewidentnie wieje tylko ciepłym co na wiosnę nie będzie przyjemne. Ktoś ma pomysł w czym problem, bo może się z tym zmagał? pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość redaktorm

wracam we wspomnianej wyżej sprawie. Nie ma zimnego powietrza ani jeśli chodzi o ogrzewanie ani klima (klimatronik) dziś uzupełniono czynnik brakowało niewiele i klima włączała się chyba na moment na wolnych obrotach po dodaniu gazu się wyłączała (tak powiedział mechanik:) )co nie zmienia faktu że nie chłodzi ( nie ma zimnego powietrza). Czytałem w innym temacie że jest jakaś typowa usterka jeśli chodzi o zamykanie i domykanie klap (ciepłe/zimne) i mam zamiar się za to zabrać, ale tak z ciekawości odkręciłem szufladę z zapalniczką i zauważyłem tam przewód taki elastyczny o średnicy ja wiem 1 do 1,5 cm nigdzie nie wetknięty i po włączeniu klimy i nawiewu wieje chłodem i to dość mocno tak jakby jednak klima chłodziła tylko że ten przewód wieje sobie w powietrze bo nie jest nigdzie wetknięty. Czy może być że wypadł z jakiegoś połączenia i dlatego nie mam chłodu z kratek wentylacyjnych? poniżej fotka tego przewodu jest tam za zapalniczką na wysokości sterownika klimy.

 

 

 

 

 

 

post-53968-0-28945100-1491414057_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy może być że wypadł z jakiegoś połączenia i dlatego nie mam chłodu z kratek wentylacyjnych

 

Pewnie ktoś coś grzebał i źle wpiął kanał powietrzny(wąż).

Wepnij go na swoje miejsce i powinno być po problemie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość redaktorm

 

Pewnie ktoś coś grzebał i źle wpiął kanał powietrzny(wąż).

Wepnij go na swoje miejsce i powinno być po problemie.

 

Pytanie tylko czy rzeczywiście tam jest taki wąż który pokazałem na zdjęciu i czy on musi być z czymś połączony? To mnie interesuje. I pytanie klucz: gdzie go wpiąć bo tam tyle co widać to nie bardzo jest gdzie go wpiąć ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracam do tematu. Rozebrałem trochę plastików i nie posunąłem się do przodu a coraz trudniej jeździe się tylko z ciepłym powietrzem z nawiewu :) co zauważyłem. ten wolny wąż z którego czuć zimne powietrze o którym pisałem wcześniej to raczej z niczego nie wypadł wygląda tak jakby chłodził tę komorę gdzie jest radio. nie wiem czy rzeczywiście tak jest ale na to wygląda. zimne powietrze leci też do schowka bo mam go klimatyzowany czyli z dwóch punktów jest zimno, wszystko co do kabiny to tylko ciepło. Mam klimatronika. i teraz pytanie czy to może być te newralgiczne miejsce o którym czytałem na forum czyli silniczek sterujący ruchem klapy ciepłe/zimne? Jeśli tak to gdzie tego szukać? od strony pasażera czy kierowcy? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to ci pomoże

http://forum.opel24.com/topic/35371-brak-ogrzewania-w-merivie-2003r-17-cdti/page-2

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Merivy wyprodukowane przed marcem 2004 mają problem z klimatornikiem. Problem polega na pękaniu obudowy klapy mieszającej ciepłe/zimne powietrze która wchodzi na silniczek sterujący klapą. Jest nawet na to cześć serwisowa która naprawią ten problem. Od marcja 2004 jest na klapie dodatkowa tulejka która naprawią ten problem. 2 lata szukałem przyczyny. Mechnicy róże teorie snuli że termostat, sterowanie (wymieniłem). Co dziwne zawsze po programowaniu techem chodziło dobrze a później po jakimś czasie wracało stanu pierwotnego. Kupiłem całego klimatronika i stwierdziłem że wymienie całego. Niestety pół samochodu trzeba rozebrać i opróżnić klimatyzacje . na końcu założyłem tulejke na klapie mieszającej powietrze. Niestety po paru latach problem powrócił. Słabo grzeje albo słabo chłodzi. ruszając ręką klapą mozna nią obrócić.Jak czytałem w innym temacie to może być problem z wyrobieniem się tego trzpienia od silniczka w klapce mieszającej powietrze. Narazie dzięki diagnozie w razie czego ręka pod spód i ręczne obrócenie klapy i działa. Silniczek obraca klapą ale ma luz i częśc luźno chodzi. Zawsze po wyłączeniu samochodu system wraca do skrajnych pozycji i przy włączeniu ustawia właściwe położenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności