Skocz do zawartości

Lokalizacja czujników położenia wałków rozrządu z18xer


Gość kubinek83bb

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kubinek83bb

Witam

 

Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć te czujniki?

 

Muszę sprawdzić rezystancje i jakość styków, bo wywaliło mi w sumie 2 błędy, pierwsze P0365, po wykasowaniu i przejażdżce P0170.

 

Jak dobrze rozumuję to czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany a drugi błąd nastąpił przez pierwszy?

 

Pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedź.

 

 

 

 

 

post-55146-0-65835800-1488575638_thumb.png

post-55146-0-43054500-1488575643_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubinek83bb

To auto ojca, z tego co dzisiaj zaobserwowałem to silnik chodzi cicho, w środku jest niesłyszalny (przebieg 140tyś km)

 

O dziwo nie świeci się kontrolka silnika, ale błąd był zapisany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubinek83bb

Jeszcze przypomniałem sobie, spadki obrotów przy hamowaniu i wysprzęglaniu przed światłami do ok 500 i nagle skok na normalne 838 rpm, ojciec narzeka czasami na jakieś spadki mocy (nie zawsze).

 

To na pewno będzie to?

 

Jutro pomierzę te czujniki wałków omomierzem, sondę musze sprawdzić jeszcze dokładnie.

Edytowane przez kubinek83bb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubinek83bb

No dzięki za pomoc w takim razie.

 

Czyli muszę sam się za to zabrać, dzisiaj mierzenie czujnika (napięcia i oporność) oraz okablowania.


Przy lokalizowaniu tych czujników (są po lewej stronie silnika z widoku kierowcy) 2 identyczne, po jednym na wałek (na samej górze bloku, wkładane z boku) przez przypadek zobaczyłem przerwany przewód gumowy w dolocie przez co łapał sporo lewego powietrza.

Jak na razie wyeliminowałem tą usterkę i będę testował, silnik jakby lepiej działał na wolnych obrotach i spadki ustały, na autostradzie po kilku km też wszystko ok.

 

Póki co problem rozwiązany i moc wróciła.

PS. Niedawno miałem problem z gaśnięciem w 1.8 t.s 144km na luzie przy wysprzęglaniu np. przed światłami, jak i gaśnięcie od razu po odpaleniu, błędów nie było żadnych, reset parametrów adaptacyjnych przepływomierza i silnika krokowego załatwił sprawę idealnie.

Edytowane przez kubinek83bb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak na razie wyeliminowałem tą usterkę i będę testował, silnik jakby lepiej działał na wolnych obrotach i spadki ustały, na autostradzie po kilku km też wszystko ok.

Zginie błąd ubogiej mieszanki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności