Skocz do zawartości

Corsa D - Temperatura cieczy a zbyt uboga mieszanka


i-spy

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie to normalne spalanie.

Przejedź sie na trasę.Zatankuj do pełna zrób 100-200 km non stop z prędkością ok. 90 km i zobaczysz nastepne spalanie.

 

Natomiast nie obraź sie ale pomyśl logicznie jak można ci jakiejkolwiek udzielić rady z takimi informacjami jakie ty podajesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kolego Lukas a czy ktoś brał pod uwagę wagę obecnej corsy do silnika zamontowanego w aucie?

Na temat spalania można dopiero powiedzieć gdy autko przegoni się po drodze, tak jak wcześniej zauważył Adam.

Warunki miejskie to nie najlepsza opcja dla testu spalania i styl jazdy tu nie wiele pomoże - bo bez przerwy się stoi na światłach czy w korkach.

Niektórzy koledzy piszą że podobne autko w mieście potrafi spokojnie przekroczyć 10l/100km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam taki sami kłopot z A14XER 2010

Na biegu jałowym stojąc kilka minut zapala się check i mamy błąd 0171

Do tego dochodzi (opisałem to w innym wątku ) ubywanie płynu chłodzącego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 5.06.2017 o 07:52, i-spy napisał:

Witam

 

ponieważ forum jest nie tylko aby brać, przesyłam wyniki z mojej diagnostyki.

Okazało się, że w mojej Corsie przyczyną zbyt ubogiej mieszanki był uszkodzony zawór par spalin - cały czas był otwarty. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję, że ta informacja będzie przydatna dla innych.

Brawo dla Auto-Center (ASO) w Krakowie za trafną i tanią diagnozę problemu.

Zdecydowanie odradzam wizytę w ŁG Auto Serwis w Krakowie - błędnie zdiagnozowali rzekomo uszkodzoną sondę Lambda, świece itp. - zabawa w "będziemy zgadywać co jest nie tak za Twoje pieniądze". Po zgłoszeniu reklamacji otrzymuje się niemiłe telefony.

 

Pozdrawiam

 

Tak jak mnie poprawił domin81, chodzi o zawór par paliwa, nie spalin - euforia po wygranej walce z Corsa.

 

@redbull90,

nie wiem czy masz możliwość sprawdzenia parametrów takich jak korekta krótko i długo terminowa. Jak pisałem w poście z 29 marca 2017, na postoju stopniowo pięły się do góry i jak już komputer nie mógł skompensować zbyt dużej ilości tlenu w mieszance (dodając paliwa - stąd wyższe spalanie), to wyrzucał błąd.

 

Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia tych parametrów, to diagnoza samego zaworu jest dosyć prosta:

1. Zawór wygląda (jak w załączniku). Znajduje się po między silnikiem a kabiną; w linii wycieraczek, oczywiści u góry - nie trzeba wchodzić pod samochód.

1. Demontaż zaworu: odpinasz jedną wtyczkę i dwa wężyki

2. Podpinasz do 12V na boku i np dmuchając sprawdzasz czy się zamyka / otwiera.

U mnie był cały czas otwarty - stąd za dużo tlenu w mieszance. 

 

Proste do sprawdzenia zanim jakiś szalony mechanik zacznie po kolei wymieniać sondy Lambda - jak u mnie.

Koszt samego zaworu w ASO to ok 150 zł.

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

DSC_8266.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności